Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu
Kui ma meiliturunduse eeliste kohta aastaid tagasi esimest korda artikli kirjutasin, siis oli sotsiaalmeedias võimalik veel ka orgaanilise leviga tulemusi saavutada.
Tänaseks on need ajad möödas. Aastast 2013 tänaseni on orgaaniline levi langenud 100% pealt peaaegu nulli. Selletõttu on mu number üks soovitus sotsmeedias turundajatele, too oma jälgijad meililisti.
12. jaanuaril 2018 andis Mark Zuckerberg teada, et Facebook hakkab uudisvoos veelgi rohkem inimestevahelist suhtlust eelistama. See tähendab, et turundajatel on oma lehtede postitustega peaaegu võimatu orgaaniliselt fännideni jõuda. https://www.facebook.com/zuck/posts/10104413015393571
Äritulemused, mida on võimalik saavutada orgaanilist sotsmeediat kasutades, tõmbuvad üha koomale. Ei ole ka näha, et see trend võiks muutuda. (See ei puuduta reklaami ostmist Facebookis, Instagramis ja muudes kanalites.)
On aeg on turunduseelarve sotsmeediast sisu- ja meiliturunduse peale suunata. See ei tähenda, et sotsmeedias peaks tegevuse täielikult lõpetama. Suund tuleb võtta sellele, et kolida võimalikult palju fänne ja jälgijaid oma meililistidesse. Pidevad muutused Facebooki uudisvoos viitavad sellele, et üha raskem on oma suure vaevaga võidetud fännide silma alla sattuda ilma, et peaksid selle eest Facebookile raha maksma.
Tuleb tähelepanelikult jälgida, milline on erinevatesse kanalitesse paigutatud euro kasutegur. Esimese sammuna soovitan oma Facebooki fännid meililistidesse koguda ja mõelda läbi, kuidas e-postiturunduses aktiivsemalt tegutseda. Meiliturundusel on mitmeid eeliseid.
Kõige värskemad andmed näitavad, et Facebooki orgaaniline levi jätkab langemist. Üks peamisi põhjuseid selle taga on asjaolu, et üha kasvav Facebooki kasutajate armee toodab üha rohkem sisu. Nii kasvab konkurents uudisvoogu pääsemiseks. Aktiivsete Facebooki kasutajate arv ületas 2021 viimases kvartalis 2,91 MILJARDIT inimest.
Kuna Facebooki aktsiahind liigub jõudsalt üles, siis peavad nad leidma võimalusi, kuidas keskkonnast raha kätte saada ja investorite ootusi õigustada. Peamiselt kipub see olema meie raha.
Varasemalt oli Facebooki turunduse tulemuslikkuse mõõtmiseks hea kasutada näitajat „People Talking About This“. Need olid viimase 7 päeva jooksul kaasatud inimesed. Juunis 2017 korjas Facebook ettevõtete lehtedelt selle mõõdiku maha.
See trend kinnitab aga üha tugevamalt seda, et turundaja arsenali kõige kindlam tööriist on tema enda kogutud meiliaadresside list. See on sinu oma ja selle tulemuslikkust mõjutad vaid sina oma tegevusega.
Allikas: theoatmeal.com
Facebooki reeglid ja kontode sulgemised
Meililist on ainuke tõeliselt sinu kanal ja see toimib täpselt nii hästi, kui sa selle eest hoolt kannad.
Facebook ei ole sinu kanal ja seal kehtivad reeglid, mis ei pruugi kõige selgemad olla. Vähe sellest, et reeglid ei ole selged, tihti juhtub ka seda, et reegleid rakendatakse automaatselt ja sul ei ole mitte kellelegi kaebama minna. Eestis on turundajaid, kelle kontod on igaveseks Facebooki poolt kinni pandud.
Facebookiga mul õnneks konto sulgemise kogemust ei ole, sest ühtegi oma ega kliendi kontot pole kunagi kinni pandud. Samas ühe ettevõte Pinteresti leht on küll jäädavalt suletud.
Kui sa kellelegi kirve pähe lööd ja sind kinni pannakse, siis sa tead, et aastakümnete pärast saad vangist välja. Facebookiga nii ei ole. On küllalt olnud juhtumeid, kus nad keelavad inimesele või ettevõttele igaveseks oma platvormi kasutamise.
Ja sellest ei piisa, et sa järgid kõiki reegleid!
E-maili turundus on efektiivsem müügi- ja suhtluskanal kui erinevad sotsmeedia keskkonnad. Isegi kui haldad oma Facebooki või Twitteri turundust väga aktiivselt, siis nendest tulenev väärtus on tihti madalam kui oma postitusnimekirju kasutades. Sotsmeedia kanalid on heaks kohaks brändi sõnumi välja hüüdmisel. Tegevuse lõppeesmärgiks peab olema nende inimeste kindel ankurdamine oma postitusnimekirjadesse.
Meiliaadresside kogumine on esimene samm oma kliendihalduse andmebaasi loomisel. Selle abil saad kõhklevaid potentsiaalseid kliente suunata järgmist sammu tegema. Saad müüa neile, kes sind juba teavad ja tuletada end meelde neile, kes on juba varem ostnud. Siit leiad 20 nõuannet oma postitusnimekirja kasvatamiseks.
Väga konservatiivselt arvutades on meiliturundus sihtgrupini jõudmisel 6 korda efektiivsem kui Facebook:
- E-mail 30% avamisi
- Facebook 10% “engagement”
- 20 000 fänni annab 1 000 kaasamist
- 20 000 meiliaadressi annab 6 000 avamist ja 300-400 klikki sinu lehele
Miks suunata huvilisi sotsmeediast meililistidesse?
Meiliaadress on nagu konkreetne kirje sinu märkmikus. Fänn sotsmeedia kanalis on nagu juhututtav, keda möödaminnes kohtasid. Postitusnimekirjad annavad sulle kontrolli selle üle, kellega, millal ja kuidas soovid suhelda. See ei tähenda, et peaksid teistest kanalitest loobuma. Kasuta teisi kanaleid pidevalt uute postitusnimekirjaga liitujate hankimiseks.
Oluline! Rääkides meiliturundusest, pean silmas postitusnimekirju, millesse inimesed on end ise teadlikult kirja pannud, mitte ei-tea-kust-internetist ostetud suvalist meiliaadressi, mille puhul adressaadid kuulevad sinust esimest korda ja hiir liigub kiiresti spämminuppu vajutama.
1. Tähelepanu
E-kiri saab kasutaja poolt rohkem tähelepanu kui postitus Facebookis või Twitteris. Facebooki viimased muudatused on viinud selleni, et nende fännide arv, kes su postitusi oma uudisvoos näevad, on olulisel määral langenud. Nüüd on peaaegu alati vaja suurema hulga huvilisteni jõudmiseks raha maksta.
Meili puhul on see natuke teistmoodi. Kuigi kohati võib tunduda, et upud meilidesse, siis tegelikult saavad inimesed vähem meile kui postitusi ja tviite oma uudisvoogudes. See tähendab, et kui oled saanud nad oma postitusnimekirjaga liituma, siis on sul nende tähelepanu suhtes väiksem konkurents ja suurem huvi.
Teine oluline aspekt e-kirja puhul on see, et inimene peab midagi tegema. Isegi kui klikitakse kirjal vaid selleks, et seda kustutada, on tegemist suurema tähelepanuga kui uudisvoost läbi vilksava postituse puhul.
2021. aastal tõi iga meiliturundusse pandud dollar tagasi $35.02 ~ US Direct Marketing Association
Meili nõrgemate külgedena võib välja tuua selle, et kohati võib see minna spämmikausta. Samuti on Gmailis promotions tab, kuhu su meil võib kaduda nii, et inimene seda ei märka.
Teise asjana võib välja tuua meili langeva populaarsuse noorte seas, kuid tööealise elanikkonna seas on meil ikka veel täiesti toimiv kanal.
2. Parem kontroll
Sul on täielik kontroll oma uudiskirja sisu ja välimuse üle. E-kirja loomisel saad olla väga paindlik, mida ja kuidas tahad seal esitada. Meilis saad esitada põhjalikumat infot ilma, et see kasutajale vastu hakkaks. Sotsmeedia kanalite puhul piiravad sind keskkonna võimalused ja kasutaja hajuv tähelepanu.
Parem kontroll tähendab ka seda, et sa saad oma meiliturunduse automatiseerida. Saada kirju välja vastavalt kasutajate käitumisele. Loo mitmest meilist koosnevaid tsükleid, mis aitavad sul potentsiaalset klienti oma ettevõttega siduda.
Meiliturunduse pluss kontrolli osas on ka selle miinus. Kui sa saadad kõigile oma listi liikmetele sama materjali, siis võib andmebaasi kvaliteet langema hakata ja see ei ole enam müügi toomisel nii efektiivne kui alustades.
3. Personaalne
E-kiri on personaalsem kui teade Facebooki brändilehel. Lisaks saad e-kirja veel spetsiaalselt personaliseerida, kasutades infot, mida sa adressaadi kohta tead. Proovides sotskanalites personaliseerida, võib su kiiresti viia olukorrani, kus pead iga kontaktiga isiklikult suhtlema ja selline tegevus viib kiiresti töömahu ebareaalsele tasemele (kui sul just mustmiljon pärdikut tagatoas arvutite taga ei klõbista).
Nähes oma Facebooki uudisvoos postitust mõnelt brändilt, tunnen nagu vaataksin “telekat” – see ei ole otseselt mulle mõeldud. Selleks, et e-kirju personaliseerida, on vaja tegevused natuke läbi mõelda, aga Facebooki postituse puhul on see lihtsalt võimatu. Sa saad kas isiklikult inimestega suhelda või pöördud kõigi poole üldisema sõnumiga. E-kirja puhul on võimalik saavutada hoopis teine personaliseerituse tase ja adressaadile saab anda tunde, et suheldakse just temaga.
Kuigi me enamasti teame, et „Tere, Priit“ meili alguses ei tähenda, et keegi minu peale mõtleb, siis meie aju esimese hooga võtab selle ikkagi vastu. Me reageerime nimega sõnumile positiivsemalt.
Keerukus seisneb selles, et pead oma baasis inimeste andmeid korrastama. Sul võib isegi nimeväljal olla väga veidraid kirjeid. Nii võib personaliseeritud meil välja näha väga erineval moel:
- Tere, Priit Kallas
- Tere, PK
- Tere, priit
- Tere, asdfg
See ei ole kuigi suur probleem, aga inimesed võivad oma nime kirjutamist südamesse võtta. Isegi siis, kui nad ise selle algselt veidral moel sisestasid.
4. Segmendid
Järgmine tase pärast personaliseerimist on segmenteerimine. Sa võid oma meililiste erinevateks juppideks jagada vastavalt kasutajate andmetele ja käitumisele. Sul on olemas ajalugu selle kohta, kuidas kasutajad on varem käitunud. Teades milliseid meile nad avavad ja milliseid linke klikivad, võimaldab sul kasutada neid käitumismalle sihtgrupi automaatseks segmenteerimiseks. Samuti saad lahterdada oma andmebaasi vastavalt varasemale ostukäitumisele.
Meililist annab ühe olulise segmenteerimise võimaluse, mida sotsmeedias kasutada ei saa. Sihtides kasutajaid vastavalt sellele, kuidas nad varem meili saades käitunud on. Kas nad avasid kirja? Kas nad klikkisid mõnel lingil? Mis lingil nad klikkisid? Võimalusi, mis aitavad aru saada e-kirja adressaadi huvitasemest on päris palju, aga enamus neist ei ole kasutatavad sotsmeedia kanalites.
Sotsmeedia kanalites nagu Facebook on sul teatav võimalus postitusi segmenteerida demograafiliste andmete põhjal ja kasutades huvisid, aga sellega kogu sihtimine piirneb. Edasine analüüs ja samade kasutajate hilisem täpne tabamine ei ole aga võimalik. Samas näiteks Twitteri puhul toimetad täiesti pimesi.
Kui su meililist koosneb ainult meiliaadressidest, siis ei ole sul demograafiline sihtimine võimalik. Samas on olemas hea võimalus, kuidas Facebooki lehe abil oma meililisti paremaks muuta. See on sotsiaalvõrgust saadavate demograafiliste andmete liitmine meililisti andmebaasi. Nii astud sammu lähemale põhjaliku kliendihaldussüsteemi (CRM) loomisele. Järgmistes lõikudes räägin neist lähemalt.
Täna on meililist turundajale segmenteerimises asendamatu abimees. Sotsmeedia kanalid teavad oma kasutajatest väga palju, aga see info ei ole turundajatele privaatsuspõhjustel kättesaadav. Facebookis saad reklaame ja sõnumeid demograafiliselt sihtida ja sellistest kampaaniatest tulevate meiliaadresside puhul tead, kas nad on mehed või naised, Tallinnast või Tartust.
Smaily Erkkiga rääkides tuli välja, et kui jagada 30 000 aadressiga list kolmeks ja sihtida ja saata sellevõrra täpsemalt sihitud sõnumeid, siis tulemusena kasvas müük 3 korda.
Samad inimesed.
Sama ühik saadetud meile.
3 korda rohkem raha.
Sellest võid täpsemalt kuulata Digiturunduse praktikumi saates, milles Erkkiga juttu puhusime.
Meilide personaliseerimine on keeruline. Ideaalis peaksid sa tegema igale listi liikmele oma personaalse meili vastavalt tema eelistustele ja käitumisele. Tihti me ei oska seda ja mõnikord ei luba isikuandmete seadused kõike teha.
Kui sa tahad kohe oma meiliturundusega algust teha, siis soovitan kasutada Smaily platvormi, mis on Eesti toode. Kui sa sellega tööle hakkad, siis kasuta seda linki, millega saad Smaily käest parema pakkumise.
5. Lihtsam testimine
A/B ja mitme muutuja testimine on üks olulisemaid vahendeid turundaja arsenalis selleks, et paremaid tulemusi saavutada. Meililistid on erakordselt hea kanal, mille puhul testimist kasutada ja väga lihtsate võtetega tulemusi parandada. E-kirjade puhul on pea kõikide elementide testimine suhteliselt lihtne:
- millist sisu esitada,
- millises järjekorras sisu esitada,
- kuidas segmenteerida ja personaliseerida,
- milline on olnud varasem käitumine.
Võimalused on piiritud. Alates subjektireast kuni üleskutseteni järgmist tegevust tegema (CTA), esitades infot loetelu või tekstiblokina, meilis saad kõike seda teha. Samuti on kõikidesse korralikesse meililisti haldamise tarkvaradesse testimise võimalused sisse ehitatud ja selle kasutamine suhteliselt lihtsaks tehtud.
Kui sul muu jaoks aega ei jätku, siis kasuta meilide saatmisel vähemalt subjekti puhul testimist. Subjektist sõltub, kas kiri avatakse või mitte. Erinevate subjektiridade avamise määr on tihti olulisel määral erinev ja kui sa ei võta seda 10 minutit testimiseks, siis on su tulemused kehvemad.
Testimine on keeruline.
Testimiseks on vaja suurt gruppi inimesi. Enamuses veebides ei toimu nii palju tehinguid, et seal testimisega vettpidavaid andmeid koguda. Meiliturunduses on testimine vast kõige lihtsam. Kui sa ei viitsi midagi muud testida, siis testi järgmisi asju.
Subjekt
Saada 15% listist A pealkirjaga kiri, teisele 15% saada B variant. Oota 24 tundi ja saada ülejäänud 70% listile võitnud kombinatsioon.
Päev
Jaga list viieks ja saada igal nädalapäeval ühele segmendile kiri. Tee seda kaks kuni kolm korda ja vaata, milline päev on sinu listi jaoks kõige tulemuslikum.
Mis kell saata?
Jaga list osadeks. Hea number on 4 kuni 10. Saada meil erinevatele segmentidele alates üheksast hommikul kuni mingi ajani, mida sa veel mõistlikuks pead. Tee seda mõned korrad, võrdle tulemusi ja leiadki omale sobivaima saatmise aja. Mul on õnnestunud saatmisaja testimisega suurendada klikkijate arvu üle 10%.
Kõiki loetletud teste saab teha ka päris väikese meililistiga.
Meilide testimise miinuseks võiks lugeda viitsimise ja töömahu. Kuigi subjektirea testimine võiks võtta 5 minutit, siis mitmetel platvormidel on testi ettevalmistamine nii tüütu, et turundajad ei viitsi seda teha.
Vali omale platvorm, kus A/B-testide seadistamine on hästi lihtsaks tehtud.
6. Juriidilised küsimused
Sotsiaalvõrgud on kehtestanud hulga reegleid, keelde ja käske, mida sa võid oma kanalis postitada ja mida mitte. Relvad, porno, hasartmängud, ravimid jne. Enamusel juhtudel on sinu võimalused sotsvõrkudes küllaltki piiratud kui tegutsed eelmainitud valdkondades. Samas on ka reegleid, mis mõjutavad kõiki turundajaid.
Sotsiaalmeedia keskkondades on sul kolm instantsi, kelle pilli järgi tantsida:
- Esiteks reeglid, mille on kehtestanud keskkond ja mille vastu eksides ei saa sa mingit tegevust teha või lüüakse sind üldse keskkonnast välja.
- Number kaks. Kuna sotsmeedias avaldatav info on enamasti avalikult kättesaadav, siis võib seadusandlusest tuleneda, et sa ei tohi seda välja riputada. Siin on hea näide mitmesugused ravimid ja meditsiiniteenused.
- Ja lõpuks… “a mida teised arvavad?” olukord. Kui sa turundad valdkonnas, mis on täiesti legaalne ja ei ole vastuolus sotsmeedia keskkonna reeglitega, aga ei pruugi olla ühiskonnas kõige paremas valguses, siis ei taha sinu kliendid oma huvi avalikult afišeerida. Kõige igapäevasem näide on erootikapood.
Meililisti kasutamisel on reegleid palju vähem. Seaduses on kirjas, mida sa võid ja ei või teha, kõik ülejäänu on sinu otsustada. Kui inimene avaldab soovi ettevõttega elektrooniliselt suhelda, siis ettevõte võib talle vastata väga detailselt, ilma et seadusega pahuksisse läheks. Ükski kolmas osapool ei saa määrata, kuidas sa oma klientidega suhtled.
E-kiri on enamuse arvates ka piisavalt privaatne selleks, et inimesed liituksid ka sensitiivsete teemade puhul ilma, et nad kardaksid avalikkuse ette sattumist.
Valdkonnad, mida inimesed ei taha tihti ka lähemate tuttavatega jagada ei piirdu ainult porno ja hasartmängudega. Halb hingeõhk, haisvad jalad, kiilaspäisus, ülekaal, alakaal, ilukirurgia – need legaalsed probleemid on vaid mõned teemad väga pikas nimekirjas.
Meiliturunduse juriidilised miinused on pigem tegematajätmised, kus sa ei küsi inimestelt kõiki õigusi. Kui õigusi pole, siis ei tohi sa neid andmeid ka kasutada. Juriidiliste teemade paika saamine võib natuke pusimist vajada, aga meiliturundus on seda väärt.
7. Tuttav on turvaline
Inimesed on harjunud sellega, et saavad turundussõnumeid meilile. Meilid, mis sisaldavad pakkumisi, firmade uudiskirjad, äritegevusega ja töötegemisega seotud kirjad üldisemalt on igapäevane nähtus ja seetõttu suhtutakse nendesse rahulikult. Tavapärased ettevõtete uudiskirjad sisaldavad nii huvitavat valdkonnainfot kui pakkumisi. Adressaat teab, miks ta neid kirju saab. Seetõttu on enamus uudiskirjade saatjatest lugejale tuttavad, kirjad sisaldavad infot, mida ta tahab saada ja ta ei lahku uudiskirja tellijate seast seni kuni tunneb, et sellest saadav väärtus on talle vajalik.
Lisatud statistika näitab, et absoluutne enamus tarbijaid eelistab saada turundussõnumeid meili teel.
86% of consumers would like to receive promotional emails from companies they do business with at least monthly, and 15% would like to get them daily. (Allikas)
Sotsiaalmeedia kanalite puhul ei ole päris selge, kui palju müüki on aktsepteeritav. Samuti on iga üksik sotsmeediasse paisatav sõnum üks konkreetne tükk (postitus, tviit, pilt jne), mis enamasti sisaldab ühte sõnumit. See on kas “osta kohe”-tüüpi müügisõnum või midagi muud. Kontroll, milline neist kasutajani jõuab ei ole täielikult turundaja kätes. Kui huviline satub saama liiga palju juhuslikke müügisõnumeid, siis võib ta huvi kaotada ja edasisest suhtlusest loobuda.
Ma kuulen tihti turundajatelt, et keegi ei taha meili saada. Meiliturundust peetakse spämmiks.
Jah! Kui sa teed igavat jama, mis ei kõneta sinu klienti ja see saab tehtud ainult sellepärast, et peab tegema, siis ei taha keegi seda meili saada.
Kas sa ise saad mõne ettevõtte uudiskirja, millest sa lahkuda ei taha ja paar korda aastas vaatad saabuvatesse meilidesse sisse ka? Võib-olla on sul tellitud mõni koputaja kinnisvara- või autoportaalist. Alati on lahendusi, millega potentsiaalse kliendi huvi hoida, aga aegajalt on vaja natuke pingutada, et need üles leida.
Nagu iga turunduskanaliga, on ka meiliturunduses nii, et ajapikku kanali efektiivsus langeb. Siiski on e-mail enamusele kasutajatest tuttav ja arusaadav kanal. Samuti on su listis olevad inimesed andnud nõusoleku sinult meile saada ja see lisab omakorda usaldusväärsust.
8. Enim kasutatud kanal
Meil on ikka veel kõige enam kasutatav elektroonilise suhtluse kanal. Enamus inimesi vaatavad hommikul meili ja teevad seda ka õhtul enne kui nad magama lähevad. Kohati vaadatakse meili kuni 20 korda päevas.
Kõik kasutavad emaili.
Üle poole inimestest vaatab esimese asjana meili.
Meiliturundus on kasvav trend.
See, et saadetavate meilide arv on pidevalt kasvamas, tuleb suuresti spämmerite arvelt. Enamuse spämmist saavad masinad kätte juba enne, kui see postkasti jõuab, aga miskit pääseb ikka läbi. Nii väheneb tähelepanu sinu sõnumile.
9. Eelistatud kanal turundussõnumite saamiseks
Lisaks sellele, et meililisti kasutamine tagab suurema osalusmäära, peavad kasutajad seda peamiseks kommertskanaliks, mille kaudu ettevõtetega suhelda. ExactTargeti uuring näitas, et üle kolmveerandi (77%) uuringule vastanutest pidas meili eelistatud kanaliks, mille kaudu saada turundussõnumeid. Vaid 4% arvas, et selleks kanaliks võiks olla Facebook ja Twitterit nimetas vaid 1% küsitlusele vastanutest.
Aga see ei ole kõik. Kaks kolmandikku (66%) vastajatest ütles, et on meili teel saadud sõnumi tulemusel reaalse ostu sooritanud. Facebooki puhul on see number üle kolme korra väiksem.
Kasvata oma meililisti igal võimalikul moel. Halda seda ja hoia listis olevad inimesed rõõmsad. Püüa panna kokku erinevad sõnumid, mis aitavad sul oma tooteid ja teenuseid müüa, aga ei sunni adressaate lahkuma. Proovi leida igas kontaktipunktis oma tarbijaga võimalusi teda oma meililisti saada.
- Kontaktivormide täitmine
- Tehingud e-poes
- Uudiskirjaga liitumine (nii online kui offline)
- Tarbijamängud
Vaata lähemalt ka meie artiklit, kuidas saada inimesed oma uudiskirjaga liituma.
Meiliturundusel on palju konkurente ja üha rohkem tekib neid inimesi, kes tahavad oma sõnumi saada mingi muu kanali kaudu. Samas ei ole see langev trend väga kiire. Järgmised 5-10 aastat võib veel julgelt meiliturundusele panustada.
10. Sinu list on sinu oma!
Meililist on nagu kullakang madratsi all. See on sinu oma ja selle väärtus aja jooksul kasvab. Sul on otsetee tarbijani, mida võid kasutada siis, kui vajadus tekib. On oluline, et tead mida teed, aga kogu meilindusega seotu on sinu kontrolli all.
Kui sinu turundus on tugevasti sõltuv kolmandatest osapooltest nagu Facebook ja Twitter, siis oled pidevalt nende meelevallas. Sul on Facebooki äpp? Facebook muudab lehe laiust ja sa pead kulutama ressursse, et nende muudatustega kaasas käia. Sul on tuhandeid fänne? Nendeni jõudmiseks… maksa, sest kuidagi on ju vaja Facebooki aktsiahinda turgutada. Twitter muutis ligipääsu ja seadis piirangu selle info kasutamisele, mida sina oled nende keskkonda loonud. Sotsmeedia kanalite puhul ei saa olla kindel, et praegused investeeringud tulevikus tagasi toovad ja sa oma suure pingutusega loodud kogukonnaga suhelda saad.
Meililist on isegi rohkem sinu oma, kui su veebileht. Veebi peamine liiklus tuleb Googlest ja nad võivad mingil päeval otsustada sind enam mitte tulemustes näidata.
Meililist jääb sotsmeediale alla oma interaktiivsuses, aga teeb selle kuhjaga tasa oma tulemuslikkuses. Kuigi meililist on sinu oma, siis hooletul käsitlemisel võib see ka „halvaks“ minna. Meilid hakkavad minema spämmikausta või ei jõua isegi kasutaja postkastini. Neid probleeme annab vältida, kui sa oma meililisti ära ei tüüta ja selle kallal vaeva näed.
11. Kõrgem osalusmäär
Facebooki fänni ja Instagrami jälgija väärtus on oluliselt madalam kui adressaadil, kes on vabatahtlikult sinu listiga liitunud. Kui sa oma listi hästi haldad, siis võid oodata avamise määra 20%-30% ja rohkemgi. Veerand kuni kolmandik meili avajatest klikivad linkidel ja tulevad sinu keskkonda lisainfot otsima ja tegutsema. Lisatud graafikul on MailChimpi globaalne statistika, aga Eesti keskmised näitajad on neist kõvasti paremad. (Average Email Campaign Stats of MailChimp Customers by Industry)
Keeruline koht meililistidega majandamisel on väärt sisu loomine. 20, 30 või isegi 50 protsenti sinu listis olevatest inimestest ei ava su meili mitte sellepärast, et neil pole midagi teha, vaid sellepärast, et saadad neile mingit väärtust. Kui sa saadad sagedasti igavat jama, siis on tulemuseks efektiivsuse langus.
Nagu sotsiaalmeedia ja SEO puhul, on ka meiliturunduses vundamendiks sisuturundus. Vaata siit lähemalt, kuidas oma sisuturundusele hoog sisse saada.
Facebooki puhul võib osalusmäära mõõta näitaja “enagagement” abil, mis seob endasse kõik fännilehega mingil moel kokku puutunud kasutajad. Juhul kui sa parasjagu mingit kampaaniat ei jooksuta, siis jääb see number tavapäraselt mõne protsendi piirimaale. See tähendab, et meili osalusmäär on kordades kõrgem kui sama näitaja sotsiaalmeedia kanalites. Seetõttu on hea mõte võimalikult palju oma sotsmeedia kanalite jälgijatest meilinglisti suunata.
Näiteks kui sul on 10 000 aadressiga meililist ja võrdleme seda sama suure jälgijaskonnaga Facebooki lehega (või Twitteri kontoga), siis võib küllaltki kindel olla, et meililistist saab suurema osa kasutajaid tegutsema ja lõpuks tehinguid sooritama.
Osalusmäär on langemas kõigis kanalites. Seda ka meiliturunduses, aga isegi siin on e-mail ikka veel kaugelt teistest kanalitest üle.
Kuidas meiliturundust ja sotsmeediat omavahel siduda?
Alustasin mõttega, et meiliturundus on mõõdetavate tulemuste saavutamisel märkimisväärselt efektiivsem kui sotsmeedia kasutamine. Mailbow meiliturunduse seminaril sain mitmeid vastuväiteid sellele mõttele. Nendest üks olulisem oli see, et neid kanaleid ei saa ega pea võrdlema. Nagu siga ja kägu! Osati võib sellega nõus olla. Erinevate turunduskanalite tulemused võivad suurtes piirides varieeruda…
AGA kõige olulisem mõõdik on ROI (return on investment), kui palju me võrdse eelarve puhul tulemusi saavutame. Teeme ju turundust selleks, et müüa tooteid ja teenuseid. Iga tegevuse eesmärgiks on liigutada potentsiaalset klienti tegema järgmist sammu ja lõpuks panna ta meile oma raha loovutama. Selles valguses annab meiliturundus enamasti paremaid tulemusi. Loe lähemalt sotsmeedia ROI arvutamise kohta.
Lisaks ROI-le on väga hea sea ja käo võrdlemise vahend conversion rate. Ehk mitu protsenti sõnumi nägijatest muutub tegutsejateks läbi päringu esitamise või ostu sooritamise. Siin enamasti meil võidab.
Deamgrows oleme peaaegu kõikide sotsmeedia kampaaniate ühe eesmärgina (kui mitte peamise) seadnud meiliaadresside kogumise. Ja seda juba aastal 2010, kui sotsmeedias oli võimalik vabalt kõigi jälgijateni jõuda.
Meiliturunduse koolitus
Meiliturundus on kõige efektiivsem turunduskanal, mida kasutada suure hulga kontaktidega suhtlemiseks. Tule koolitusele, mis annab sulle teadmised, et saaksid viia meiliturunduse oma ettevõttes uuele tasemele ja sellest maksimaalset kasu saada. Vaata lähemalt…
_________________________
Cat image Flickr
Photo via Visualhunt
Siin veel natuke infot sotsmeedia sõnumite levist https://venturebeat.com/2014/08/19/study-shows-99-of-organic-social-posts-create-almost-no-engagement/