Ei ole!
Tubakatööstus tahab, et sa veibile üle läheksid.
Miks?
Veibi piiramise teemal sõna võttes tuleb tihti vastuväiteid, et tegemist on tubakafirmade lobiga. Vastuväitjate arvamus on, et tubakafirmad tahavad veipimist vähendada, et rohkem sigarette müüa.
Mõned näited tagasisidest:
Kui palju tubakafirmad sulle maksavad?
Kas sulle tuuakse kotiga raha?
Need lollid seadused ja aktsiis on selgelt tubakafirmade lobitöö.
See on laimukampaania, et tubakafirmad inimesed konide juurde tagasi saaks.
Tubakafirmad ei taha sind konide juurde tagasi ajada, nad teenivad veipidega rohkem, kui sigarette müües.
Tubakafirmadel ei ole ükskõik, kas teed veipi või suitsu. Enamus maailma suuremaid tubakafirmasid on ka e-sigarettide müüjad. Samas nad teenivad tubakat müües vähem kui e-tootega.
Tubakafirmade osalsus veibiturul
Igal suuremal tubakatootjal on vähemalt üks e-toodetega tegeleva bränd.
Näiteks Ameerika Ühendriikide sigarettide alternatiivide turg on täielikult tubakafirmade kontrolli all.
Juul, kelle käes on 37,2% turust, kuulub Altria Group Inc. varasema nimega Philip Morris Companies, Inc. Tuntumaks brändiks on neil Marlboro
Vuse, oma 30,2% turuosaga, kuulub tubakafirmale Reynolds American Inc., mis omakorda kuulub Suurbritannia firmale British American Tobacco PLC. Nende tuntuimad margid on Camel, Lucky Strike, Kent ja Pall Mall
Kaugel tagapool on Imperial Brandsi omanduses olev blu eCigs 2,3% turuosaga. Nende suitsumarkidest on tuntumad Winston, Davidoff ja John Player Special.
Logic, oma 0,8% turuosaga, on Japan Tobacco omanduses, kes müüb sigaretimarke LD, Camel (väljaspool USA) ja Winston (väljaspool USA)
Nii on 70,5 protsenti USA veibiturust suurte tubakafirmade kontrolli all. Kuna veipide müümine on tavatubakast kasumlikum, siis on tubakafirmadel huvi saada suitsetajad veipima.
Euroopa kohta väga kindlaid andmeid pole, sest peamine uuringute läbiviija on tubakafirmade poolt rahastatud.