Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu
Millist postitusnimekirja te pakute? See on üks kõige levinum küsimus, mida meile telefonitsi ja meili teel edastatakse. See on mõistlik küsimus, sest meiliturundus on kõige efektiivsem turunduskanal. Probleem peitub selles, et renditav nimekiri ei ole sihitud ja sinu saadetud kiri ei ole oodatud. Nii ei ole see päris meiliturundus, vaid spämm.
Kuidas aktiveerida oma meiliturundus ja kasvatada postitusnimekirja? Järgnevad nõuanded on kokku kogutud selleks, et aidata neid, kes alustavad oma postiloendi kogumist. Samas, kui sul on juba meililist olemas, siis saad neid mõtteid kasutada uute liitujate saamiseks.
1. Ära ütle „Liitu uudiskirjaga“
Keegi ei taha uudiskirjaga liituda. Fraas „Liitu uudiskirjaga“ ei sisalda infot ja toob pähe pigem negatiivsed mõtted ülevoolavast meilikastist. Oma töös olen näinud, et kui asendada „Liitu uudiskirjaga“ selgete põhjendustega, miks seda tegema peaks, siis kasvab liitujate arv kordades. Kasuta järgnevat malli:
- Värske [valdkonna info]: nõuanded, [huvitavad asjad], [oluline info] ja [valdkonna trendid] mugavalt sinu postkasti.
Asenda nurksulgudes olevad sõnad oma klientidele olulise väärtusega ja tulemuseks on rohkem uudiskirjaga liitujaid. Näitena malli kasutamisest toon meie oma uudiskirjaga liitumise üleskutse:
- Värsked turundusnipid: nõuanded, uuringud ja statistika, turundustrendid mugavalt sinu postkasti.
2. Jaga väärtust!
Parimaks taktikaks oma listi kogumisel on väärtuse jagamine. Anna midagi liitujale ja küsi meiliaadress vastu. Loo potentsiaalsele liitujale põnevat, huvitavat või vajalikku materjali, mille saab kätte meiliaadressi loovutamise eest. Tulemuseks on listiga liitumiste arvu mitmekordistumine. Väärtuse pakkumine tagab selle, et listiga liituvad sulle olulise sihtgrupi esindajad, sest ainult neile on väärtusena jagatav materjal oluline.
Näiteks müügikoolitaja Ekke Lainsalu kogub oma postitusnimekirja läbi tasuta koolitusvideote. Ekke saadab nimekirjaga liitunutele regulaarselt tasuta müügiteemalisi koolitusvideoid. Meiliturundus aitab sul hoida nende inimeste tähelepanu, kes on parasjagu sinu valdkonna teemadest huvitatud.
Lead magnet ehk content upgrade
Eelnevas lõigus mainitud materjali nimetatakse lead magnetiks. See tähendab seda, et see toob sulle kontakte. Lead magnet peab olema potentsiaalse kliendi jaoks väga väärtuslik, sest muidu ta ei anna sulle oma kontakte.
Mõnikord on lead magnet täiesti omaette loodud sisumaterjal, mida jagatakse erinevates kohtades kogu su veebilehe ulatuses. Teinekord võib lead magnetiks olla niinimetatud content upgrade.
Content upgrade tähendab seda, et pakud huvilisele parasjagu käesoleva materjali juurde veel midagi põhjalikumat. Näiteks, kui sa loed Dreamgrow blogi SEO artikleid, siis tihti pakun sinna juurde tasuta SEO raamatut.
Kui hästi lead magnet töötab?
Lead magnet on tõenäoliselt kõige efektiivsem meetod kasutaja huvi tekitamiseks ja meiliaadressi kätte saamiseks. Need, kes pole seda võtet kasutanud, ei oska aimatagi, kui suurepäraseid tulemusi see annab.
Loomulikult ei ole kõik ainult pidu ja pillerkaar. Oma tasuta SEO raamatu puhul näen seda, et paljud liituvad ja kohe peale materjali kätte saamist lahkuvad listist. Tõprad! Aga elu on nagu on ja tegelikult on selliste liitujate osakaal piisavalt väike, et tagada pidev listi kasv.
3. Liitumise võimalus igale lehele
Postitusnimekirjaga peab olema võimalik liituda veebi igal lehel. Lisaks on soovitav luua eraldi liitumisleht, millel on välja toodud, mis kasu liituja hakkab postitusnimekirjast saama. Liitumisvorm peab kindlasti olema ka nähtaval kohal. Kui inimene vormi ei näe, siis ta seda eraldi otsima ei lähe.
Kuhu liitumise vormi mitte panna?
Liitumise vormi pole mõtet panna keskkonna jalusesse. Seda ei täida mitte keegi, mitte kunagi. Kui sa nüüd vaatad Dreamgrow saidi jalust, siis näed seal uudiskirjaga liitumise vormi. See ei ole seal sellepärast, et tohutus koguses liitujaid saada, vaid sellepärast, et ma ei viitsinud kujundajaga vaielda.
Lisaks on veel üks tüüp lehti, kuhu ma liitumisvormi ei pane. Selleks on kõik tehingutega seotud lehed. Lehed, millel on teenused ja tooted, on loodud selleks, et müüa ja sinna ma ei pane asju, mis võiksid tarbija tähelepanu hajutada.
4. Tehingu sooritamisel
Küsi postiloendiga liitumist tehingu sooritamisel. Külastaja, kes on jõudnud otsusele, et on valmis midagi tellima või ostma, on andnud sulle ühe suure JAHi. Kasuta see positiivne meeleolu ära ja küsi temalt üks väike uudiskirjaga liitumise JAH lisaks.
Eriti hea on tehingu käigus meililisti nõusolekut küsida infotoodete ja teenuste puhul. Sellisel juhul saad kliendilt küsida, kas ta tahab saada sarnast materjali ka tasuta oma meilile. Sellistel juhtudel olen tulemusena näinud 70-80 protsendilist uudiskirjaga liitumise määra.
Kindlasti on tulemused olenevalt valdkonnast erinevad, aga tehingu käigus edaspidiseks suhtlemiseks luba küsimist tasub alati katsetada.
5. Täname-lehed
Kui sa ei taha külastaja tähelepanu tehingu sooritamise käigus liigse valikuga häirida, siis on mõistlik panna postitusnimekirjaga liitumise info Täname-lehele, mida kuvatakse pärast õnnestunud tehingu sooritamist. Kehtib sama põhimõte, mis eelmises punktis, kui suur JAH on käes, siis on väike kerge tulema.
Täname-lehed on üks sagedasti tähelepanuta jääv element turunduses, aga see on samas üks efektiivsemaid üksikuid punkte kogu turundusahelas oma klientide kinnistamiseks. Kasuta alati Täname-lehti. Võid selle kohta lugeda natuke pikemalt Google Analyticsi Goalide loomise artiklist.
6. Tehingumeilid
Tehingumeil, mis saadetakse kasutajale tehingu kinnitamiseks, võib sisaldada üleskutset postiloendiga liitumiseks. Lisaks võib tehingumeil olla ise näide sellest, mida kasutajale tulevikus saatma hakatakse. Tehingumeilide avamise protsent on tihti 100% lähedal.
Sarnaselt Täname-lehtedega on tarbija tähelepanu neid vaadates ülikõrge. Kas kõik on korras? Kas ma saan oma raha eest tellitu kätte? Samuti on tehingu sooritaja vähemalt sel hetkel optimistlik ja ilmselt sinu suhtes positiivselt meelestatud. Kasuta seda meeleolu, et kasvatada oma meililistiga liitujate arvu.
7. Partnerid
Partnerite nimekirju saad kasutada siis, kui sul on pakkuda väärtust, mis on seotud partneri listi liikmete huvidega. Ilmselt sa oma partneritele halba ei soovi. Tuleb hoolikalt läbi mõelda, mis infot te sel juhul adressaatidele saadate, et nad seda suvaliseks spämmiks ei peaks.
Partnerite meililistidesse tuleks alati saata mingi väärtuspakkumine, mille abil saada nende listi liige liituma oma listiga. Tihti saadetakse partnerite listidesse müügipakkumisi ja sellega kaotatakse pikaajaline võimalus tulemusi saavutada.
Kui sa saadad 10 000 inimesele partneri meililistis pakkumise „Osta kohe asju,“ siis mõni võib-olla isegi ostab, aga see on ühekordne tulu, mis enam ei kordu. Samas, kui sa saadad neile midagi, mis paneb nad sinu listiga liituma, siis saad neile liitunutele ka tulevikus pakkumisi saata.
8. Rendilistid
Rendilistid on postitusnimekirjad, mille adressaatidele nende omanikud on nõus sinu sõnumit edastama. Suurimad nimekirjad Eestis on ilmselt tasuta meiliteenuste kasutajad. Rendilistide kasutamisel kehtivad samad põhimõtted, mis partnerite puhul. Leidke see väärtus, mis on saajatele oluline ning püüdke nad selle abil oma postiloendiga liituma panna.
Kuna rendilistides olevad aadressid on väga juhuslikud, siis tagasiside sellistest kampaaniatest on kindlasti väiksem kui partnerite postiloendit kasutades.
Saada alati sihitud sõnum
Nii rendiliste kui partnereid kasutades veendu, et su sõnum haakuks nende listides olevate inimeste vajadustega. Kui Timo Porval lubaks mul oma listi sõnumi saata, siis võiks see olla seotud turundusasjadega. Kui ma saadaksin sinna pakkumise selle kohta, et kõik võiksid minult torti osta, siis see ei pruugi kuigi hästi toimida.
9. Veebipõhised tööriistad
Vahendid, mis teevad kliendi elu lihtsaks. Hinnakalkulaatorid, testid ja muud interaktiivsed lahendused saavad ühe võimalusena pakkuda täpse info saatmist kasutaja meilile. Selle käigus küsi kindlasti võimalust ka edaspidiseks suhtlemiseks läbi uudiskirja.
Veebipõhine tööriist võib anda sulle ka teatava konkurentsieelise, kui keegi teine sinu valdkonnas pole seda mõtet veel rakendanud. Näiteks esimene pank, mis tuli välja veebipõhise laenukalkulaatoriga, kindlustas selle, et suur osa laenutaotlejaid käis nende lehel. Seda isegi siis, kui nad lõpuks mõne teise pakkuja kasuks otsustasid.
Veebipõhisest tööriistast algavate päringute baasil saab luua terve ahela, mis aitab kinnistada kliente ja müüa rohkem tooteid ning teenuseid.
10. Saada sõbrale
Olin kunagi üllatunud, kui nägin, et üheks parimaks uudiskirjaga liitumise kanaliks on uudiskiri. Lugejad jagavad huvitavat materjali sõprade ja kolleegidega. Selliselt jagatud kiri toob uusi liitujaid. Iga postitusnimekirja saadetav kiri peaks sisaldama üleskutset seda kirja sõbraga jagada.
See ei pea olema midagi erakordset. Süsteem ei pea olema ka kuidagi tehniliselt keerukas, kuigi mõned meiliturunduse tööriistad võimaldavad ka edasisaatmise jälgimist.
Kirjuta lihtsalt oma meili midagi taolist: „Kui mõni su sõber võiks sellest infost kasu saada, siis palun saada see kiri talle edasi.“
11. Sotsiaalmeedia
Lisa üleskutse postitusnimekirjaga liitumiseks sobivatesse sotsiaalse meedia kanalitesse. Näiteks Facebookis võid kasutada selleks eraldi lehte, mis tutvustab lähemalt uudiskirjast saadavat väärtust.
Jaga sotsiaalsesse meediasse väärtuslikku materjali, mille saamiseks on vaja meiliaadress loovutada. Samuti võid Facebookis läbi viia tarbijamänge, mille osalemise tingimuseks on meiliaadressiga registreerumine.
Tarbijamängud meililisti kasvatamiseks
Sotsmeedia kanalid on kohad, milles on võimalik tihti kiiresti levi tekitada. Probleem on aga selles, et pärast esmast tähelepanulainet on otsad vees ja tulevikus pead sa uuesti aega ja raha kulutama samade inimeste tabamiseks.
Pane alati tarbijamängus osalemise tingimuseks meililistiga liitumine. Kui sa nii teed, siis ei pea sa tulevikus enam nende inimestega suhtlemise eest Facebookile raha maksma.
Loomulikult ei pea tarbijamängud ainult sotsmeedias olema. Võid teha ka kampaania, kus ostjal on võimalik midagi saada, kui ta oma ostu veebis registreerib. Selle registreerimise pealt saad ehitada oma meililisti.
12. Üritused
Üritustel esinejana osaledes on hea mõte välja hõigata, et kui ettekanne kuulajatele huvitav tundub, siis saab materjali regulaarselt lisaks kui liituda postiloendiga. Samuti võib postiloendiga liitumise panna ka valikuks tagasisidelehtedel.
Offline üritustel saad samuti korraldada tarbijamänge, mille liitumisel küsitakse kontaktandmeid koos meiliaadressiga. Ahvatluseks võid lisada auhinna või mingi muu väärtuse, mida su sihtgrup piisavalt ihaldab, et sulle oma andmed anda. Meiliturundus on hea jätk offline kohtumistele.
13. Veebinarid meililisti kasvatamiseks
Milleks teha tasuta veebinare?
Selleks, et luua side oma potentsiaalsete klientidega. Parimaks meetodiks selle kontakti saamiseks on tema meiliaadressi ja nõusoleku registreerimine.
Veebinar on samuti magnet oma sihtgrupis huvi tekitamiseks. Kui veebinar on esmalt live-sündmus, siis magnetina saad kasutada seda nii kaua, kui salvestuses esitatud info on ajakohane.
Võid luua omale veebinaride sarja, mis toodab sulle pidevalt väärtuslikku sisu, kasvatab meililisti ja aitab müüki suurendada.
14. Trükised
Trükised ja muud offline materjalid. Tootelehed, brošüürid, kataloogid ja muud reklaammaterjalid peaksid sisaldama üleskutset postitusnimekirjaga liitumiseks. Mõned inimesed eelistavad elektroonilist formaati ja neid paberiga ei püüa. Samuti saad selle arvelt trükikuludes säästa. Meiliturundus on digitaalne variant trükistest.
Trükised võivad olla ka näiteks toodetega kaasasolev materjal: juhendid, garantiitingimused, upsell materjalid. Tihti võib välismaiste toodete puhul näha pakendis üleskutset oma toode registreerida, et saada mingeid lisaväärtusi.
Näiteks Amazoni müüjatel on probleem, et nad ei oma kliente. Kliendiandmed on Amazoni käes ja otse suhelda ei saa. Sel juhul võib pakendisolev paber olla ainukeseks viisiks kliendiga kontakti saamiseks.
15. Nimeline otsepost
See võte on seotud eelnevaga. Kutsu inimesi üles paberist loobuma ja liituma elektroonilise postitusnimekirjaga. See annab sulle rohkem võimalusi, on odavam ja loodussäästlikum. Näiteks võid luua eraldi minisaidi, kus inimesed saavad paberist loobuda ja e-ga liituda.
Postkaardi või paberkirja saatmine on tänapäeval juba väga eksklusiivne lähenemine ja nii on võimalik esitada sõnumit, millesse tarbija võib rohkem süveneda. Selle peab aga kindlasti tagasi oma digibaasidesse siduma.
16. Pane ennast kirja!
Postitusnimekirjaga liitumine tegevuskohas. Näiteks liitusin ühe söögikoha postitusnimekirjaga just nii, et kirjutasin paberile oma nime ja meiliaadressi ning mulle hakati saatma iga nädal menüüd. Selline liitumine on sobiv äridele, mille tarbimine toimub nende asukohas. Söögikohad, klubid, teatrid ja muud sarnased tegevusvaldkonnad.
Paberil registreerumise puhul peaksid sellel kindlasti kirjas olema ka tingimused. Liituja annab allkirja selle kohta, et on valmis edaspidi sinu meile saama. Nii saad olla kindel, et su meiliturundus püsib legaalselt tugeval alusel.
17. Kliendiprogrammid
Kui klient liitub lojaalsusprogrammiga, siis peab temalt kindlasti küsima ka nõusoleku edasiste meilide saatmise kohta. Iga lojaalsusprogrammiga peab olema seotud regulaarne uudiskirja saatmine.
2020. aastast alates on veebipoode kõvasti juurde tekkinud. Luues e-poe, peaks kindlasti tegema ka lojaalsusprogrammi. Lojaalsusprogrammi kokkupanemisel mõtle kindlasti sellele, et üks tähtsamaid tegevusi programmist kasu saamiseks on võimalus liitujatele pidevalt meile saata. Meiliturundus on oma olemuselt esimene samm lojaalsusprogrammide ja CRMi kasutamise suunas.
18. Küsi!
Kui kohtud kliendiga või partneriga ja sa arvad, et tal võiks sinu uudiskirjast kasu olla, siis küsi kas võiksid ta listi lisada. Sellise küsimise võid siduda ka messide, konverentside ja muude üritustega, kus osalejad võivad uudiskirjaga liituda ja jäta maha oma visiitkaardid.
Kui sa oled selle artikliga juba nii kaugele jõudnud, siis võiksid ka Dreamgrow uudiskirjaga liituda. Palun pane oma meiliaadress päises olevasse vormi ja saad meie käest värsket ja kasulikku infot turunduse teemadel.
Praegu küsisin liitumist blogipostituses kirjalikult, aga sedasama saad teha otse inimesega rääkides või näiteks esinemise ajal lavalt maha hõigates. Meiliturundus on kanal, mis sobib igasse turundusahelasse, kui kliendil on huvi sinu pakutava vastu.
19. Ära liitujat hirmuta
Kui sa ütled liitujatele, et nende meiliaadress ei lähe rändama ja sa ei müü ega rendi seda edasi, siis esmapilgul tundub see hea mõttena. Aga tegelikult ei ole! Oma testides oleme näinud, et kui sa tuletad inimestele meelde, et meilide saamisega on seotud mingid probleemid ja spämmimine, siis sa vähendad sellega liitujate arvu.
Vältimatult pead liitujaid teavitama, et liitudes nõustuvad nad sinu privaatsustingimuste ja muude legaalsete asjadega. Selle lause peaks kirjutama võimalikult neutraalselt ja ilma liigseid lubadusi esitamata.
20. Tee liitumine lihtsaks!
Küsi ainult hädapärane info! Selleks on tegelikult ainult meiliaadress. Edaspidi saad juurde küsida muid andmeid, mida segmenteerimiseks kasutada. Ära hakka esimeses vormis kohe aadressi, telefoni, passinumbrit ja muud koormavat infot pärima. Mitmed uuringud on näidanud, et kõige paremini täidavad külastajad liitumisvormi siis, kui see sisaldab kahte välja: nimi ja meiliaadress.
Kui sa võtad kasutusele keerukama meilisüsteemi, siis see võib sisaldada palju rohkem andmeid, aga ära küsi neid esimesel kohtumisel. Näiteks võid saata kohe pärast liitumist esimeses meilis info selle kohta, kuidas liituja saab oma andmeid täpsustada ja eelistusi esitada.
Eelistuste salvestamine võib muuta su meililisti tulemuslikkuse mitu korda paremaks. Samas veendu, et teed seda sobivas kohas ja õigel ajal.
21. Ära piina inimesi!
Ära kasuta inimeste tuvastamise vahendeid. Paljudele veebivormidele on juurde pandud lisaväli. Selle nimeks on tihti CAPTCHA. Enamasti on selle välja täitmine tüütu, aga mõnikord ei saa kasutajad sellega üldse hakkama. Nii väheneb su meililistiga liitujate arv.
Captchat on kindlasti mõistlik kasutada selleks, et su list ei täituks Nigeeria spämmiga, aga selleks ei pea inimesi piinama. Tehniliselt on võimalik võtta kasutusele selline captcha lahendus, mis on inimestele lahendatav, aga robotitele raske läbi tungida.
Lisaks on mõned meiliteenust pakkuvad firmad võtnud kasutusele mitmeid tehnilisi vahendeid vältimaks spämmi sattumist postitusnimekirjadesse.
22. Double opt-in
Captcha asemel peaks kasutama double opt-in võimalust, kus liituja peab saabunud kirjas linki klikkides oma liitumise kinnitama.
Kui sa võtad kasutusele kinnitusmeilide saatmise, siis hakkab su listiga liituma näiliselt vähem inimesi. Põhjuseks on see, et pärast veebis listiga liitumist saadetakse välja kinnituskiri, mille sees oleval lingil peab inimene klikkima selleks, et kinnitada listiga liitumist. Meiliturundus, milles sihid inimesi, kes tegelikult su sõnumeid ei näe, ei ole liiga mõttekas tegevus.
Miks see vajalik on?
Paljud robotid ei kliki kinnitusmeilides olevatel linkidel ja nii saad jagu mõnedest spämmeritest, kes on captchast läbi pääsenud.
Mõnedel inimestel läheb sinu saadetud kinnituskiri otse spämmikasti. Nii ta ei märka sellel klikkida ja teda ei lisata sinu meilibaasi. See on hea sellepärast, et kõik kes kinnitusel klikivad, kindlasti ka näevad su edaspidi saadetavaid meile.
Oma uudiskirja Täname-lehel saad ka liitujale öelda, et mine nüüd kinnituskirjas linki klikkima ja kui sa seda ei leia, vaata kindlasti spämmikausta. Nii õpetavad nad oma spämmifiltrile, et sa oled tegelikult asjalike meilide saatja.
Keskendu kvaliteedile!
See punkt ei ole seotud otseselt listi suuruse kasvatamisega, vaid selle kvaliteediga. Ära ürita trikkide abil oma listi kasvatada. Oluline pole mitte see, kui palju inimesi sul listis on, vaid see, kas need inimesed on huvitatud sinu pakutavast materjalist. Kõige lõpuks on oluline, kas nad ostavad sinu tooteid ja teenuseid.
Ameeriklaste uuringuandmed näitavad, et oma meiliturundus ehk house list on kõige efektiivsem turunduskanal üldse! 2019. aastal tõi iga meiliturundusse pandud dollar tagasi 42 dollarit.
Muuda meiliturundus oma selle aasta prioriteediks. Hakka listi kasvatamisega kohe pihta!
Meiliturunduse koolitus
Meiliturundus on kõige efektiivsem turunduskanal, mida kasutada suure hulga kontaktidega suhtlemiseks. Tule koolitusele, mis annab sulle teadmised, et saaksid viia meiliturunduse oma ettevõttes uuele tasemele ja sellest maksimaalset kasu saada. Vaata lähemalt…
Vaata ka seda postitust: 10 punkti, milline on viisakas meiliturundus?
_________________________
Pilt Visual Hunt
Lisaks ka üks link 29 Ways to Collect Email Addresses for Your Business https://blog.verticalresponse.com/verticalresponse_blog/2009/09/change-up-your-newsletter-get-more-clicks.html
Pingback: Postiloend, mailinglist ja kullaauk (sügiseks valmis #4) | Internetiturundus
Pingback: 10 punkti, milline on viisakas meiliturundus? « Internetiturundus ja sotsiaalne meedia, DreamGrow
Tegelikult on neid siin 19. 9. punkt on puudu, aga muidu asjalikud soovitused. Kui kõik seda vaid järgiks, siis oleks spämmi kõvasti vähem postkastis ja nii mõnegi ettevõtte maine märgatavalt parem.
Suurt osa neist põhimõtetest võiks ka otseposti kampaaniate puhul rakendada…
Tänan, Taavi! Vabandan, oli tõesti üks punkt puudu jäänud, panin selle nüüd sisse.
Pingback: Miks emaili spämm ei tööta? « Internetiturundus ja sotsiaalne meedia, DreamGrow
Pingback: Case study: postiloendi loomine | Indrek Maripuu