Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu
Mul oli õnn lugeda üht huvitavat bakalaureusetööd eestlastest Facebooki kasutajate kohta. Kuigi sealne info ei pretendeeri kindlasti absoluutsele tõele on see siiski väärt lugemine ja turundajatele kasulik materjal.
Facebooki kasutuspraktikad ja kasutajate motivatsioon fännilehtedega liitumisel
Autor: Liina Liiv
Tartu Ülikooli Ajakirjanduse ja kommunikatsiooni instituut
Liina lahkel loal on nüüd meil kõigil võimalus õppida eestlasi Facebookis palju paremini tundma.
Allpool näete kõige huvitamaid ja tabavamaid lõike, mida leidsin. Tervikliku bakatööga saate tutvuda vajutades SIIA.
Enamasti jõuavad Facebooki kasutajad fännilehtedeni enda Facebooki kontaktide kaudu, kui keegi teine on midagi like’inud, jaganud või kommenteerinud ning see ilmub teatisena kasutajate uudisvoogu või teiste kasutajate seinale. Niisiis sõltub fännatavate fännilehtede arv suuresti Facebooki kasutajate sõprade eelnevalt tehtud valikust.
Kuid auhinnamängudest motiveeritud kasutajad tõid välja, et kui loosimine või kampaania on läbi, siis üldjuhul nad kustutavad fännilehe.
Kasutajad, kes teevad liialt rämpspostitusi või kellele ei soovita infot avaldada, blokeeritakse ning fännilehed, mis on muutunud ajapikku tüütuks ja reostavad seina ebavajaliku infoga, kustutakse.
Facebooki kasutajad fännavad keskmiselt 148 fännilehte. Saab välja tuua ka äärmuslikke kasutuspraktikaid, näiteks intervjueeritav N7 on fänniks ainult 8 lehele, kuid samas intervjueeritaval M5 on fännilehti kokku üle 600. Kui küsida Facebooki kasutajatelt nende endi arvamust fännilehtede arvu kohta, siis nad hindavad seda tegelikkusest tunduvalt väiksemaks.
Pooled Facebooki kasutajatest ootavad diskussiooni ettevõtete või organisatsioonidega nende fännilehtedel. Nad leiavad, et fännileht on koht, kus esitada küsimusi ja kirjutada oma murest ning saada sellele kiire vastus. Positiivne on ka vahetu suhtlus ettevõtte või organisatsiooniga. Teine pool ei oota fännilehel mitte mingisugust dialoogi.
Enamik Facebooki kasutajaid otseselt fännilehtedel ei tegutsegi, vaid saavad kogu informatsiooni oma uudisvoost fännilehtede postituste näol. Nii ei mängi kõige olulisemat rolli fännilehtedele lisatud informatsioon, vaid sisu, mida ettevõte oma postitustega loob.
Seega Facebooki kasutajad jagavad sisu, mis omab nende jaoks väärtust. Veel jagatakse sõprade asju ning endale emotsionaalselt lähedaste ettevõtete või organisatsioonide loodud sisu.
Üks Facebooki kasutajakonto omanik omab keskmiselt 370 kontakti. Kui 90% sisuloojatest on jälgijad ja 10% sisuloojad (Nielsen 2006), siis ühel Facebooki kasutajal on keskmiselt 37 sisuloojast kontakti, kellest sõltub, milline info kasutajani jõuab.
minu väike Facebook “uuring” eestlaste kohta (inglise keeles)
https://plus.google.com/109285897373694175456/posts/ac8CNWK9rz5
https://plus.google.com/109285897373694175456/posts/TYfVE1okUuw
https://plus.google.com/109285897373694175456/posts/FCCS3Z86e2b
“Kuid auhinnamängudest motiveeritud kasutajad tõid välja, et kui loosimine või kampaania on läbi, siis üldjuhul nad kustutavad fännilehe.”
Ei tahaks hästi nõus olla sellega. Oma kogemusest statistikale otsa vaadates on lahkumine/kustutamine kõvasti alla 10%. Pigem 1-2%.
Üldjoontes huvitav info ja vaade kasutajate käitumisele Facebookis.
Segaseks jäi keskmine kontaktide arv 370? Kas see hõlmab ainult sõpru või ka fännilehti, millega seotud ollakse? Kardan, et antud lõputöös oli valim liialt väike, et see number vettpidav oleks.
Auh.mängude puhul inimesed arvavad, et kustutavad kohe ära. Selle mõõtmine on keerukam ja seetõttu töös olid ilmselt ainult arvamused.
Reaalselt peale liitumist postitusi ignoreeritakse ning edge ranki tõttu ei ilmu need rohkem seinal. Nii kasutaja ei märkagi, et ta on liitunud 200 lehega, mis talle huvi ei paku.
Seega ei loe fänninumber vaid see kas postitused kasutajate seintel ilmuvad.
Aga ma ei väida, et auhinnamängudest kasu pole. Kindlasti on.
Kuid palju rohkem kasu on kui postitad huvitavat sisu, mis inimestele korda läheb, millega interaktsioon kaasneb… ehk siis klikid ja like’d… tulemusena tõuseb edge rank ja ilmute kasutajate seintel rohkem.
PS.Kui spämmkontroll täitmata jätta kogemata, siis kirjutatu hävib. Suht tüütu.
@Oleg: Täiesti nõus sinuga. Kuid kustutamine ja oma seinal nägemine erinevad asjad. Kirjutasin EdgeRank’ist pikemalt ka OKIA blogis: https://bit.ly/hp6qvd
Pingback: Facebooki promopostitused – kuidas muuta need fännide jaoks huvitavaks? « Internetiturundus ja sotsiaalne meedia, DreamGrow