Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu
Võtsin plaani Blog Action Dayga seoses kirjutada maailmaparandamisest. Nüüd on see päev käes ja tuleb kirjutada. Alguses oli tiba raske mõelda, millest kirjutada, aga siis meenus, et idee on mul juba aastaid meeles mõlkunud ja pole kuidagi ideest kaugemale jõudnud.
Ma olen ettevõtja ja kapitalist. Selletõttu arvan, et inimeste abistamisel tuleks neile õpetada, kuidas kala püüda mitte neile kala pihku pista. Me ei peaks midagi kellegi eest ära tegema, vaid aitama neil ise oma asjadega hakkama saada.
Ligikaudu 90 protsenti inimestest töötab kellegi heaks (U.S. Small Business Administration, meil on see number vist isegi suurem?). Sellisel juhul ei saa nad maksimaalset tulu oma tegevusest, sest loovutavad osa oma töö viljadest teistele. Nii aitaks palgatöötajate suundumine ettevõtlusesse majanduslikku heaolu suurendada ja rahuldada üha kasvavat nõudlust.
Nüüd siis mõttest endast. Mulle tundub, et paljud inimesed ei ole ettevõtjad sellepärast, et nad ei tea täpselt, kuidas see käib. Seega, kui anda inimestele juhend ette, et nii käib ettevõtte tegemine, siis loodaks rohkem ettevõtteid ja need ettevõtted oleksid edukamad.
Iga hea idee peaks saama lausega välja öelda. Ma siis proovin ka:
Luua tavaliste äriideede viki, milles on juhendid, kuidas teha näiteks pitsabaari või jalgrattapoodi.
Brian Tracy on kuskil kirjutanud, et üks edukamaid ettevõtjate klasse USAs on maamehed, kes on tulnud linna, hankinud frantsiisi ja siis punktpunktilt juhendit järginud. Tavaliste äriideede viki kannab sama mõtet. Kogemustega ettevõtjad saavad jagada infot ja selle tulemusena tekivad juhendid, kuidas teha üht või teist tüüpi ettevõtet.
Mõned tuttavad on mu mõtet kritiseerinud ja arvanud, et kes ikka oma kuldaväärt äriidee avalikult välja tahab riputada. Vastus? Asja point ongi selles, et me ei pane vikisse testimata üks-kord-elus-erakordseid ideid nagu näiteks Google PageRank, vaid just tavalisi testitud mudeleid.
Ettevõtted jagunevad oma olemuselt kaheks: innovatiivsed ja replikatiivsed ettevõtted. Esimesed neist teevad midagi uut ja enneolematut, läbi mille saavutatakse kasv tööviljakuses. Replikatiivsete ettevõtete, peamiseks eesmärgiks on pakkuda geneerilisi teenuseid kasvavale populatsioonile ning ettevõtte kasv on produktiivsusega lineaarselt seotud. Nendeks teenusteks võivad olla videolaenutused, autoremonditöökojad, matusebürood. Need on ärid, mille mudel on üldiselt hästi teada ja mille teenuseid laialt tarbitakse.
Tavaliste äriideede viki peab andma kasutajale järgmisi asju:
- Mudel ja kasutusjuhend, kuidas mingi äri püsti panna
- Kogukonna poolt operatiivset nõu igapäevaprobleemide lahendamisel ja lihtsat psühholoogilist tuge
- Aitama leida finantseerimisallikaid
Lihtsaid ideeveebe on päris mitmeid. Käesoleva mõtte iva on selles, et tegemist ei ole lihtsalt paarilauselise ideega, vaid üksikasjaliku juhendiga, kuidas üht või teist äri käima saada. Tavaliste äriideede viki on globaalne, et mõtted jõuaksid võimalikult paljudeni ja ka sisuloojate kogukond oleks maksimaalne. Selline mõte maailma parandamiseks.
Technorati: Blog Action Day
hea idee, tore kui selle ellu viid
idee huvitav. Jääb vaid küsimus, et kui nt Peetri Pizza frantsiisipakkuja seda kõigiga jagaks, kuidas pitsabaari teha, mida ta siis frantsiisiks ja millest elaks… Ka frantsiisi pakkudes saab ettevõtlust soodustada ja elavdada. ;)
Geneeriline ju seda tähendabki, et vabalt kättesaadav on peamine info. Pitsakohti on miljon erinevat, aga me saame kohe aru, et tegemist on pitsakohaga kui sisse astume. Ahi, lauad, pitsa. See mis asja edukaks teeb on mingi lisa e selle frantsiisi alus. Point ongi mitteolulise lihtsustamises. Nt: Hessburger, McDonalds, Burger King – “täpselt samasugused”-osa on avalik ja see mis neid eristab on igal oma…
Ma lihtsalt ei suuda näha piisavat motivatsiooni jagada oskusteavet tasuta, kui seda isegi tasu eest eriti teha ei taheta. Kui aga keegi suudab oskusteabe valdajaid selleks motiveerida, siis mis saab minul selle vastu olla. Edu! Ometi saab maailma parandada ka tasulise teadmuse ülekandega. Asjad, mida võiks Sinu kirjatüki järgi kasutajale pakkuda tavaliste äriideede viki, on suur osa sellest, mida saab pakkuda frantsiisiandjana frantsiisivõtjatele teatud tasu eest. Tasu ei saa olla muidugi suurem, kui on nõus maksma teatud oskusteabe potentsiaalsed tarbijad, ent mitte ka väiksem, kui on tarvilik pakkumise motiveerimiseks. Mulle tundub frantsiisipakkumisele õhutamine teadlikkuse suurendamisega frantsiisimise võimalustest ja ohtudest suurema tulemuspotentsiaaliga kui Sinu välja pakutud idee tavaliste äriideede viki loomisest. Paraku on minu andmeil Eestis praegu vaid kaks või kolm ärimudeli frantsiisi pakkujat. Arenguruumi seega on. See ajendaski mind kirjutama magistritööd teemal “Ettevõtlusväljavaated Eestis frantsiisipakkumise kaudu”. Kui huvi pakub, kaitsen seda 26. augustil TÜ Oeconomicumis.
Ärideede viki on täpselt sama keerukas tegevus nagu Vikipeedia loomine. Motsivatsioon selleks tuleb soovist teisi aidata. Kui ei ole selleks põlevat soovi, siis muidugi jääb asi katki.