Jaga artiklit sõbraga

tasuta veebinar

Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu

Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
 

Click bait!

Kunagi ammu-ammu, aastal 2011, kirjutas mu kolleeg Annes ühe pealkirja, mis oli ekstra kollane ja ekstra klikimagnet. See artikkel on läbi aegade toonud Dreamgrow veebi tuhandeid külastajaid.

tiomivad pealkirjad sisuturundus

Viimane kord, kui ma selle sotsmeediasse postitasin, siis osad inimesed kurtsid, et pealkiri on liiga click bait ja see on kuidagi halb asi. See, et nad selle üle kurtsid muutis postituse Facebooki silmis eriti populaarseks ja kasvas selle postituse lugejate arv ligi kahekordseks.

Tahad head pealkirja kirjutada? Siin on sulle 8 pealkirja valemit, millest mõned võivad tunduda veidikene “kollased,” aga need töötavad.

Pealkirjad on tähtsad!

Ülivanal ajal töötas üks mees, kes sisuliselt lõi tänapäevase reklaamitööstuse. Tema nimi oli David Ogilvy. Üks tähtis asi, mis ta oma tööd tähele pani on see, et kui su pealkirjad ei toimi, siis kaotad enamuse väärtusest, mis sa oma tööga saada võiksid.

david ogilvy headlines

On average, five times as many people read the headline as read the body copy. When you have written your headline, you have spent eighty cents out of your dollar. – David Ogilvy

1. Kes veel tahab [midagi]?

Klassikaline pealkirja formaat, mis on üles ehitatud social proof‘ile. Alustades pealkirja lausega “Kes veel tahab..” näitad sa, et sina juba said niiviisi kasu või kasutad seda meetodit.

  • Kes veel tahab töötada vähem ja saada rohkem palka?
  • Kes veel tahab tasuta internetiturunduskoolitust?
  • Kes veel tahab teenida kodust 100€ päevas?

2. [midagi] saladus

Järgmine laialt levinud pealkirja tüüp. Kes meist ei taha saladust teada saada? Lugeja eeldab, et saab teema kohta siseinfot ning seetõttu see pealkiri töötabki.

  • Eduka blogimise saladus.
  • Parema elu saladus.
  • Otsingumootorites parema positsiooni saavutamise saladus.

3. Siin on meetod, mis aitab [kellelgi] [teha midagi]

Lihtne ja otsekohene pealkiri. Sisesta ainult oma sihtgrupp ja mis kasu nad postitusest saavad.

  • Siin on meetod, mis aitab turundajatel sotsiaalmeedias häid tulemusi saavutada
  • Siin on meetod, mis aitab koduperenaistel vähem vaeva näha
  • Siin on meetod, mis aitab Sul tõsta oma brändi tuntust

4. Vähetuntud meetodid [millestki]

Sarnane eelmisele pealkirjale, aga veidikene haaravam.

  • Vähetuntud meetodid otsingumootoritele optimeerimisest
  • Vähetuntud meetodid oma elektriarve vähendamiseks
  • Vähetuntud meetodid stressi vältimiseks

5.  (Siin on) Kiire lahendus [millelegi]

Kes ei tahaks kiirelt lahendust mõnele probleemile?

  • Siin on kiire lahendus külmetuse vastu
  • Siin on kiire lahendus raha säästmiseks
  • Kiire lahendus spämmkommentaaride vältimiseks

6. Nüüd saad sinagi [hea olukord] [midagi head]

Kaks head asja ühes, kellele see ei meeldiks?

  • Nüüd saad sinagi omada Mac’i ja Windowsi kasutada
  • Nüüd saad sinagi treenida vähem ja olla saledam
  • Nüüd saad sinagi olla vaeva nägemata Google’s esikohal

7. Kuidas [teha midagi] nagu [maailmaklassi näide]

Identifitseeri mõne ala professionaal ja tema suurim trump ning ongi töötav pealkiri olemas.

  • Kuidas blogida nagu Seth Godin
  • Kuidas demagoogitseda nagu Edgar Savisaar
  • Kuidas laulda nagu Tanel Padar

8. Mida kõik peaksid teadma [millestki]

See pealkiri on mõeldud huvi tekitamiseks ja esitab lugejale väljakutse, et kas ta on millestki olulisest ilma jäänud.

  • Mida kõik peaksid teadma Facebookis reklaamimisest
  • Mida kõik peaksid teadma kiirlaenudest
  • Mida kõik peaksid teadma heade pealkirjade kirjutamisest

Pealkirjad ei ole ainult pealkirjad

Kui sa kirjutad lühikesi postitusi sotsmeediasse, siis võib selle pikkus olla umbes sama, mis pikemal pealkirjal.

Facebooki, Tiktoki ja Instagrami pealkirjad ongi sinu lühemad postitused või pikemate postituste esimesed laused. Kui sa tahad inimesi kaasata, siis kasuta võtteid, mis neid tõeliselt haagivad.

Kui pealkirjad on kõige loetavamad elemendid sisumaterjali juures, siis teine tähtis element on pealkirjad piltidele. Inimesed vaatavad huvitavaid pilte ja kui selle juures on midagi öeldud, siis on lootust, et ka seda loetakse. Isegi kui sa kasutad tasuta pilte pildipangast, siis veendu, et need oleks asjakohased ja lisa piltide pealkirjad, mis avavad sinu sõnumit. WordPressis on lausa eraldi väli, kuhu kirjutada pildi pealkiri.

Kirjuta palju pealkirju ja vali neist parim

Pealkirjade kirjutamine on tegelikult raske töö ja sellele kulub palju aega. Kui sul on artikkel, video või muu sisumaterjal valmis, siis kirjuta 10 või isegi 20 pealkirja. Lase neil natuke seista ja siis vali parim.

Suurema külastajate arvuga keskkonnad saavad pealkirjadele isegi A/B testi teha.

Mis siis, kui su keskkonna külastajate arv ei ole piisav? Kui testida ei saa, siis näita mõnele oma sõbrale või kolleegile ja küsi, milline neile kõige kollasem tundub. Rohkem külastajaid tähendab rohkem tähelepanu, rohkem tähelepanu viib suuremate müüginumbriteni.

Pealkirjad ja SEO

Pealkirjade kirjutamisel võitlevad omavahel pidevalt kunstiline vabadus, tabloidilik tähelepanuihalus ja funktsionaalsed SEO nõuded.

Turunduse jaoks loodud tarbe tekstide peamine eesmärk on jõuda tarbija silma alla. Kõige suurem osa tarbija silma alla sattumist toimub Google otsingus. Selleks, et Google otsingus välja tulla peaks pealkiri sisaldama antud sisutüki kõige tähtsamat märksõna.

Selleks, et oma elu lihtsustada olen teinud omale valemi, mida pealkirjade loomisel SEO võtmes kasutada:

<Minu tähtis märksõna> <peamine väärtus kliendile> – <Bränd>

Näiteks:

Rehvivahetus 30 minutiga, avatud E-P kuni 22 – Rehvikollid OÜ

Tööriist pealkirjade analüüsiks

Kui sa toimetad inglise keeles, siis on saadaval tööriistad, mis aitavad sul hinnata loodud pealkirja „headust“.

Olen kasutanud sellist tasuta tööriista nagu Coschedule Headline Analyzer. Sellesse tasuta vahendisse saad oma inglise keelse pealkirja sisse panna ja tulemuseks saad oma pealkirjale skoori ning soovitusi, kuidas seda paremaks teha. Ise olen selle vahendis sihtinud skoori, mis olek üle 70.

headlines coschedule

Kui su pealkiri ei tööta, siis sa kaotad enamuse oma auditooriumist ja suur osa tööd, mis sa oled pannud sisu loomisesse läheb sellega kaduma.

Sulle meeldis see postitus? Jaga seda ka oma sõpradega.

____________
Päidepilt Unsplash

Jaga artiklit sõbraga