Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu
Kujuta ette, et oled kellelegi oma teenust/toodet maha müümas.
Potentsiaalne klient juba saab peaaegu aru, et tal oleks su teenust vaja ja aimab, et just sina võibolla oledki see kõige parem lahendus tema probleemile. Kuid just siis, kui on kõige õigem hetk kutsuda klient üles edasisele tegevusele – nt hinnapäringu või tootedemo tellimine, uue kohtumise kokkuleppimine, toote/teenuse tellimine, siis sa tormad ruumist välja, lööd oma autole hääled sisse ja tõmbad jeehat.
Klient jääb lolli näoga vahtima ja ei tea, mida edasi teha.
Üks suurimaid vigasid, mida kodulehti turundades ikka ja jälle tehakse on tegevusele mitte üles kutsumine. See on ränk viga, sest nõnda saate vähem päringuid ja müüki ning teie raha võtavad konkurendid.
Kuna veebileht on tegelikult teie virtuaalne müügimees, siis piltlikult öeldes toimubki just nii enamikel Eesti ja muu maailma veebilehtedel. Virtuaalne müügimees müüb enda idee maha ja siis lastakse inimesel ise arvata, mis võiks olla järgmine tegevus ja see on SUUR VIGA. Juhul, kui teie veebilehe eesmärk pole ainult puhtpaljas bränding ja info edastamine ning tahate teha ka reaalset müüki, siis peab igal leheküljel teie veebis olema selgelt välja toodud konkreetne edasine tegevus. Vastasel juhul saavad enamasti nendeks tegevusteks kaks internetiturundajate õudusunenägude peategelast „Back“ ja „X“.
Isegi kui teie veebilehe eesmärk on bränding, siis on tegevusi, mida paluda oma külastajal teha. Ka kõige kõige kõige igavamal juhul saab paluda külastajal teha järgmine samm. Vaadata lisainfot ja seotud materjale. Kui brändiomanik tunneb endas erilist seikluskihku võib ju ka jagamisnupu sobivale lehele panna. Kutsuda uudiskirjaga liituma või midagi muud, mis külastaja brändilehel tegevust tegema paneb.
Taiplik turundaja teab, et kui külastaja teeb midagi mida bränd temalt palub, siis see kinnistab brändikuvandit suuremal määral kui lihtsalt ekraani jõllitamine. Me teeme ainult neid asju, mis meile hetkel head valikud tunduvad.
Veebilehe eesmärk
Igal lehel sinu veebis on eesmärk. Tootelehe eesmärk e-poes on panna inimene kaupa korvi panema. Kataloogilehe eesmärk on panna külastaja sobivat toodet valima. Blogipostituse eesmärgiks võib olla jagama õhutamine või uudiskirjaga liituma panemine. Blogipostitus võib viidata ka toodetele ja teenustelt, siis on eesmärgiks järgnev tehing. Näide Photopoint
Iga veebileht tuleb luua selliselt, et on pimestavalt ilmselge, mida me kasutajalt ootame (Call to action, CTA, üleskutse). Nii saab veebilehe külastaja ilma mõtlemata järgmisesse sammu juhtida. Nagu ütles juba 500 aastat tagasi suur reformaator Martin Luther „Mõtlemine on meie vaenlane“. Mõtlemine ei aita müüa. Veebilehe eesmärk on hoida inimest autopiloodil.
Niipea, kui külastaja tõmbab käima oma ajus süsteem 2 mõtlemise, küsimusega „Oot! Mis nüüd?“ oleme natukene müüki kaotanud.
Miks on üleskutse tähtis?
- Inimesed on laisad ja neile meeldib, kui keegi nende eest ära mõtleb ja otsustab.
- Veebis surfamine toimub lainena ja kui järsku laine ära kaob, siis otsitakse uus laine, kus surfata (teie konkurent). Lainet hoiabki üleval korralikult läbi mõeldud veeb, kus üks tegevus viib teiseni.
Mõned võtavad seda väga isiklikult, kui öelda, et inimesed on laisad. Asi on nii… Inimeste aju toimib autopiloodil seni kuni kõik on lihtne. Daniel Kahnemann nimetas seda mõtlemise süsteem 1 Loe mõtlemise vigadest lähemalt siit. Niipea kui inimene ei tunne end mugavalt ja autopiloot maha läheb on jama majas. Siis ärkab ka kriitikameel ja võimalus tehinguni jõuda väheneb.
Mida üleskutse juures silmas pidada?
- Kas igal lehel on peamine eesmärk, mida sa tahad, et külastaja teeks? Kas see on selgelt eristuv?
- Igal lehel on ÜKS (1), mitte 2, ega kuusteist, 1, primaarne tegevus. See on SUUR. See on vastandvärviga, see on arusaadav isegi siis, kui sa keelt ei mõista. Muud tegevused on väiksemad ja rahulikuma loomuga.
- kas tegevuse tegemist mõõdab teie statistikatarkvara?
Millele üles kutsuda?
Olenevalt ärimudelist võiksid üleskutse tegevused olla järgmised:
Avaleht
Avaleht on see koht, kust peaks kolme klikiga kõikide maailma asjadeni jõudma. Teie 2007 aasta majandusaasta aruanne näiteks. Ei pea! Avalehel on ainult väga tähtsad asjad! Teie kõige olulisem materjal. Kõige olulisemad tooted ja teenused, olulised brändinguelemendid. Klientide tsitaadid.
Teenuse leht
Teenuse lehel on primaarseks tegevuseks need asjad, mis on seotud antud teenuse kohta päringu esitamise või tellimisega. Ühe erandina võib odavamal teenusel olla üleskutse vaadata preemium teenust.
Blogiartikkel
Blogipostitused on paindlikumad neil võib olla erinevaid eesmärke alates brändingust üldise visiooni esitlemisel kuni konkreetse toote müümiseni läbi kasutajakogemuse või eduloo. Artikli levitamine (Facebook), uudiskirjaga liitumine, arutelus osalemine, teiste artiklite lugemine.
Kontakt leht
Kontaktilehe üks olulisemaid elemente võib olla asukohainfo edastamine. Kuidas ma teie juurde tulla saan. Kus on teie lähim kontor või pood. Paljudel ettevõtetel ei olegi tänapäeval kontorit ja mõnedel ei ole kontori asukoht oluline, siis on oluline teada, kuidas ühendust saada. Kontakti võtmine, hinnapäringu tegemine jne.
Meeskond leht
Meeskonna lehe eesmärk on bränding ja otsekontaktid. Meil töötavad sellised toredad inimesed ja nendega saab ühendust sellisel moel. Mis keeli nad räägivad, milliste valdkondadega tegelevad jne.
Meililingi klikkimine. Eriti kavalad inimesed on tulnud mõttele, et kui sa oma meiliaadressi veebis lingiks ei tee, siis Vene häkkerid ei saa seda kätte. Nii esitatakse meile mittelinikidena ja kohati kujul priit [ätt] dreamgrow.ee. Uskuge mind, Vene häkkeritel on aju. Ainuke, keda te sellise meiliformaadiga takistate on teie klient. Tehke meiliaadressid linkideks. Siis on veel võimalus ka nende linkide klikid Google Analyticsis kokku lugeda.
Galerii või portfoolio
Galeriide eesmärk on toodete ja teenuste atraktiivne esitamine, mis peaks viima suurema soovini kaupa teha. Galeriist peaks saama toodete ja teenusteni. Hinnapäringu tegemine, tellimine, teenustega tutvumine jne.
Error 404 leht
404 lehte näidatakse siis, kui midagi on kaduma läinud. Mõni foorum viitab vanale lehele, mida enam ei ole ja sa pole vana aadressi 301 suunamisega uude kohta saatnud, siis tuleb ette 404. Kõigil juhtub. 404 lehe sisu peaks olema sarnane avalehe sisuga, sest see on meie parim hinnang, mida suvaline inimene meie veebist tahta võiks.
Seega ärge tehke sama viga, mida teie konkurendid ilmselt juba teevad ja mõelge igale leheküljele oma veebis välja kindel tegevus ja pange külastajad seda tegema. Tehke see ära ja näete, kuidas päringute arv ja ka müük hakkavad kasvama.
Valik on sinu, aga tee see!
Igal turundajal ja ettevõttel on siin vabad käed. Sama tüüpi lehtedel võivad olla erinevad eesmärgid olenevalt sinu strateegiast.
Näiteks blogipostituse puhul võib olla eesmärgiks levi. Loodame, et lugeja jagab materjali kaaslastega ja nii saame rohkem tähelepanu.
Samuti võib artikli eesmärgiks olla näidata oma professionaalsust ja kutsuda lugejaid liituma oma uudiskirjaga, et tulevikus veel väärt materjali saada.
Mõni blogipostitus on kirjutatu otseselt müügi saamiseks ja selle eesmärgiks on suunata lugeja artiklist nimetatud toodete ja teenustega tutvuma.
Et asjad veel segasemaks teha, siis sul võib oma veebis olla kõiki kolme tüüpi artikleid vastavalt erinevate teemadega seotud eesmärkidele ja tegevustele. See on ka põhjus, miks ei ole mõtet konkurendi pealt maha teha. Sa lihtsal ei tea, mis on nende tegevuse eesmärk.
Tänan lugemast ja kui sulle meeldis see artikkel, siis palun jaga seda ka oma kolleegide ja sõpradega!
Originaali autor Annes Org, remix Priit Kallas.
PS avastasin. et olin sellest kirjutanud väikese nupu juba 9 aastat tagasi:
Millest veebi alustada? 09. June 2008
Unustage igasugune otsingumootoritele optimeerimine, märksõnatihedus, Google Analytics sise- ja välislingid. Enne kui teil ei ole tegevust, mida kasutaja saaks teha ja teie saaksite mõõta. Eesmärk – ma tahan, et külastaja küsiks pakkumise vormi kaudu lisainfot või mingi muu konkreetne külastaja aktiivse tahte avaldus. Kui see on paigas, siis mõõtke ära, kui palju päringuid tuleb ja kui paljud neist lõpuks müügiks muutuvad.
See on kõige aluseks. Kui selline raamistik on paigas, siis saab hakata veebi muid elemente arendama ja pidevalt on näha, kas tegevustest tõuseb tulu või mitte. Järgmine samm on ka veebis toimuva mõõtmine ehk statistika programmi lisamine ja veebieesmärkide tähistamine (Google Analytics goals).
Seni kui te ei suuda tuvastada külastaja tahtlust on ülejäänud statistika suhteliselt mõttetu.
See on hea näide sellest, kuidas aegade alguses piisas 116-sõnalisest artiklist selleks, et tulemusi saavutada.
_____________
Photo via Visualhunt
“Call to actioni” puudumine on üks peamisi vigu ka videoturunduses – “Ahv peaks leidma banaani vähemalt 3 sekundiga”: https://videoturundus.ee/call-to-action/
Hea postitus, Reigo!
Viga on ka see et enamus arvavad et veebilehed vaatavbainult ahv või laisk inimene. Inimene ei ole laisk või ahv, ta lihtsalt ei vitsi raisata oma aega otsimiseks. Kui inimene saabub lehele, see tähendab et tema on juba huvitatud ja teda tuleb tutvustada pakkumisega esilehel ja suunata edasi ostmiseks või liitumiseks. “Call to action” ei tähenda seda, et kui landing page-il ainult üks nupp “Vajuta”, iga üks vajutab seda :). Ja muidu kui te arvate et inimene on laisk siis ta ei vitsi ka vajutada kui ta ei tea kaua ta pärast lugema peab ja palju vormi tuleb edasi täita. Tavaliselt hästi töötab skeem: “Get it in 2-3 steps” “Go and get it >”.
Nuppude kohta mulle meeldib kuidas Nintendo tegi “Где купить” nuppu siin https://www.nintendo.ru/.
Tõsilugu. Kodulehe erinevad leheküljed täiendavad teineteist ja viivad külastaja iga kord sammu lähemale soovitud asja tegemisele. Kuna mitte kunagi ei saa teada, mis järjekorras inimene sisu haarab ning millisel hetkel on ta valmis ehk küps selle asja tegemiseks, paeaks too call to action olema läbivalt igal leheküljel (jah, võib olla ka eri lehtedel eri üleskutsed).
Kirjutasin hiljuti sellest, kuidas ja miks teha nr.1 soovitud tegevus nähtavaks igal leheküljel https://www.eturism.ee/utle-mulle-mida-teha-ja-ma-teen-seda
Pingback: Miks Sa peaksid kartma uuenduslikke ja teistsuguseid veebidisaine nagu tuld? « Internetiturundus ja sotsiaalne meedia, DreamGrow
Great beat ! I would like to apprentice while you amend your website, how could i subscribe for a blog website?
The account helped me a acceptable deal. I had been a little bit acquainted of this your broadcast provided bright clear concept