Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu
Mis on veebilehe kasutatavus?
Veebilehe kasutatavus on üks olulisemaid komponente lehe külastaja jaoks. Kasutatavusest sõltub veebilehe suutlikus täita ettevõtte jaoks olulisi ärilisi eesmärke. Veebileht peab olema külastaja jaoks ülesehitatud lihtsasti navigeeritavalt ja sisutekstid üheselt arusaadavalt. Kasutaja ei tohi ühegi veebilehe elemendi juures mõtlema jääda „Miks see siin on?“.
“If your users have many questions, it’s a failure of your primary site design. It becomes not so much customer support, as much as customer complaints,”
– Jakob Nielsen, Usability expert
Veebianalüüse koostades satun tihti veebilehtedele, mis on lehe külastajatele keeruline kasutada. Kasutajateste tehes oleme näinud kuidas pisiasjad võivad tekitada tavakasutajates segadust, mida veebilehe disain ja navigatsiooni loojad ei oska ette kujutadagi. Tihti kiputaske tehnoloogia viimase sõnaga nagu Flash või Ajax üle pingutama. Tehakse veebilehe rakendusi, mis on ainult nn power-user’itele arusaadavad ja tavakasutaja peale ei mõelda. Kui veebileht on kasutajatele keeruline, siis on selle lehe tegutsejate osakaal madal. Väikesed muudatused veebilehe disainis või sisutekstides võivad tõsta märkimisväärselt teie ettevõtte ärilisi numbreid veebilehe kaudu.
Järgnevalt toon ühe lihtsa näite e-maksuameti veebilehe põhjal, milliseid kadalippe peavad tavalised internetikasutajad läbima, et jõuda soovitud tegevuseni.
Maksu- ja tolliameti veebilehe kasutatavus
Taas on käes aeg esitada tuludeklaratsioone. Läksin minagi kontrollima andmete õigsust. Jõudes Maksu-ja tolliameti veebilehele olin kergelt segaduses, millist linki ma vajutama pean, et siseneda e-maksuametisse. Peale mõningast uurimist jõudsin järeldusele, et selleks on kaks võimalust:
- vajutada veebilehe keskel olevat bannerit
- vajutada päises paremal asuvat “e-maksuamet | e-toll” tab‘i
Mida saaks parandada, et külastajal ei kuluks sisenemise välja selgitamiseks nii palju aega?
- Banneri probleemiks on see, et enamus inimesi on harjunud neid eirama. Bannerilaadsed liikuvad elementid tekitavad veebilehe külastajates nn „reklaamipimeduse“ efekti (mõelge Delfi paremale äärele). Selle asemel võiks olla hoopis suur üheselt arusaadava tekstiga nupulaadne element.
- Tab-ile tuleks lisada juurde tegutsemisele kutsuv sõna “Sisene e-maksuameti | e-tolli lehele”.
Kuid sellega veel kannatuste rada ei lõppenud. Kui olin ühel neist viitel vajutanud, jõudsin sisenemise lehele, mis pani tõsiselt kukalt kratsima. Esialgu jäi mulje, et nüüd on võimalik e-maksuametisse siseneda ainult ID-kaardi või mobiil-ID abil. Teised sisenemise võimalused kattis pop-up element lihtsalt ära.
Peale pop-up sulgemist avanes juba rõõmsam pilt:
Protsessi optimeerimine on vajalik.
Minul kulus kogu selle protsessi tarvis tervelt minut, mis ei ole sugugi lühike aeg. Arvestada tuleb sellega, et ma tegin seda suurest soovist ikkagi siseneda ja uurida andmeid. Suvalisel ettevõtte lehel on sellist kadalippu nõus läbima väga vähesed külastajad.
Kui kasutajasõbralik on teie ettevõtte veebileht?
Osaliselt on sul õigus.
Pop-up’iga käib tugev ID kaardi turundamine.
Sedalaadi rakenduse suppordi kulu on meeletu, kui lehele ei ole piisavalt informatsiooni. Pigem on mõtet lisada väike popup, mis teatab, kust ID kaardi kohta abi saada, kui vastata nt. 5000 inimese küsimusele “mis ma tegema pean, kui olen ID kaardi parooli unustanud”.
Antud pop-up aken ajendaski mind postitust kirjutama. Turundus või mitte, aga kasutatavust ei tohi selle arvelt ohtu seada. Umbes 10-ks sekundiks ma tõsimeeli arvasingi, et ainult ID abil on võimalik siseneda. Ja alles siis miski minus ütles, et see ei saa olla reaalne ja hakkasin otsima teisi võimalusi ning märkasin, et seal all on pop-up. Sest see tekitas esialgu samuti nn “reklaamipimeduse”.
ID-kaardi sõnumi jaoks on seal ruumi samade ID-kaardi ikoonidest paremal asuval alal.
Tõesti, kehva turundus, kui Maksu- ja tolliameti kasutajatoe telefon on punane selle tagajärjel.
Margus, äkki täpsustaksid, mis osas mul õigus ei ole? Teatavasti enda vigadest õpitakse kõige paremini :)
10 sekundit, ja 1 minut on piisavalt lühikesed ajad.
Sooviks tähelepanu juhtida asjaolule, et mina veedan internetis päris suure osa päevast ja puutun tihti kokku erinevate veebilehtede kasutatavuse probleemidega, mistõttu ma lahendan neid ka kiiremini kui keskmine internetikasutaja. Minu 10 sekundit ja 1 minut võivad mõne kasutaja jaoks tähendada aga kasutatavuse probleemi, mida ei suudeta lahendada.
Mida tähendab piisavalt lühikesed ajad?
1) Ma arvan, et Maksu ja tolliameti telefonile ei tule nüüd neid kõnesid, kus küsitakse ID kaardi probleemidele lahendust. See on väga oluline.
2) Lisaks on riigie oluline, et kasutataks ID kaarti.
3) Teiste kanalite kaudu sisenemine on tasuline. Parandage mind kui eksin, erafirmadele on see igatahes tasuline teenus. Miks peaks riik siinkohal erand olema ja kingitusi saama?
Kui need kolm punkti nö “rahaks” keerata siis, ma arvan, et selle pop-up otsene kasu võib olla päris mitme nulliga number.
Nõustun täielikult nende punktidega, mis Sa siin välja oled toonud. Sattusin ise eelmisel nädalal lehes olles täpselt samade asjadega segadusse ja avastasin need alles pärast mõningast uurimist. Olen nõus argumendiga, et mõnede inimeste jaoks võivadki need õiged kohad lehel leidmata jääda. Pop-upi asukoht peaks lehel olema mujal, mitte varjama teisi sisenemise võimalusi.
No mina nii teen kui SEO’n ja muud vahvad sõnad , mida turundajad viimasel kuul avastanud on. Siiani ei leia, et 10 sek. oleks pikk aeg info leidmiseks. Näiteks siia postitamiseks läheb rohkem aega kui 1 minut.
Priit: Piisavalt lühike aeg tähendabki seda. Et aeg info leidmiseks on piisavlt lühike.
Filosoofia kõrgem pilotaaž…
PS! Sõna SEO sain juba selges eelmine nädal. See nädal ikka uus trend – veebilehe kasutatavus.