Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu
Kui tegin umbes aasta tagasi Facebooki Kurgi lehe, soovitasin seda vaid 20’le sõbrale ja rohkem ei pidanud ma midagi tegema. Head(või hullud) ideed levivad ja nii on tänaseks Kurk kogunud juba pea 50 000 fänni.
Kui sa näed veebis mõnda videot, pilti või blogiposti, mis on see, mis paneb sind seda jagama? Võibolla ajas see sind naerma, pakkus kasulikku informatsiooni või oli lihtsalt nii vinge, et pidid selle kohe oma Facebooki seinale riputama.
Kogusin kokku 7 kõige geniaalsemat reklaamkampaaniat, mida ma isiklikult olen sõpradele jaganud või Facebooki riputanud.
IKEA Showroom kampaania Facebookis
IKEA on tuntud oma provokatiivsete reklaamide poolest, kuid nende üks enim levi saanud kampaania leidis aset Facebookis. Et reklaamida nende uue poe avamist Malmos, Rootsis, lõid nad selle poe omanikule Facebooki konto ja lisasid tema albumisse pilte dekoreeritud tubadest. Põhimõte oli lihtne – Esimene inimene, kes tag‘is ennast mõnel esemel, sai selle endale. See oli nii nakkav ja põnev, et inimesed jagasid seda oma profiili lehel ning lisaks täitusid inimeste seinad teadetega märgistamisest. IKEA jagas paari tuhande dollari väärtuses kaupa ja tõstis sellega oma brändi tuntust üle maailma.
Will It Blend?
Kas on veel kedagi, kes pole näinud kasvõi ühte Will It Blend videot Youtube’is? BlendTeci minivideote kampaania on ääretult edukas, nad on miksinud pesapallikurikaid, golfipalle ja mobiiltelefone. Eriti palju populaarsust on kogunud erinevate Apple toodete hävitamine, kas siis iPhone või näiteks kõige hilisem video iPadist, millel on hetkeseisuga üle 10 miljoni vaatamise.
Old Spice videokampaania Youtubes
Absurdihuumor on populaarne. Selline, peale mida sa mõtled: “ee, mis see nüüd oli?” Ma ei tea mida suitsetavad Old Spice reklaamide loovjuhid, et tulla välja selliste ideedega, aga need on tõesti geniaalselt absurdsed. Esimene taoline video, millega Old Spice välja tuli – The Man Your Man Could Smell Like on praeguseks kogunud üle 30 miljoni vaataja. Atraktiivsest mehest selles videos sai fenomen, uus Chuck Norris kui nii võib öelda. Old Spice hoiab populaarsust üleval videotega, kus too mees vastab nii tavainimeste kui ka kuulsuste küsimustele. Nende Youtube kanalil on nüüdseks juba üle 200 video ja subscribereid 270 000.
OK Go muusikavideod
Ajal kui suurem osa artistidest ei tahtnud tunnistada, et CD’d on minevik ja internet tulevik, tuli OK Go koos mõne linttrenažööriga ja tekitasid sensatsiooni OK Go – Here It Goes Again videoga. Nelja aastaga kogus see vapustavad 52 miljonit vaatamist. Nende uuemat videot This Too Shall Pass on hetkel vaadanud “vaid” 25 miljonit inimest.
Quicksilver & Dünamiidiga surfamine
Aastal 2007 jõudis avalikuse ette video, kus põhja poolt pärid noored surfarid kasutasid dünamiiti, et tekitada laineid, mida nad nii kaua oodanud olid. Idee taga oli rõivafirma Quicksilver, kes tänu sellele videole ja korduvale näitamisele Müüdimurdjates endale nime tegi.
Nike & Kobe Bryant
Nike on tükk aega oma reklaamides kuulsusi kasutanud ja seda väga edukalt. Et reklaamida oma uut tossuseeriat, palkas Nike NBA staari Kobe Bryanti ja lasi tal igasugu asjadest üle hüpata. Alustades autost ja lõpetades madudega täidetud basseinist. Eriti see viimane video tekitas palju vastukaja, et kas see on monteeritud ja võlts? Mis oli muidugi väga hea, sest rahvas jagas seda, et ka oma sõprade arvamust küsida.
LED kunst lammastega
Kui suured firmad taipasid, et nad saavad hoida suure hulga raha kokku sellega, kui palkavad iseseisvaid kunstnike, kes teevad neile viraalseid videoid, mida inimesed ise levitavad, siis hakkas neid päris palju ilmuma. Üheks populaarsemaks selliseks oli Samsungi Extreme Sheep Art, kus lambaid karjatati kindla süsteemi järgi ja nende külge kinnitatud LED tuled tekitasid tõelise vaatepildi. Nüüd on sellel videol juba üle 14 miljoni vaatamise.
Kindlasti jätsin ma mõned vägevad reklaamid siit välja. Millised viraalsed kampaaniad on teile viimasel ajal kõige rohkem meelde jäänud?
Mõned on väga head.
See ikea kampaania jutt on haip naiivsetele. Kui loed kokku kui palju mööblit nad ära pidid andma ja kui palju sealt üldse tegelikke külastusi sai tekkida, siis näed et see kampaania ei saanud olla edukas selles mõttes et oleks olematute kuludega väga suurt tähelepanu saanud. Ikka päris suured kulud vs. väike külastuste hulk.
Küll aga on märkimisväärse trikiga hakkama saanud see reklaamibüroo, kes kampaania tegi. Ta on teinud sellest korraliku videoklipi ja näidanud seda suhteliselt keskpärast FB kampaaniat mingi eriti geniaalse kampaaniana. Hea promo reklaamibüroole. Üks nende headuse näitajatest on ka siinse järjekordse blogipostituse viide Ikea kampaaniale.
Hea on teadvustada, et 7st siin väljatoodud reklaamikampaania näitest 6 on online video põhised (v.a. Ikea;) – st videoturundusse tasub panustada.
Lisaks veel paar huvitavat:
– “Karulaskmine”: https://www.youtube.com/watch?v=4ba1BqJ4S2M (Tipp-Ex)
– “Jalutuskäik läbi USA”: https://www.youtube.com/watch?v=lzRKEv6cHuk (Levi Strauss & Co)
– “Write the Future”: https://www.youtube.com/watch?v=lSggaxXUS8k (Nike, tõenäoliselt üks kallimaid)
– “Google Chrome Speed Test”: https://www.youtube.com/watch?v=nCgQDjiotG0 (Google)
… ehk annab järgmine aasta mõne hea näite ka Eesti kohta välja tuua.
Pingback: 60 Rokkivat reklaami Eestist ja mujalt « Internetiturundus ja sotsiaalne meedia, DreamGrow
Pingback: 16 lihtsat sammu, kuidas saada oma blogile rohkem lugejaid? « Internetiturundus ja sotsiaalne meedia, DreamGrow