Jaga artiklit sõbraga

tasuta veebinar

Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu

Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
 

E-poe loomine on muutunud kättesaadavaks igaühele ja e-kaubandus kogub kasvab jõudsalt. Viirusepuhang pani üha rohkem ettevõtjaid oma kaupu interneti kaudu müüma. Tihti juhtub aga nii, et valmiv pood ei ole kuigi kasutajasõbralik ja oodatud tulemuste asemel tehakse vaid mõned ostud.

Selleks, et kaup paremini müüks tuleb seda ahvatlevalt esitleda, lisaks peab jälgima, et kasutajad tehnilise lahendusega hakkama saavad. Eduka poe erinevused konkurentide ees ei ole enamasti hinnad ja kaubavalik.

Järgnevalt toon välja peamised võtted, mis aitavad veebipoe paremini müüma panna.

e-pood müük

1. Kasuta suuri pilte

Veebist ostjate üheks suuemaks mureks on küsimus, kas see on ikka õige asi. Toote kirjeldus võib olla väga täpne, aga inimene jääb siiski kahtlema. Üks pilt on väärt tuhat sõna! Lisa toodetele suuri, värvilisi ja kvaliteetseid pilte. Hea pildimaterjal on üks kiiremaid mooduseid müügi suurendamiseks internetis.

Koolitus: E-pood ja müük veebis

Soovid saada e-poes müügitulemusi võimalikult kiiresti? Ära rapsi huupi, vaid rakenda parimaid praktikaid kohe algusest peale. E-poe koolitusel vaatame üle kõik tähtsamad valdkonnad ja parimad praktikad, mida pead teadma e-poodi majandades. Vaata lähemalt…

Kui tahad e-poe ise valmis teha, aga ei tea, millest alustada, siis on meil sulle online koolitus, milles saad kõik tegevused ise läbi teha. Videomaterjali saad läbida omas tempos ja „tagasi kerida,“ kui mingi teema vajab lähemat uurimist. Vaata kursust lähemal, kuidas praktiliselt WordPressi ja Woocommerce pood valmis teha.

Kui saad tee kvaliteetne pildimaterjal ise. Sellega erined teistest, kes kasutavad kõik tootja käest saadavat materjali. Sa ei pruugi jõuda kõigile oma 10 tuhandele tootele uusi pilte pildistada, aga alusta olulisematest müügiartiklitest ja tegele sellega järjepidevalt. Vaata lähemalt artiklit Müük e-poes: piltide optimeerimine.

müük e-poes piltide optimeerimine

2. Lisa eripakkumised avalehele

Kui sa lähed toidupoodi, siis on sulle esimese asjana seatud silma alla ahvatlevad pakkumised. Kaupmehed teavad, mida nad teevad. Ole nagu kaupmehed. Ära pane avalehele tootekataloogi või sisutut tervitusteksti.

e-pood tooted avalehel

Loo ahvatlevad eripakkumised, mida saad pidevalt oma e-poe avalehel hoida. Pakkumised võivad ajas muutuda, päevapakkumine, lõpumüük, uus kaup jne. Eripakkumisi tee kaupadele, mis võiksid enamikule poe külastajatest huvi pakkuda.

Järgmine samm: Vaata, mis on praegu näha su avalehel ilma kerimiseta. Kui seal ei ole pakkumisi, siis pane kalendrisse kuupäev, mis ajaks sa plaanid selle vea parandada.

3. Lisa üleskutse, CTA

Lisa konkreetne ja selge üleskutse (CTA, call-to-action): Iga turundustekst, igas kanalis peab lõppema üleskutsega järgmist sammu tegema. Üleskutse peab olema ka päriselt järgmine tegevus. Kui e-poe kategoorialehel on tooted, siis ei ole üleskutse “osta kohe,” vaid “vaata lähemalt.” Tootelehel ei ole “osta kohe,” vaid “lisa korvi.” Korvilehel ei ole “osta kohe,” vaid “vormista tellimus” ja lõpuks “mine maksma.” Nii jõuad sobivate sammudega tehinguni ütlemata kordagi “osta.” Veendu, et üleskutse oleks lehel teistest elementidest eristuv.

Järgmine samm: vaata üle oma üleskutsed erinevates kanalites muuda neid nii, et need oleksid tegelikult ka järgmine samm. Vanu Facebooki postitusi pole mõtet muuta, aga tulevikus kasuta näiteks “Uuri meie veebist täpsemalt.”

4. Tootekirjeldus müüma

Tooteid ei müüda loetledes nende omadusi! Kui sa tahad kasvatada ostjate arvu oma e-poes, siis kirjuta tootetekstid, mis lähtuvad ostja vajadustest. Lisa tekstides kasu, mida toote omadused ostjale annavad. Ära ütle, et auto kütusekulu on 5,9l/100km vaid lisa, et see hoiab kokku kliendi raha ja kahjustab vähem loodust.

e-pood tootekirjeldus müüma

Tootekirjelduse loomisel mõtle, mis on sihtgrupile oluline. Sarnaselt tootepiltidega on erinevates e-poodides tihti kasutusel samad tootekirjeldused, mis on automaatselt tõmmatud tarnijate andmebaasidest. Kirjuta olulisematele toodetele originaalsed, kliendiga arvestavad, kirjeldused.

Kui sul on väga suur, et pood, milles on kümneid tuhandeid tooteid, siis pead leidma meetodi tootekirjelduste loomise automatiseerimiseks. Isegi, kui sa mingi osa automatiseerid, siis loo oma parimate müügiartiklite kirjeldused käsitsi vastavalt oma sihtgrupi vajadustele.

e-pood tootekirjeldused

5. Kirjuta tootekirjeldused otse kliendile

Kirjuta kogu sisu otse kliendile. Tihti on veebilehtede tekst kirjutatud umbisikuliselt. “Meie jalgrattad on hea valik igale ratturile, kes tahab liikuda, metsas või tänaval.” Tee selgeks, kes on su klient ja kirjuta otse sellele inimesele, too välja spetsiifilised väärtused sellele kliendile. “Pakume sulle elektrirattaid linnas igapäeva sõitude tegemiseks, meie valikus on rattad, mis sobivad sulle tööl ja poes käimiseks, ning sõbra juurde sõitmiseks.” Täpselt sihitud ja konkreetne sõnum võidab alati üldsõnalise mulli. Infot selle kohta, kuidas oma sihtgrupi ootused paika panna leiab siit.

Järgmine samm: Võta ette 5 kuni 10 oma e-poe enimmüüdud kaupa ja loo neile kirjeldused, mis suurendavad müüki. Kui see tehtud pane kalendrisse kuupäev järgmise 5 kuni 10 toot uuendamise kohta. Kasuta tootekirjelduste tegemiseks AI võimalusi.

6. Näita seotud tooteid

Külastaja ei pruugi teadagi, et sinu poes on kaupu, mis ostetavaga kokku sobivad. Paljud poetarkvarad võimaldavad toodete juurde lisada seotud tooteid või kuvada, mida teised selle toote ostjad on ostnud. Kui müüd telliseid, võiks juurde pakkuda segu. Kui külastaja ostab panni, siis selle juurde oleks kindlasti vajalik kaas. Seotud toodete lisamine aitab suurendada keskmise ostu suurust.

e-pood seotud tooted

SEO pro tip: Seotud tooted ei peaks olema ainult eraldi blokis, mis lisab suvalisi kaupu tootevaate lõppu. Mõtle läbi! Pane tootekirjeldusse, sisuteksti, üks või kaks toodet, mis on tegelikult ka seotud tooted ja võiksid külastajat huvitada.

Paljudes e-poodides on seotud tooted valesti lahendatud. Pakutakse sama kategooria tooteid või sama brändi tooteid. Mõtle läbi, mida sinu kliendid võiksid enamasti koos osta ja paku neid tooteid.

Kui ma ostan omale Androidi telefoni, siis ma ei taha näha iPhone mudeleid, vaid pigem lisavarustust sellele telefonile ja teisi Androide.

Järgmine samm: Vaata üle, kuidas sinu e-poes on seotud tooted lahendatud ja veendu, et need oleks tegelikult ka midagi, mis tõest sobib peamise tootega. Veendu, et need nii ka su e-poe toodete juures kuvatakse.

7. Näita soodustust numbri ja protsendina

Kui kaup on allahinnatud, siis peab see kindlasti näha olema. Pane silmatorkavalt välja uus ja vana hind ning lisa soodustuse protsent. Näiteks maailma suurimas poes Amazon.com on peaaegu kõik raamatud mingi allahindlusega. Tihti ei viitsi su e-poe külastaja peast arvutada ja mõistlik on lisada kõik variatsioonid hinnast:

  • Algne hind
  • Allahinnatud hind
  • Allahindluse protsent
  • Ostja sääst ehk allahindluse summa

e-pood allahindlus

Enamus poodides tuleb allahindluse näitamine kasuks. Kui ostjal on valida 25-eurose panni ja 30 euro pealt 25 eurole allahinnatud panni vahel, siis pigem valitakse allahinnatud toode, sest tuntakse, et saadaks 30-eurone väärtus.

Järgmine samm: Veendu, et sobivatel kaupadel on allahindlused ahvatlevalt esitatud.

8. Lihtne navigatsioon

E-poe kujundus on riiul, mis peab kauba kättesaamise lihtsaks tegema. Kui su külastaja ei leia seda, mida otsib, siis jätab ta ostu sooritamata. Kasutaja peab kohe aru saama, kuidas huvitava kaubani jõuda. Inimene ei ole tulnud veebipoodi mängima kaupade otsimise mängu.

Igasugune viivitus ja segadus vähendab tema ostusoovi. Kaupmehe asi on pakutav lihtsa ja silmatorkava navigatsiooni abil külastajani viia. Inimesed tahavad asju, mis on lihtsad ja harjumuspärased.

Perfektset kataloogipuud ei ole olemas, aga sa saad teha oma puu lihtsamin jälgitavaks. Veendu, et menüüd ei kao hiire alt ära, kui kasutaja ukerdama jääb. Kasuta peamenüüna megamenüüd.

 

meganavigatsioon

Pro tip: E-poes peavad kategooriate nimed olema antud valdkondade peamised märksõnad. Näiteks, kui sa müüd tugitoole ja diivaneid, siis on selle kategooria enimotsitud märksõnaks „pehme mööbel“

Järgmine samm: Veendu, et kategooriate nimed on SEO jaoks õigesti nimetatud ja menüüd on kasutajale selged.

Järgmise leveli ülesanne on see kõik ka mobiilis kaustajasõbralikult lahendada.

9. Töötav otsing

Enamus e-poodides külastajad otsingut ei kasuta. Olenevalt poest kasutab umbes 5-20% ostjaid toodete leidmiseks otsingut. Tee nii, et otsingu abil on võimalik leida tooteid ka siis, kui külastaja ei tea nende täpset nime. Otsing peab vastuse andma ka enamlevinud vigade puhul.

Otsing peab arvestama ka kirjavigadega ja kõikvõimalike sünonüümidega. Enamusel e-poodide loomiseks kasutatavast tarkvarast on otsingufunktsioon ÜLIVILETS. Seega on hea otsinguni jõudmiseks vaja hankida vastav tarkvara ja teha lisaks olulisel määral käsitööd.

e-pood otsing

Kindlasti seadista otsingu kasutamine Google Analyticsi statistikatarkvaras. Nii saate teada, mida otsitakse ja kuidas kasutaja pärast otsingu sooritamist käitub. Uuri, mis on populaarsemad otsingud ja esita need otsingu väljal, kui kasutaja otsingut sisestab.

Suuremal e-poel peaks kindlasti olema otsing, mis loodud spetsiifilise otsingutarkvara abil. Mõned näited nendest tarkvaradest on järgmised:

  • Elasticsearch
  • Ajax Search Pro
  • Algolia
  • SearchWP
  • Woocommerce product Search

Järgmine samm: Vaata, kas su otsing leiab sünonüüme, kirjavigu ja muid veidrusi, mida kasutaja sinna sisestada võiks. Kui mitte, siis leia sobiv lahendus oma e-poe jaoks.

10. Selge ostuprotsess

Ostuprotsess peab olema lihtne ja üha enam kasutatakse selleks ühelehelist lahendust (one page checkout), kus kõik andmed saab korraga sisestada. Kui vähegi võimalik tee nii. Keerukamate protsesside puhul, nagu liisingu taotlemine ja lisateenuste juurdemüük, püüa see teha võimalikult selgeks.

Kui külastaja on kaubad korvi ladunud ja kobab rahakoti järele, siis ei maksaks tema teele takistusi püstitada. Ostuprotsessi käigus küsi ainult hädavajalikku infot. Tee kõik valikud lihtsasti mõistetavaks ja anna pidevalt tagasisidet, kuhu ostja on jõudnud. Ära nõua ostu sooritamiseks kasutajakonto olemasolu, aga anna pärast andmete sisestamist võimalus konto salvestada.
Tavalises e-poes peaks ostu vormistamine toimuma ühel lehel. Enamus Eesti jaeklientidest saavad e-poed teenindatud küsides minimaalselt isikuandmeid:

  • Nimi
  • Meiliaadress
  • Mobiilinumber
  • Pakiautomaadi asukoht

Pärast andmete sisestamist minnakse valitud maksemeetodiga tasuma ja pärast seda jõuab klient tagasi e-poe täname lehele. Ostu protsessi mõõtmiseks kasuta kindlasti Google Analyticsi e-commerce trackerit (soovitavalt Enhanced e-commerce tracker).

Järgmine samm: Leia 3 kuni 5 tuttavat, kes on su sihtgrupi liikmed. Palu pool tundi nende ajast ja tee kasutajatestid oma veebipoe makselahendusega. Palu neil midagi osta ja jälgi, kuidas nad selle protsessi läbivad. Paranda vead.

11. Värskenda kuupäevad ja aegunud informatsioon

e-poe kuupaevadKui külastaja satub teie veebilehele ja märkab teksti “© 2014” võib tal tekkida küsimus, kas veebilehel olevad hinnad on ikka ajakohased? Kas ettevõte on ikka tegutsev? Kui kliendil tekib mingigi kahtlus, ei hakka ta uurima, vaid suundub konkurendi juurde.

Värskenda ka toodete avaldamise kuupäeva. Kui sa panid lepahalud müüki 2012 aastal ja mitte midagi ei ole muutunud, siis vähemalt korra aastas uuenda seda lehte ja tee nii, et alati oleks avaldamise kuupäev käesolev aasta.

Järgmine samm: veendu, et kõik kuupäevad on su veebis pärit käesolevast aastast. Võimalusel automatiseer kogu kuupäeva majandus või väldi üldse kuupäevade näitamist, kui seda just väga vaja ei ole.

12. E-poe laadimise kiirus

E-poes vaatavad külastajad tihti kümneid lehti ühe sessiooni käigus. Kui su leht ei lae piisavalt kiiresti, siis kaotad müüki selle läbi, et külastajad vaatavad vähem lehti ja seega ostavad vähem kaupu. Optimeeri oma e-poodi tehniliselt nii, et lehed laeksid kiiresti ja kõrvalda igasugused preloaderid.

Lehe kiirus on oluline faktor ka Google otsingutulemustes parema positsiooni saavutamisel. Vaata järgi, mida Google su e-poe kiirusest arvab ja tee vajalikud korrektuurid. Kuigi kiiruse mõõtmise vahendeid on erinevaid, siis Google otsingut silmas pidades on soovitav kindlasti ka nende vahendit kasutada.

The server response time correlation with conversion rate (-0.31) was one of the strongest we saw. – Moz.com

E-poes on lehe kiirus väga-väga oluline, järgneval pildil näed, kuidas lehe laadimise kiirus mõjutab tehingute protsenti (conversion rate). Tee oma leht kiiremaks! (engineroom.ft.com)

e-pood conversion rate

Tavalise veebilehe juures ei ole kiirus nii oluline faktor kui veebipoes. Veebipoe kasutajakäitumise eripära on selles, et liigutakse kiirelt lehelt lehele ja ühe sessiooni käigus vaadatakse palju erinevaid lehti. Kui mõne lehe aeglane laadimine ei ole probleem, siis kümnete lehtede aeglasel laadimisel hakkavad inimesed närviliseks muutma.

Järgmine samm: Testi oma veebilehe kiirust ja veendu, et lehed laevad kiiremini kui 2 sekundit.

13. Mõõtmine ja tulemuste analüüs

Mõõda kõike! Selleks, et saaksid teada, kust tulevad ostjad, millised reklaamikanalid töötavad, kuidas muutub ajas ostjate ja külastajate suhtarv tuleb igal e-poodnikul rakendada oma poes statistikatarkvara. Levinuim vahend selleks on Google Analytics ja e-poe puhul tuleb KINDLASTI rakendada selle eriosa nimega Ecommerce.

e-pood google analytics ecommerce tracker

Google Analytics koolitus

Google Analytics meistriklassis saad teada, kuidas veebianalüütika aitab Sul paremaid tulemusi saavutada ja müüki kasvatada. Koolituse käigus anname Sulle ülevaate, kuidas selgitada välja, millised kanalid toovad ettevõttele kasu ja millised vaid näiliselt toimivad. Fookuses on tehingute ja raha mõõtmine. Vaatame, kuidas andmetest olulist infot leida. Vaata lähemalt…

Levinumatel e-poetarkvaradel (Magento, Woocommerce) on Google Analytics Ecommerce trackeri seadistamine väga lihtsaks tehtud. Loe lähemalt artiklist E-pood ja Google Analyticsi e-commerce tracking.

Siin olen välja toonud vaid mõned näpunäited, kuidas oma e-pood paremini müüma panna. Nende rakendamisel paranevad müügitulemused märkimisväärselt. E-poe optimeerimine on tänuväärne tegevus, sest kui sa saad ühe elemendi korda, siis järgmine optimeeritav element kasvatab ka seda. Ehk nagu ütles Albert Einstein: “Liitintress on universumi kõige suurem jõud.”

_____________________________
Pidid
* Ed Sweeney, Parking Garage Yellow
* Visualhunt

Jaga artiklit sõbraga