Jaga artiklit sõbraga

tasuta veebinar

Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu

Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
 

Kellele ei meeldiks tasuta reklaam?

Siiski tuleb meeles pidada, et SEO (otsimootorite optimeerimine) abiga tasuta külastuste saamine Googlest ei ole 100 m jooks, vaid üldjuhul pikk ja ränk maraton. Jagan teiega mõned huvitavad mõtted, mis aitavad sul SEOga tegeledes paremaid tulemusi saavutada.

seo maraton kodulehe optimeerimine

Kodulehe optimeerimine on üks olulisemaid tegevusi veebiturunduses. See on ainuke tegevus mis toob pikaajalist kasu ka siis kui sa aegajalt tegemise pooleli jätad.

SEO on nagu jooks!

See tähendab seda, et kui sina ja kõik su konkurendid jooksmise pooleli jätavad, siis teie positsioonid ei muutu. Selleks, et keegi saaks parema tulemuse peab ta liikuma hakkama. Kui sul on saavutatud otsingumootorites head positsioonid, siis selleks, et sinust mööda saada peavad teised tööd tegema.

SEO edu võtab aega

Loomulikult võid sa sprinteri kombel esimese paari nädalaga mingeid keelatud võtteid kasutades saavutada megapositsioone ja saada ropult külastusi, aga Google ja tema konkurendid saavad sellest peagi niikuinii aru ja trahvivad su lehte nt 1000 koha langetamisega ja oled igavesti nende blacklistis. Sellisel juhul on parim lahendus uue domeeni registeerimine ja nullist pihta hakkamine. Seda ei taha ju keegi.

Jätkusuutlik strateegia on luua väärtusliku sisu, mida fännavad nii inimesed kui ka otsimootorite robotid ja hankida võimalikult palju sissetulevaid viiteid. Viimase teebki tegelikult kordi lihtsamaks pidev väärtusliku sisu loomine, sest siis hakkavad inimesed ise sinu veebi suunas viitama ning saad rohkem sissetulevaid viiteid.

Mõni aeg tagasi suhtlesin ühe turundajaga, kelle arvates oli kodulehe optimeerimine midagi, mida teha pärast muid turundustegevusi veebis. Tema põhjenduseks oli see, et optimeerimise tulemused võtavad väga kaua aega.

Jah, see on nii!

Aga ajamahukus ei tähenda seda, et tuleks tegemata jätta. Vastus küsimusele, millal hakata kodulehte optimeerima on „eelmine aasta“, sest siis oleksid praegu juba tulemused käes. Ajamasina puudumisel on vastuseks „kohe praegu“. Kui teed õigeid asju, hakkavad külastused otsimootoritest suurenema niikuinii.

Seega võta kindlasti SEOd kui pikaajalist strateegiat, sest sprinterite peale ma suuri panuseid maratonis ei paneks. Kui palkad kellegi SEOd tegema, siis ära tee seda ühekordse sutsakana, vaid pange paika pikaajaline strateegia ja asuge seda ellu viima.

Tähtis! Selleks, et turundaja saaks kodulehe optimeerimise ja sisuturundusega tegeleda, peab tal olema juhtkonna tugi. Juhtkonna tugi tähendab seda, et kui pikalt tulemusi ei tule, siis eelarvet ära ei võeta ja lahti ei lasta.

Kui ei taha oodata?

Mõni lihtsalt ei ole maratoni jaoks loodud ja tahab tulemusi kohe ja praegu. Vahepeal ei ole ka aega lihtsalt mitu kuud või isegi aastat oodata ja tulemusi vajatakse kohe. Sellisel juhul soovitan lüüa käima klikipõhise reklaami masina (Google Ads, Facebooki reklaamid). Klikipõhine reklaam on kõige parem viis saada kohe ja praegu oma veebilehele kvaliteetseid külastajaid. Kvaliteetseid just seetõttu, et nad juba otsivad oma murele lahendust.

Facebookis saad sihtida potentsiaalseid kliente huvide ja demograafiliste näitajate järgi. Nii Adsis kui Facebookis rakenda remarketingi võimalusi, et oluliselt tulemusi parandada.

Vaatame, kuidas on võrreldavad reklaamikanalid ja SEO tegevused. Võtame näiteks väiksema ettevõtte, kelle Adsi kulu on 10 eurot päevas ja kuus kulub Adsi haldusele 3 tundi. Natuke ümardades saame nende Adsile kuluva eelarve suuruseks umbes 5000 eurot aastas.

Mida saame teha 5000 euroga kodulehe optimeerimises?

Päris palju!

Oletame, et võtame endale abiks kirjutaja, kes loob sisumaterjali. Aastase mahu puhul võiks artikli hinnaks olla 60 eurot. Võtame talt 30 artiklit, mille kogukuluks on ligikaudu 2000 eurot. Otsustame, et kulutame artiklite avaldamisele ja levitamisele 60 tundi aastas. Arvestades 25h tund palgafondiga saame selle kulu suuruseks 1500 eurot. 1500 eurot on veel järgi. Mis me sellega teeme? Paneme osaliselt sotsiaalmeedias ja meiliturunduses postituste levitamiseks.

Kus tulemused on?

Nüüd on 5000 eurot kulutatud ja olema aasta jooksul iga kahe nädala tagant oma valdkonnas asjaliku materjali avaldanud. Google paneb seda tähele. Positsioonid otsingus on paranenud ja külastuste arv on pidevas kasvus.

Oleme teise aasta alguses. Kuna Adsis konkurendid jätkavad oma kampaaniaid, siis teema ka meie nii oma SEO tegevustega.

Aga!

Meil on eelis. Nende eelmise aasta raha on läinud! Meie oma on aga loonud väärtust, mis meile järjepidevalt tulemust toob.

Jätkad juba suurema võimsusega kui eelneval perioodil. Uus materjal + vana võimendamine ja uuendamine.

Näited, kuidas olemasolevat vana sisu kasutada

Ma olen sisu eluea pikendamisega juba aastaid katseid teinud. Toon siin kaks lihtsamat näidet, milles peamiseks teguriks oli ainul sisu regulaarne uuendamine ilma erilise kampaaniata uute lugejate saamiseks.

Fakte ja viiteid sisaldav artikkel

Kunagi üliammu 2011 aastal kirjutas mu kolleeg ühe väga õhukese artikli enimkasutatavatest sotsiaalvõrkudes. Selles oli vähe sisu ja kasutati andmeid teisest artiklist, mis oli sisulisele valdkonna põhiliseks allikaks. Kokkuvõttes võib öelda, et tegemist oli odava koopiaga.

Tulemused ei olnud kehvad, saime paari kuuga paartuhat lugejat ja artikkel viis ka tehinguteni. Siiski oli tegemist tavalise artikliga, kus esimestel kuudel tuleb peamine liiklus ja siis huvi raugeb. Viie aastaga kogus artikkel ligikaudu 4800 lugejat.

vana sisu uuendamine seo

2015 hakkasin eksperimenteerima vanade artiklite uuendamisega ja 2016 suvel jõudsime järjega selle artiklini. Ma olin päris veendunud selle teema potentsiaalis. Uuendasime artiklis andmed ja kirjutasime paar rida teksti juurde. Avaldasime uue kuupäevaga.

Tulemuseks oli rohkem kui 6000 uut külastajat järgneva paari kuuga. Nii sain kinnitust, et teema on selline, mis toob huvilisi. Otsustasin artikli uuesti ette võtta ja teha sellest kõige õigemate andmetega artikli, mida internetis leida võib.

vana sisu uuendamine sisuturundus

Uuendamine võttis aega ligi kolm tundi, sest kõik andmed oli vaja välja otsida ja veenduda, et need on õiged.

Tulemused ei lasknud end kaua oodata. Järgneva paari poole aastaga jõudis artikkel sadade tunandete lugejateni ja tõusis oma märksõnadega Google otsingus esimeste sekka.

seo sisuturundus tulemused

Tänaseks läheneb artikli lugejate arv miljonites. Artiklist sai oma valdkonna üks olulisemaid allikaid ja sellele viidatakse palju. Nii aitab see kogu keskkonna autoriteeti suurendada.

seo sisuturundus trendid

Täiesti juhuslikult olem sattunud märksõnaga „social media“ globaalses inglisekeelses otsingus esimese viie sekka.

googles esimeseks seo

2018 aasta lõpust alates on lehel uus omanik. Nad lõpetasid artikli uuendamise, mille tõttu vajus see Google tulemustes kaugele tahapoole. Aga ta toob siiani keskkonnale väärtust läbi tuhandete linkide, mis artiklile viitavad.

Olemasoleva sisu kombineerimine

Kui eelnevas näites võtsin kehvapoolse artikli ja tegime selle paremaks, siis teine võimalus on koondada olemasolevat keskpärast sisu üheks põhjalikumaks materjaliks.

Paar aastat tagasi avaldasime mõnenädalase vahega kaks artiklit, mis olid sisuliselt üksteise kloonid. Tegemist oli artiklitega, mis loetlesid paremaid veebpõhiseid vahendeid sisuturundajatele.

Artiklid töötasid enam vähem, tuues mõnisada lugejat kuus.

Kui asusin keskpäraseid tulemusi uurima selgus, et ma sisuliselt konkureerin iseendaga ja selle tulemusena on mitmed teised sarnased artiklid meie omast Googles eespool.

Otsustasin katsetada, mis juhtub kui koondand kaks artiklit üheks suureks postituseks. See tegevus võttis tunnikese aega, sest sisu oli vaja ka toimetada.

Kui kahe artikli sisu oli koondatud, siis suunasin viletsamate parameetritega artikli aadressi 301 redirectiga paremale aadressile.

Tulemused?

Uskumatu!

seo sisuturundus artiklite uhendamine

Koondamisele järgneval kuul oli uue postituste külastuste arv 2,5 korda suurem kui varasemalt kahel postitusel eraldi. Kasv on järjepidev ja ei ole tänaseni peatunud. Tänaseks on artikli külastatavus suurenenud 7,3 korda ja aasta külastuste arvu võib prognoosida vahemikku 50 kuni 100 tuhat lugejat.

Ära tee uudiseid!

Sisuturunduse eesmärgiks ei ole uudised. Uudised on ajutised ja sa pead kogu aeg vaeva nägema, et oleks midagi uut. Sellest rattast tuleb välja saada.

Tee sisu, mis on valdkonnas oluline materjal ja kanna selle eest järjepidevalt hoolt. Nii saad tulemused, mis kestavad aastaid, aga nõuavad suhteliselt väikest töömahtu pidevalt käimas hoidmiseks.

SEO Eestis võib olla ka sprint

Mõneti tuleb meie väike rahvaarv meile kasuks.

Mõnedes valdkondades pole ettevõtjad veel ärganud. Teistes valdkondades on veel vaba ruumi ja on võimalik ilmselt ühe päevaga valmis teha leht, mis oleks kuu aja pärast nende märksõnadega Google’i esilehel. Sellistes valdkondades annab esimesena tõsiselt optimeerimisega tegelema hakkamine edaspidiseks olulised eelised. Pärast konkurendid küsivad, „Kuidas see väike leht saab selles otsingus Googles esimene olla.“

Tee ära kodulehe basic tehniline SEO (max paar tundi tööd), loo natuke linke ning kvaliteetset sisu ja voilaa oledki Google esilehel ja saad tasuta külastusi ja uusi kliente.

Töömaht, mida Eestis on vaja optimeerimiseks teha on tihti väiksem kui maailmas. Tihiti on esimene koht Googles saadud juhuslikult ja natukene pingutust ja kodulehe optimeerimine võimaldab praegusest liidrist mööda minna.

Kodulehe optimeerimine on tegevus, mida peab pidevalt jälgima ja teatava regulaarsusega ette võtma. Parim aeg alustamiseks oli eile, aga võib ka täna.

Nagu iga digiturunduse kanali puhul on oluline jälgida tehinguid ja äritulemust mitte klikke ja külastusi.

Samas on vaja meeles pidada, et otsingumootoritele optimeerimine ei ole midagi, mis homme tulemuse toob. Arvesta sellega, et tulemusteni jõudmine võib võtta kuid.

Vaata oma lehed üle ja äkki sul leidub mõni lihtne võit, kui parandad oma SEO vead.

Tänan lugemast! Kui suurt rõhku paneb teie ettevõte SEO-le ja kas see on teie jaoks pigem maraton või sprint?

Priit Kallase SEO e-kursus

100% praktiline info aitab kohe oma veebikeskkonda paremaks muuta ja tulemusteni jõuda. Teadmisi saad rakendada kõikvõimalike veebikeskkondade optimeerimiseks. SEO annab pikaajalisi tulemusi ja aitab suurendada müüki. Vaata lähemalt: SEO e-kursus
 

Pilt: Jooksuportaal

Jaga artiklit sõbraga