Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu
On palju ärisid, kus teenindaja peab lihtsalt ootama, millal klient uksest sisse tuleb ja alles siis teda teenindama hakkama. Kui oled juhtumisi mõne sellise ülemus, siis loe tähelepanelikult edasi, sest tühjalt Facebookis passimise asemel võiks sinu töötaja klientide ootamise ajal sulle hoopis palju kasu luua.
Millistest töötajatest ma täpsemalt räägin?
Tänases postituses olevat peaideed saavad kõik oma äri edu nimel ära kasutada, aga keskendun pigem teenindusvaldkonna töötajatele ehk
- turismiasutuste administraatorid
- baaritöötajad
- kaubamaja kaupluste töötajad
- eksperdid või nende assistendid
- vähesel määral ka kõik ettevõtjad või turundusinimesed, kelle kliendid võivad nende tegevusvaldkonna kohta internetis kirjutada
- jne
Et minu mõte selgelt kohale jõuaks seame fookuse täna ühele kindlale näitele, mis on seotud turismiäriga.
Case study – Tallinn Traveller Info
Olukorra kirjeldus
Minu sõbrad Kalev ja Ülane veavad ettevõtmist nimega Tallinn Traveller Info, mis on tasuta alternatiivne noorte poolt juhitud turismiinfokeskus, mis aitab nooremapoolsematel reisijatel hankida häid vihjeid Tallinnas toimuva kohta ja saada Tallinnast unustamatu kogemus.
Külaliste teenindamiseks on neil vanalinna ehitatud tšill ja noortepärane infopunkt, kus on stabiilselt tööl vähemalt üks töötaja, kes ilmselt kogub iga päev kokku huvitava info linnas toimuva kohta ja siis istub arvuti taha ja hakkab ootama, et kliendid saabuksid.
Kui klient saabub, siis jagab töötaja talle väärt infot ja heal juhul müüb maha mõne jalgrattatuuri vms.
Siiski kardan ma, et suure osa ajast löövad Tallinn Traveller Info väga lahedad töötajad niisama Facebookis aega surnuks. Mis sa muud ikka teed, kui kliente parasjagu ju ei ole?
Olukorra järeldus
Kui veel mõni aasta tagasi võis niisama aja surnuks löömist õigustada, siis nüüd enam mitte. Põhjuseks asjaolu, et elame sotsmeedia ajastul ja teie potentsiaalsed kliendid räägivad pidevalt teie äriga seotud teemadel. Miks te ei võiks vestlusega ühineda? Nad ootavad ja sageli isegi vajavad teid!
Väljavaated
Traveller Info peaks järgima 3 lihtsat sammu:
- Monitoorima ehk jälgima sisu, mida luuakse nende ärivaldkonnaga seotud teemadel.
- Ühinema vestlusega ja olema kasulik.
- Pärast väärtuse loomist tegema müüki.
Mida peaks monitoorima?
Monitoorima peaks muidugi kogu veebis ilmuvat sisu, aga kindlasti paneks mina suurt rõhku Twitterile, Facebookile ja turismiportaalidele.
Kuidas käib monitoorimine?
Priit avaldas hiljuti meie dreamgrow.com blogis artikli “48 Free Social Media Monitoring Tools“. Sealt leiad kindlasti mõne hea vahendi veebis ja sotsiaalses meedias ilmunud sisu jälgimiseks ja vestlusega ühinemiseks.
Traveller Infole soovitaks aga peamiselt kasutada Twitterit ja Google Alerts‘i.
Näiteks Google Alertsi peate sisestama teile olulised märksõnad ja kui keegi midagi nende kohta veebis kirjutab, saate automaatse teate meilile. Nt kui John kirjutab oma blogis, et plaanib reisi Eestisse, siis teie saate sellest teate ning võiksite tema postitust kommenteerida ja anda väärtusliku nõu. Miks mitte ka kohe tuur maha müüa?
Kui keegi näiteks Twitteris kirjutab midagi Tallinna või Eesti kohta, siis ühinege vestlusega. Näiteks siin on 3 täiesti suvalist vestlust Eesti, Tallinna ja turismi kohta, mida ma paari minutiga leidsin.
Erikgronwallile peaks ütlema tere tulemast ja kui ta väärt nõu vajab, siis astugu läbi teie infopunktist.
Rosaelfinile peaks lihtsalt kirjutama, et tere, mis Eestis plaanis ka ära teha?
Ozbilgini tuleks lihtsalt tänada ja küsida, et kaua ta veel maapealses paradiisis on?
Kindlasti neile see meeldiks ning usun, et kui nad juba Tallinnas on ja tegevust otsivad või tahavad bookida laevapileteid, siis nad teie juurest läbi ka astuvad ja loodetavasti toimubki müük.
Isegi kui müüki ei tule, siis jätate lihtsalt endast väga hea mulje ning paljud võivad juba selle personaalse lähenemise tõttu teie Twitteri jälgijaks hakkata või oma sõpradele ägedast kogemusest rääkida.
Lisaks
Kindlasti peaks jälgima KÕIKE, mis internetis Tallinna kohta kirja pannakse ja võimalusel alustada dialoogi. Siin pean ka silmas, et kui keegi näiteks checkib ennast Foursquare’iga või Facebook Places abiga kuhugi sisse, tuleb temaga alustada vestlust.
Ei ole mõttet enam Solitaire’i mängida. Sotsiaalmeediaajastul peab igal vabal hetkel suhtlema potentsiaalsete klientidega ja neid aitama. See tõstab ka läbimüüki!
Kui said sellest postitusest kasu, siis palun vajuta ka “Like/Meeldib”, et väärt info jõuaks veelgi rohkemate inimesteni. Tänan! :)
Kui Sulle meeldis see artikkel võivad Sulle meeldida ka need artiklid:
Üle 400 000 eestlase kasutab aktiivselt Facebooki
Üldjoontes jutt täiesti õige, va selle agaga, et selliseid “fanatt” töötajaid (oma ala tõelisi fänne) on siiski üsna vähe, kes suudaksid/tahaksid teha 8 tundi päevas sõna otseses mõttes tööd (ennast mitte huvitava valdkonna monitoorimine on kindlasti nende jaoks töö) ning seega käiakse “pead tuulutamas” Facebookis ja muudes keskkondades. Mõtlen selle all just sellised inimesi, keda tegelikult antud valdkond ei huvita või kes töötavad mõnel ametikohal puhtalt rahalistel kaalutlustel.
Samas leidub ka töötajaid, kes tõesti hoolivad oma ettevõtte edust ning nendele julgeks lisaks Annese kirjutatud nippidele lisada veel järgnevad soovitused:
* RSS Readeri kasutamine ja õigete kanalite kaardistamine – Tehke kasvõi terve ettevõtte peale näiteks Google Reader konto ning lisage sinna kanalid, kus räägitakse teie valdkonnast (uudisteportaalid, erialased lehed, blogid jms). Niimoodi saate tegevusetutel hetkedel ennast harida, lugeda uusi huvitavaid mõtteid ning hoida ennast valdkonnas toimuvaga kursis. Võib ka lihtsalt bookmarkida terve hunniku site, kuid RSS-iga on lugemine ja edasi sheerimine lihtsalt tunduvalt mugavam.
* Konkurentide monitoorimine. Kindlasti leidub maailmas sinu otseseid või kaudseid konkurente, kes teevad midagi sinust paremini ja kindlasti ka midagi halvemini. Selle asemel, et lihtsalt Facebook’is oma feedi refreshida, kirjuta parem otsingusse mõne konkurendi nimi ning vaata mida nemad teevad. Võibolla saad just niimoodi ideid, kuidas oma toodet/teenust/organisatsiooni paremini turundada või leiad augu, mis on teiste konkurentide poolt veel täitmata.
Common sense ju :) Või siiski mitte, tuleb välja.
Üks ettevõte, kes reaalselt midagi sarnast teeb, on Roger Smith Hotell New York’is – siin artikkel ka neist https://www.chrisbrogan.com/cafe-shaped-business-the-roger-smith-hotel/
Ma arvan, et siin on peen tasakal väärtuse loomise ja lihtsalt väga “creepy” käitumise vahel. Seda enam, et otseselt müüki nii teha (ja müüki mõõta) on äärmiselt keeruline. Selline “turundus” vajab innovaatilist juhti, kes usub, et töötajate “väärtuse loomine” ja mitte müük sotsiaalmeedias ja lõpuks mingit kasu toob.
@Matthias
Tänan vägevalt pika kommentaari eest. Ehk töötajaid palgates tuleb veelgi rohkem mõelda sellele, et kas ta ka hoolib teie firma edust või on niisama raha peal väljas. Samas minu arust näiteks konkreetse case’i juhul võiks Traveller Info juba töötajaid valides teha ka kindlaks, kas nad on nt Twitteri kasutajad ja kas nad suudaksid pot. klientidega sotsmeedias edukalt suhelda.
Soovitused on tasemel. Tänan!
@Silver
Tänan sisuka kommentaari eest!
Hmm…kõige hullem oleks tõesti hakkata spämmima pot. kliente, et tulge ostke meie teenust. Enne peaks ikka vähemalt paar korda korralikult väärtust looma ja alles siis müük.
Kuidas müüki mõõta?
Tõsi on, et sageli polekski see väga võimalik, aga midagi sellist saaks mõõta küll:
1. Teed pot. kliendi tuju heaks ja lood väärtust
2. Suunad veebi, kus ta saab juba osta midagi. Traveller Info puhul nt jalgrattatuur vms.
2a. Suunad veebi, kus ta saab lunastada endale sooduskupongi, mis tal Tallinnas infopunktis annaks soodustust. Seda saab jällegi mõõta.
Olen kindel, et kui veidike mõelda, siis leiaks kindlasti ka müügi mõõtmise vahendid (vähemalt ligilähedase müügi).
Pingback: Lihtne turundustehnika, mida peaksid kohe kasutama hakkama « Internetiturundus ja sotsiaalne meedia, DreamGrow
Pingback: Facebooki promopostitused – kuidas muuta need fännide jaoks huvitavaks? « Internetiturundus ja sotsiaalne meedia, DreamGrow