Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu
Konsulteerisin eile üht toredat ettevõtet, kes oli just oma uue portaali arendusse ja disaini investeerinud väga suure summa (number on viiekohaline) ja internetiturundusse põhimõtteliselt mitte midagi. Vaatasin neile kurvalt otsa ja ütlesin: “See oli suur viga!”
Kui teie veebileht peaks olema rohkem kui lihtsalt visiitkaart ja suutma ka müüa või lihtsalt teie brändi sobivas valguses näidata, siis tuleks internetiturundaja veebilehe arendusse kaasata juba algusest peale.
Kuidas tavaliselt asi käib?
Firma X otsustab, et neil on vaja uut veebilehte. Nad pöörduvad mõne IT ettevõtte poole ja mõne nädala pärast valmibki kena disainiga korralik leht.
Nüüd otsustab firma X, et on paras aeg hakata veebilehte turundama ja nad pöörduvad internetiturundaja poole.
Internetiturundaja vaatab firma X esindajatele kurvalt otsa ja halvimal juhul lausub:
“Esmased tegevused peaksid olema avalehe ümber korraldamine, uute tekstide kirjutamine, uue navigeerimisüsteemi loomine, sisuhaldussüsteemi funktsionaalsuse parandamine jne. Sisuliselt peaks enamus asju ümber tegema. See läheb teile maksma vot nii palju.”
Pärast selle kuulmist hakkavad Firma X esindajad õhku ahmima ja küsivad, mis me valesti tegime. Nüüd tutvustab internetiturundaja neile märksa paremat veebiarenduse skeemi.
Kuidas peaks asi tegelikult käima?
Disainer oskab disainida, programmeerija oskab programmeerida, turundus- ja reklaamiinimesed oskavad luua imagot ja tuua teile kliente. Kui oleks kuidagi teisiti, siis puuduks meie keelest ka sõnad “turundus” ning “reklaam”. Lihtne, kas pole?
Turundaja tuleb kaasata portaali, e-poe, kodulehe vms arendusse juba algusest peale. Seda just seetõttu, et juba valmis veebilehe turundustegevuste jaoks ümber tuunimine on kordi keerulisem, ajarohkem ja kallim. Lihtsam on kohe õigesti teha!
Uuring ja strateegia loomine
Korralik internetiturundaja uurib turgu, konkurente, teie toote/teenuse omadusi ja kõiki muid olulisi elemente ning töötab selle info alusel välja kõige optimaalsema internetiturunduse strateegia, veebilehe maketid jne. Kindlasti võiks eeltööle piisavalt aega panustada, sest mida rohkem infot turundajatel on, seda paremaid lahendusi nad suudavad luua.
Strateegia elluviimine
Kui täpsem plaan paigas, siis hakkab ettevõtja seda internetiturundajaga ellu viima. Vajadusel kaasatakse kujundajad, kirjutajad, videotegijad jne.
Tulemus = läbimõeldud ja teie edule balsamina mõjuv koduleht
Kui uuringud on turgu õigesti hinnanud, siis turundaja abiga saab sellest maksimumi võtta. Oletegi jõudnud arenguetappi, kus teil on vinge veeb, mis edastab inimestele teie sõnumi ja toob kliente. Hurraa!
Internetiturundus on järjepidev tegevus, siit edasi peab turundustöödega jätkama. Teha internetireklaami, testida kodulehel erinevaid lahendusi, uurida statistikat, suhelda sotsmeedias, saata uudiskirju jne. See vajab investeeringut nii ajas kui rahas, aga järjepidevus toob ka tulemuse.
Kokkuvõtteks tahan öelda, et internetiturundaja pealt ei saa raha “säästa”. Enamus ettevõtete koduleht peaks olema rohkem kui visiitkaart. Selle toimima saamiseks tuleb internetiturundusele mõelda algusest peale. Kasvõi paaritunnine konsultatsioon korraliku internetiturundajaga võib teil aidata hoiduda paljudest probleemidest ja saavutada vähemaga rohkem!
Kui arvad, et mõnele Sinu sõbrale, kolleegile, ülemusele või äripartnerile võiks minu postitus kasu tuua, siis palun saada see neile edasi või kliki “Like”. Tänan! :)
Soovid teada, kuidas oma lehel müüki oluliselt tõsta? Telli WebAudit.
Veebiaudit on aidanud kümnetel klientidel mitmekordistada müük enda veebikeskkonnast.
Enda veebilehti uuendades on kliendid öelnud, et audit on hea alusmaterjal täienduste, või uue lehe planeerimiseks. Et keskkonna muudatused oleksid äriliselt kasulikud ja põhjendatud, mitte lihtsalt ilusad tänu värskemale kujundusele. Dreamgrow WebAudit annab Sulle:Täpse selgituse Analyticsis nähtuvast; Põhjaliku ülevaate Sinu kodulehe hetkeolukorrast; Kindlad juhised tulemuslikumaks optimeerimiseks; Detailsed soovitused muudatuste teostamiseks. Loe Webauditist lähemalt siit.
See on üks hea artikkel. Oligi juba aeg, et keegi sellise kirjutaks.
Suur tänu, Tõnis!
:)
Hea kokkuvõte, see postitus läheb kohe edasi just ühele analoogsele firma X esindajale, kes lähenes täpselt samuti ja nüüd soovib turundamist
Väga hea postitus, Annes! :)
Õige jutt ja hästi läheb kui üldse turundajad punti võetakse:)
Olen näinud (päris mitmeid) kliente, kes on hädas oma internetiturundajatega, kes ei oska hinnata brändi väärtust ja laias laastus ainus, veidi utreerivalt, mida taga ajavad, on Google Analyticsi statistika. Samuti pakutakse üle oma kompetentsi teenuseid, näiteks kampaaniate teostamist, milleks neil lihtsalt puudub vastav loovkompetents. Selliseid asju juhtub.
Lisaks tuleb võtta asja palju laiemalt – internetiturundus ja “muu” turundus on kõik turundus. PR lisaks. Seega turundus ja kommunikatsioon peaksid käima käsikäes. Kui planeeritakse uut veebi ja selle turundamist, peaks laua ümber vähemasti strateegia faasis olema klient, reklaamiagentuur, pr-agentuur ja meediaagentuur, et kogu värk kokku toimiks. Muidu jõuame jälle otsapidi oma google analyticsi jutu juurde tagasi. Tõsi, kogu selle kompetentsi laua taha saamine pole alati reaalne, aga mõte võiks seda teed pidi käia.
Hea täiendus, Kaupo!
Saan ainult nõustuda.
Väiksematel tegijatel, kellel lihtsalt pole eelarves piisavalt vahendeid kogu selle kompetentsi ühe laua taha toomiseks soovitaks esialgu leida võimalikult universaalne internetiturundaja või lihtsalt lugeda palju väärt kirjandust ja ise vajalikud rollid asendada.
Tänan arvamuse eest, Kaupo!
Aga jääb ju küsimus, et kust see vaene firma/müügijuht oskab nüüd leida hea internetiturunduja? Selles suhtes on kaks probleemi – esiteks jutu järgi on kõik internetiturundajad ja teiselt poolt väga raske on millegi muu kui GA järgi üldse hinnata asja.
Ma vahepeal satun toredate “internetiturundujate” rünnakuobjektiks – mulle on helistanud vähemalt 3 Google Adsi ainuesindajat!!! Eestis – samas ükski neist ei ole mulle suutnus selgeks teha, mida nad siis rohkem annavad mulle kui AdWordsist otse reklaami ostes… Samuti helistavad bännerimüüjad, kes isegi ei oska öelda oma lehe basic statistikat (külastatavus, viibitud aeg jms.)
Ja seega on isegi mul raske otsustada, kes ja mis on hea internetiturundus… Ometi olen ma ju selle teemaga küllaltki lähedalt kokku puutuv inimene. Ja seetõttu ei üllatagi mind, et firmajuhtidele on lihtsam müüja disaini kui struktuuri – ilus, roosa ja bling-bling – see ju tekitab emotsiooni.
Võibolla kui ma oleksin internetiturundaja, siis ma üritaksin firmadele kõigepealt tõestada internetiturunduse kasu mõne kampaaniatoote näol – sobiv kampaanialeht, hästi sihitud reklaam ja üle ootuste tulemus teeks kindlasti firmajuhile ka lihtsamaks selle otsuse, et uue kodulehe alla tuleb panna tuhandeid (ja kui mitte kümned tuhandeid eurosid…) Aga see tundub päris keeruline müük olema ja seda saavad lubada endale ainult parimad – seega hea, et ma ei ole internetiturundaja ;)
Tõsi. Pahatihti programmerijaid huvitab pigem mingi tehniline detail või lisafunktsionaalsus mis on elegantselt lahendatud aga interentiturundamist võimaldavaid funktsioone peaks tellija ise nõudma ja alustuseks endale selgeks tegema “Mid teevad need kes on otsimootorites esikohtadel ?” ja nõudma neid võimalusi internetilehtede tegijatelt :)