Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu
Kindlasti oled oma analüütika raportites näinud sellist kanalit nagu (direct) / (none).
Sellest postitusest saad teada, mida peidab endas Google Analyticsi raportites Direct traffic.
Veendu, et sa ei kaota erinevate kanalite andmeid Direct trafficu reale.
Tavapäraselt arvatakse, et see segment sisaldab neid külastajaid, kes ise aadressi sisse toksisid või lemmikutesse lisatud aadressi kasutasid. Osaliselt on see nii, aga Direct traffic sisaldab üha rohkem muid kanaleid, mida tegelikult oleks vaja mõõta.
Selleks, et vältida mitmete kanalite sattumist Google Analyticsis Direct trafficu alla, sildista alati kõik lingid, mida oma turunduses kasutad.
Direct traffic segment koondab enda alla kõik juhud, kus külastaja lehele tulemisel ei ole infot viitava kanali kohta. Järgnevalt toon välja peamised juhud, mis tekitavad direct liiklust:
Nii on Direct traffic nagu must auk, mis imeb endasse kõik külastused, mille kohta Google Analyticsil andmed puuduvad. Sellega on info nende külastuste allika kohta igaveseks kadunud.
1. Kasutaja toksib ise aadressi brauserisse
Kasutaja teab, kes sa oled. Ta vajutab “f” ja enter selleks, et minna Facebooki lehele. Ta vajutab “p” ja enter, et minna Postimehe lehele. Isegi kui külastaja peab kogu aadressi sisse toksima nagu “dreamgrow.ee”, siis ta teab seda ja tal on juba teatav eelsoodumus selle veebilehe osas. Sellise direct külastaja tehingu sooritamise tõenäosus (conversion rate) on palju suurem kui veebilehe keskmine, sest tegemist on külastajaga, kes on lehega juba varasemast tuttav.
2. Kasutajal on leht lemmikutesse salvestatud
Kas kasutajal on leht lemmikutes või ta toksib aadressi ise sisse, ei ole võimalik eristada. Bookmarki kasutavatele külastajatele viitab mingil määral, kui vaatame direct liiklust ja väga sagedasi korduskülastusi. Samas on tänapäeva brauserites enimkülastatud veebid mõne nupuvajutuse kaugusel ka ilma lemmikutesse lisamiseta.
Kui suudame muu müra Direct trafficust eraldada, siis võib neid kaht punkti kasutada brändi tuntuse mõõdikuna. Need on inimesed, kes teavad meie nime. Selle mõõdiku kasv viitab edukale turundustegevusele.
Pro tip: Lisaks Direct trafficule viitab brändi tuntusele ka sinu nime otsing Googles. Selle kohta saad infot Google Search Console’st. Kui viid kokku nimeotsingud Googles ja oma Direct traffic külastajad, on see küllaltki hea dünaamiline mõõdik oma hetketuntuse hindamiseks. Samuti aitab selle mõõdiku trend aru saada, kuidas su bränd kasvab või kahaneb. Loe lähemalt, kuidas digis brändi mõõta.
Google vahendite seadistamine vähem kui 40min
Arendaja küsib tihti 100 kuni 200 eurot selle eest, et Google vahendid saaks seadistatud. Vaata siit, kuidas kõik asjad ise TASUTA ära teha. Olen vähem kui 40 minuti sisse pakkinud tonni teadmisi. Google Analytics 4, Google Analytics Universal, Google Search Console ja Google Tag Manageri kontode loomine ning seadistamine. Vaata lähemalt siit...
3. Kasutaja klikib linki välises programmis
Kui saata meil, mille kasutaja avab Outlooki või mõne muu arvutisse paigaldatud meiliprogrammiga, siis läheb analüütikasse kirja direct külastus. See on põhjus, miks kõik meilidesse minevad lingid on vaja eraldi sildistada. Sama juhtub, kui kasutaja klikib mobiili või tahvlit kasutades linki äpis. Selle vältimiseks on mõistlik ka Facebooki ja muudesse sotsmeedia kanalitesse minevad lingid eraldi sildistada. Direct liiklusena kuvatakse ka dokumentides ja PDFides olevatel linkidel klikkimised.
Näiteid Direct trafficusse kaduvate kanalite kohta:
- Facebooki äpi kasutamine mobiilis
- Outlooki kasutamine oma arvutis
- Gmaili kliendi kasutamine mobiilis
- Apple Maili kasutamine mobiilis ja arvutis
- Kõikide sotsmeedia äppide kasutamine mobiilis
Lahendus? Sildista ka need lingid. Väliste programmide list ei lõpe siin. Mõned näited lisaks: Skype, Messenger, SMSi sees olev link jne. Loe lähemalt Google Analytics kampaanialinkide märgistamise õpetust ja siit leiad linkide märgistamise vahendi.
Paljudes meiliturunduse vahendites on siltide lisamise funktsioon olemas ja pead lihtsalt õiges kohas seaded paika panema. Näiteks Eesti tarkvaras Smaily on vaja panna linnuke kasti vahetult enne meili välja saatmist.
Meiliturunduses on linkide sildistamine veel topelt tähtis. Meilis lähevad osa andmeid kaduma. Need on inimesed sinu listis, kes kasutavad meili lugemiseks meiliprogramme nagu Outlook, Thunderbird, Apple Mail jne. Kõik klikid nendes programmides kaovad su analüütikas Direct trafficu musta auku.
Teine osa andmetest killustub nii, et sul on peaaegu võimatu selget pilti tulemustest ette saada.
Kui palju erinevaid veebimeili lahendusi sa tead? Mail.ee, Gmail, Yahoo, Mail.ru, Outlook.com ja nii lõpmatult edasi. Sa ei saa kunagi teada oma meiliturunduse täpset tulemust, kui andmed killustuvad kanalite vahel, millest enamust sa isegi ei tea.
4. Reklaampinnad meediakanalites
Mitmed reklaamikanalid kasutavad suunamisi, mis näivad analüütikale direct liiklusena. Seega kui teed reklaami Delfis ja Äripäevas ning mõlemad saadavad sulle direct liiklust, siis ei ole sul võimalik aru saada nende kanalite efektiivsusest. Saad suure portsu direct külastusi, aga milline kanal on tulemuslikum, jääb teadmata. Kõik reklaamide ja bännerite lingid tuleb sildistada.
Google Ads sildistab oma reklaamidesse pandud lingid automaatselt ise. Tuleb veenduda, et see seade on sisse lülitatud. Facebooki reklaamidesse tuleb panna kindlasti sildistatud lingid. Esiteks kõik äpis klikitud reklaamid on Google Analyticsi jaoks direct liiklus. Teiseks saad nii eristada “sotsiaalse” külastaja reklaamil klikkinust.
5. Muud vead ja valesti sildistatud lingid
Paljudel juhtudel aitab direct liikluse mõistmiseks linkide sildistamisest. Tuleb aga meeles pidada, et valesti sildistatud lingid, millest Google Analytics aru ei saa, lahterdatakse samuti direct liikluse alla. Alati, kui Google Analytics ei saa aru mis toimub, läheb andmetesse kanalina kirja (direct) / (none).
HTTPS prottokollilt HTTP peale liikudes tekib samuti Direct traffic. Facebook, Google, Twitter on erandid ja nende puhul seda ei teki, sest toimub eelnev lehesisene ümbersuunamine. Sellest tulenevalt on soovitatav kasutada oma veebilehel HTTPS protokolli.
Kui veebilehe mõne lingi puhul on kasutusel NoReferrer attribuut, siis viitaja kohta infot ei edastata ja tekib samuti Direct traffic.
Bränd, offline ja direct traffic
Kui sa tegutsed järjepidevalt ja läbimõeldult, siis saad vältida erinevate kanalite sattumist direct liikluse alla. Siis on kõige olulisem osa direct liiklusest see, kus kasutaja sisestab ise aadressi või kasutab lemmikutesse salvestatud aadressi. Nende külastuste arv näitab veebilehe/brändi üldist tuntust.
Eesti megabrändid nagu näiteks tele2.ee, seb.ee, tv3.ee ja teised näevad proportsionaalselt oluliselt suuremat direct külastajate osakaalu kui antsuautolammutus.ee.
Olenemata sellest, kas konkreetne veeb on tuntud bränd või just eile loodud, viitab direct külastajate absoluutarv veebilehe tuntusele. Eesmärgiks peaks seadma direct külastajate arvu ühtlast kasvu läbi turundustegevuse ja brändituntuse suurendamise.
Mõned näited sündmustest, mis suurendavad direct külastajate arvu:
- Reklaam offline meedias (TV, raadio, ajakiri jne)
- Flaierite jagamine
- Paljas mees plakatiga Vabaduse platsis
- Üritused (messid, seminarid, kontserdid)
- Mees käib ruuporiga mööda tänavat ja hõigub sinu veebiaadressi
Näiteks kui oled ostnud tele- või raadioreklaami eesmärgiga tuua inimesi oma veebilehele, siis tuleks sellel perioodil kindlasti jälgida muutusi direct külastajate arvus. (Märkus: offline reklaam mõjutab ka Google otsingust tulevat liiklust, sest paljudele ei jää veebiaadress meelde ja nad kasutavad otsingut raadios või teles saadud info leidmiseks).
Eriti hea võte offline reklaami efektiivsuse mõistmiseks on uurida direct ja otsingu segmenti reklaamide jooksmise perioodil ja vaadata, kas suudad graafiku põhjal öelda, millal reklaamid eetris olid.
Lingilühendajad
Linkide lühendamise teenused nagu bit.ly ja goo.gl ei mõjuta Direct traffic numbreid. Kui sa linke lühendad, siis tuleb sinu Google Analyticsisse ikka õige viitaja. Olgu see siis viitav veebileht või lühendatud linki peidetud UTM tagid.
Veendu, et su analüütika toimib!
Korralikult toimiv analüütika annab aimu, millised kanalid töötavad ja millised mitte. Linkide sildistamine on ainuke võimalus paljudest oma kampaaniatest täpsema info saamisel. Mida rohkem sa suudad kanaleid identifitseerida, seda täpsemalt tähendab Direct traffic just neid inimesi, kes sind juba varem teavad (punktid 1 ja 2 artikli alguses).
Küsi lisa kommentaarides või saada meil priit@dreamgrow.ee.
Google vahendite seadistamine vähem kui 40min
Arendaja küsib tihti 100 kuni 200 eurot selle eest, et Google vahendid saaks seadistatud. Vaata siit, kuidas kõik asjad ise TASUTA ära teha. Olen vähem kui 40 minuti sisse pakkinud tonni teadmisi. Google Analytics 4, Google Analytics Universal, Google Search Console ja Google Tag Manageri kontode loomine ning seadistamine. Vaata lähemalt siit...
_______________
Photo via Visualhunt.com
Küsimus kampaanialinkide märgistamise URL-i kohta.
Kui kampaanialinkide märgistamise õpetuse järgi on URL tehtud, siis kuidas käib URLi sidumine bänneriga?
kas see pannakse sisse?
Jah, täpselt. Sildistatud URL on nagu iga teine aadress. a href=
käesolev vorm kaotas html koodi ära. :(
Küsin siis nii, et kas URL käib hüperlingi, a – elemendi sisse?
Jah, see on nagu iga teine aadress.
Aitäh vastuse eest.
Kuskohas ma Google Analyticsis sellel bänneril klikkimise tulemusi näen?
Bänneril on nüüd märgistus küljes ja asub müügiportaalis.
Google Analyticsis->Acquisition ->All Referrals ei näita et sealt oleks üldse külastusi.
Google Analyticsis->Acquisition ->All Traffic
Google Analyticsis->Acquisition -> Campaigns
Jah, täpselt. Sildistatud URL on nagu iga teine aadress. a href=