Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu
Veebilinkide saamine on SEO kõige raskem osa. Oma keskkonda luues pole mingit probleemi leida arendaja. Tänapäeval on ka kujundusega väga lihtne hakkama saada. Lisaks on veel sisu vaja, aga ka siin on võimalik seda päris ise teha või leida teenusepakkuja. Linkide ehitamine on väga tähtis!
Kuidas aga linke saada? See on teema, millega iga veebiomanik peab individuaalselt tegelema, sest taktikad ning võimalused on erinevad. Veebilehe linkide hankimise plaan sõltub väga palju valdkonnast, ärimudelist ning turust, millel tegutsetakse.
Järgnevalt vaatame üle peamised allikad, kust võiks omale linke saada.
SEO: Tasuta kodulehe optimeerimise e-raamat
Kodulehe optimeerimine: tasuta SEO raamat. Tahad oma veebilehte Google otsingu esimesel positsioonil näha? Tõmba omale ülevaatlik e-raamat kodulehe optimeerimise tehnilistest elementidest. Vaata lähemalt...
Backlink partnerilt
Vaata läbi kõik oma kliendid, tarnijad, partnerid, sõbrad ja tuttavad, küsi neilt linke. Kui sul on oma partneritega normaalne läbisaamine, siis ei tohiks olla probleem nendega kokku leppida, et nad leiaksid oma veebis koha, kus sinu keskkonnale viidata. See on ju kasulik mõlemale poolele, kui sinu tulemused paranevad, siis ilmselt saab ka partner sellest mingit kasu.
Erialaorganisatsioonid
Ettevõtted ja organisatsioonid koonduvad tihti erialastesse ühingutesse. Kui sellise ühingu veeb on oma valdkonnas kaalukas, siis peaksid sa veenduma, et sinu osalus selles ühingus oleks veebikeskkonnas selgelt välja toodud ja ka viitena realiseeritud.
Tegelikult võiksid erialaorganisatsioonid ise tagada selle, et nad tekitaksid oma valdkonnas linkide kogumi, mis selles osalevate veebide autoriteeti tõstab. Nii on organisatsiooni liikmetel eelis nende ees, kes organisatsiooni ei kuulu. Kui tahad sellest rohkem teada, siis võta minuga ühendust ja arutame selle teema läbi (erialaorganisatsioonid, maakondlikud keskused jm).
Veebikataloogid
Veebikataloogid on keskkonnad, kuhu saad sobiva teema alla tasuta oma veebi lisada. Kunagi oli see eriti efektiivne linkide ehitamise meetod, praegu natuke vähem, aga siiski võiks veenduda, et su veeb on neti.ee kataloogis esindatud.
Artiklid ja sisu teistes veebikeskkondades
Inglise keelses maailmas nimetatakse seda taktikat guest posting ehk külalispostitused. Sa võtad ühendust mõne veebikeskkonnaga ja pakud neile välja artikli, mis nende külastajatele võiks huvi pakkuda. Lisaks peaks see sisu olema nende jaoks ka SEO mõttes väärtuslik.
Nii saavad nad omale artikli, millele tuleb Googles külastajaid ja sina saad selles artiklis lingi, mis suurendab sinu veebi autoriteeti.
Linkide ehitamine ja inglise keel
Kui sa uurid inglise keelset materjali linkide ehitamise kohta ehk otsid Googlest link building, siis saad kümneid väga asjalikke artikleid, kus räägitakse sellest, kuidas linke ehitada. Kui toimetad inglise keeles, vaata neid artikleid ja videosid, super hea kraam:
- Link Building for SEO: The Definitive Guide (2022)
- The Beginner’s Guide to Link Building
- 22 SEO Link Building Methods for 2022
Probleem on selles, et enamus nendest nõuannetest on mõeldud hiiglasliku keeleruumiga keeltele. Inglise, hispaania, prantsuse ja juba hakkabki nimekiri otsa saama.
Kui sinu veeb on mingis muus keeles, siis võivad linkide hankimise meetodid olla hoopis piiratumad.
Linkide ehitamine teistes keeltes ja reklaamartiklid meedias
Väikestes keeltes nagu eesti, ei ole tihti piisavalt keskkondi, mis oleksid valmis sulle viitama. Väiksemates keelekeskkondades võib olla peamiseks linkide ehitamise viisiks nende ostmine meediaväljaannetelt. Eesti tingimustes näiteks ostes reklaamartikleid Delfis, Postimehes või Äripäevas saad artiklisse panna lingi. Sellel lingil on kaks väärtust.
Esimene neist on see, et seni kuni artikkel on aktiivses levis, võib selles olevate linkide kaudu jõuda su lehele potentsiaalseid kliente. See ei ole küll maailma suurim müügikanal, aga mingi lootus on.
Peamine põhjus, miks reklaamartikleid tellida, on linkide ostmine. Ostetud ariklid jäävad meediakanali arhiivi ja nii saad suure autoriteediga keskkonnast lingi, mis asub temaatiliselt sinu valdkonna lehel.
Mainisin ülal suuremaid Eesti lingimüüjaid, aga ühendust võib võtta erinevate kanalitega ja uurida, kas nad on valmis sinu artiklit avaldama või sulle artikli müüma.
Üks positiivne sõnum on see, et raha eest saab. Teiseks on ka sinu konkurentidel samad probleemid väikeses keeles linkide hankimisel.
Viiteta mainimised
Viiteta mainimised on need juhud, kus mingi veebikeskkond mainib sinu ettevõtet, aga see mainimine ei ole vormistatud lingina. Nendega võiks ühendust võtta ja paluda neil mainimine lingiks muuta. Samas on meediakanalid väga visad oma artiklitesse linke panema, sest nad kardavad, et külastaja läheb nende keskkonnast minema, ei tule enam kunagi tagasi ja tühistab kõik tellimused igaveseks.
Viiteta mainimiste leidmiseks võid kasutada otsingut:
firmanimi -site:firmanimi.ee
See toob Googles välja kõik lehed, millel on mainitud sinu nimi, aga mis ei ole sinu leht. Vaatad need läbi ja teed nimekirja nendest, kellega võiks ühendust võtta.
Linkide ostmine ja hind
Linkide ostmine on Google tähtsate asjade raamatu esimese lehe esimene lause. Sa ei pea mitte linke ostma selleks, et manipuleerida otsingutulemustega.
Peamine iva on selles, et väga suur osa Google tulemuste reastamisest sõltub sinu lehele viitavatest linkidest. Kui Google peab su lehele tulevaidlinke “kahtlasteks,” siis paremal juhul ei pruugi ta nendega arvestada, aga halvemal juhul võid sa saada karistuse, mis su tulemused Googles palju kehvemaks muudavad.
See ei tähenda, et sa ei võiks linke osta. Kõik, kes ostavad Delfist ja Postimehest linkidega reklaamartikli, ostavad Google mõttes linke ja peaks saama karistada. Kurb lugu! Samas ei suuda Google alati aru saada, kas link on ostetud või mitte ja nii võivad su ostetud lingid märkimisväärseid tulemusi anda.
Linke saab osta nii Eestis kui kogu maailmas. Nii väikestest blogidest kui suurtest portaalidest.
Pead aru saama, et linkide ostmisega on seotud riskid. Pead aru saama, et iga link pole väärt ostmist. Võiks olla mingi aimus sellest, kuidas hinnata ostetava lingi väärtust. Teoreetiliselt paneb Google ka lingi müüja musta nimekirja. Tihti sisaldab SEO teenus linkide kvaliteedi hindamist.
Linkide hinnad algavad mõnekümnest dollarist/eurost. Enamasti jäävad väärtuslike linkide hinnad sadade dollarite suurusjärku. Samas võivad mõned keskkonnad müüa oma linke isegi tuhandete eest (nobsmarketplace.com/pricing).
Priit Kallase SEO e-kursus
100% praktiline info aitab kohe oma veebikeskkonda paremaks muuta ja tulemusteni jõuda. Teadmisi saad rakendada kõikvõimalike veebikeskkondade optimeerimiseks. SEO annab pikaajalisi tulemusi ja aitab suurendada müüki. Vaata lähemalt: SEO e-kursus
Linkide ehitamise ajakulu
Teine element, mis teeb linkide ehitamise kulukakas, on aeg. Tegevus sarnaneb teemantide kaevandamisega. Selleks, et saada natukene teemante on vaja läbi sõeluda tohutu hulk toormaterjali.
Esmane põhjus, miks linkide ehitamisele väga palju aega kulub on see, et enamusel veebidel puudub huvi sinu keskkonnale viidata. Isegi kui sa oskad lingi andmise viitajale kasulikuks teha, siis nad saavad nii palju päringuid linkimiseks, et enamus neist ei saa piisavalt tähelepanu. Nii pead sa kontakteeruma kümnete või sadade keskkondadega, et saada mõned lingid.
Siit tuleb välja ka Eesti linkide ehitamise peamine probleem. Meil lihtsalt pole üheski valdkonnas kümneid ja sadu keskkondi, mis sulle viidata võiksid.
Teine koht, kuhu linkide hankimisel aeg kulub, on see väärtus, mida sa pead linkivale keskkonnale pakkuma, et ta üldse kaaluks sulle linkimist. On vaja teha märksõnatööd, kirjutada artikkel ja võib-olla seda ka hiljem levitada ja promoda. Kõik see võtab aega.
Kolmandaks vajab kogu see kontakteerumise, läbirääkimise ja väärtuse loomise töö administreerimist. Sul on vaja kirjutada sõnumid, mida sa välja saadad, et üldse esmast huvi äratada. Pärast seda pead keskkondadega läbi rääkima, andma ülesanded oma meeskonnale väärtuse loomiseks ja hiljem levi tekitamiseks.
Kõik eelnev kokku on põhjus, miks linkide ehitamine on kallis ja aeganõudev. Samas on siin ka tera peidus. Enamus turundajaid ei ole valmis sellist pingutust ette võtma. Neil, kes seda teevad, on lootust saada tulemusi, milleni teised ei jõua.
301 suunamine
Viimase teemana toon välja muutuvate aadresside suunamise. Kui su veebis on leht minuveeb.ee/siiatulebpaljulinke ja sa meeltesegaduse hoos muudad selle aadressi näiteks minuveeb.ee/uusnunnuaadress, siis tuleb tekitada 301 moved permanently suunamine vanalt aadressilt uuele. Kui sa seda ei tee, kaob kogu väärtus, mille sa eelnevalt läbi lehele viidanud paljude linkide said.
Ma olen korduvalt näinud, kuidas veebide uuendamisel tuima näoga kõik aadressid ära muudetakse ja tulemuseks on 60, 70 või isegi 90 protsenti langust Googlest tulevas külastajate arvus.
Selleks, et lehtedele tulevat linkide väärtust mitte kaotada, ära kunagi muuda veebiaadresse. Google ütleb, et kui sa suunad oma vana aadressi 301 suunamisega uuele, peaks enamvähem kõik korras olema. Ei ole! Ma ei ole kunagi näinud, et suures mahus aadresside muutmisel kogu väärtus keskkonnale alles jääks.
Ühel juhul nägin, kuidas arendaja muutis uuenduse käigus kõik aadressid. Ma palusin seda mitte teha, aga ta arvas selle võimatu olevat. Minu surumise peale selgus siiski, et on võimalik, aga see on VÄGA kallis. Me tegime üle 2000 suunamise vanadelt aadressidelt uutele ja tulemusena piirdus häving ainult 30% käibega.
Vanale tasemele tagasi jõudmine võttis aega umbes 10 kuud. Kaotatud käive oli ca 40 tuhat kuus ja sellest kate ca 12 tuhat. Nii oli aadresside muutmise hind ligikaudu 100-130 tuhat eurot ehk tiba rohkem, kui arendaja pakutud VÄGA kallis. Tuleb arvestada ka sellega, et keskkond oli ämbrieelsel ajal tõusutrendis. Kui me saavutasime aastaga eelneva taseme, siis tegelikult olime ikka veel ca 20% potentsiaalsest kasvust kaotanud.
Ära mitte kunagi muuda veebiaadresse!
Linkide ehitamine on järjepidev tegevus
Kui sul on veebikeskkond, mis peaks olema autoriteetne ja otsingus leitav, siis peab sellele viitama ka teisi keskkondi.
Turundajana on su ülesanne jägida, et kõik keskkonnad, mis võiksid sulle viidata, seda ka teeksid. Lisaks otsida võimalusi, kuidas saada linke, mida konkurendid kopeerida ei saa.
Küsi linki igal võimalusel ja pane omale kalendrisse regulaarne meeldetuletus, et pead sellega tegelema.
Personaalsed sisekoolitused
Too digiturunduse ja tehisintellekti kompetents oma meeskonda. Vaatame koos üle praeguse olukorra ja aitame teie meeskonnal praktilise töö käigus leida uusi võimalusi, kuidas oma turundustegevusest mõõdetavaid tulemusi saada ja neid AI abil automatiseerida. Vaata lähemalt, milliseid teemasid täiendada, et oma eesmärke saavutada.