Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu
Internetiturundus on valdkond, kus katsetamine on lihtne. Meil ei ole vaja pead katki mõelda, et milline kolmest loovlahendusest lõpuks valida. Vali kõik ja pane need vaheldumisi klientide ette. Mõõda ja vali see lahendus, mis toob teile kõige rohkem kasu. Erinevused võivad olla kordades nagu näitas minu kunagine kanuubänneri test.
Nagu näitab kogemus ei saa turundaja alati klientide eelistustele pihta ja selleks on mõistlik kasutada testimist. Vähem stressi, paremad tulemused!
Selline testimine on internetis imelihtne ja põhimõtteliselt saab testida iga turundustegevuse elementi e-kanalis.
- kanal
- sõnum
- sihtgrupp
- bännerite kujundus
- bännerite asukoht
- kampaanialehe kujundus
- pakkumine
- call to action
- reklaamtekst
- hinnatasemed
- kasutaja tegevus
- …
See ei ole kaugeltki lõplik nimekiri. Kõige olulisem asi mida testida on aga uued ja erakordsed lahendused. Kui te teete ainult tegevusi, mille puhul teate, et need töötavad, siis jääte igaveseks sabasörkijaks ja julged korjavad teie eest mahlasemad palad.
Julgus katsetamiseks ei pea kaugeltki väga suur olema. Selleks, et uute lahendustega eksperimenteerida võib oma turunduseelarvest eraldada 5-15%. Kui tulemusi ei tule, siis see osa teid karile ei aja, aga tulemused võivad üllatada ja olla kordades teie igapäevastest turundustegevustest efektiivsemad.
Miks turundajad ei eksperimenteeri?
Pole harjumust. Olen testimise teemadel suheldes saanud vastuseks, et oleks teinud küll, aga ei tulnud meelde. Kirjuta oma töökoha kõrvale seinale suurelt testida, testida, testida. Selleks, et teil elu lihtsam oleks, tegime sobiva sildi valmis (PDF). Trükkige seda silti välja piisaval hulgal ja kleepige kõikjal seintele, et turundusosakonnas ei oleks võimalik sellest mööda vaadata!
Ego. Me teame mis töötab. Selle vastu meil vahend puudub :) ja me ise komistame ka tihti selle otsa.
Mugavus. Testimiseks peab tegema mõned lisaliigutused ja need võivad tunduda liigsena. Eriti kui ego mängu tuleb. Kui protsess paika panna, siis ei tekita testimine olulist töömahu kasvu. Oluline on, et testimine oleks kohe alguses sisse planeeritud.
Pole aega. Eelmisega läheb kokku ka ajapuudus. Kas me peame siia bännerile veel ühe eraldi sõnumi välja mõtlema? Ei pea! Töö käigus on teil juba olnud mitmeid versioone. Võtke mõni neist ja vaadake, kas teie hinnang oli õige. Nagu ka mugavuse puhul, kui testimine kohe sisse planeerida, siis töödele kuluv aeg oluliselt ei suurene.
Põhjuseid on veel, aga neist kõigist saab mööda, kui seada katsetamine prioriteediks ja planeerida see oma töösse sisse. Testida, testida, TESTIDA! Turundus on katsetamine! 10% eelarvest katseteks!
Oh, kui palju ma seoses oi.ee reklaamvõrgustiku käivitamisega turundajatelt neid vabandusi kuulnud olen :) Üks inimene tunnistas, et tegelikult vist on hea ja tulemuslik asi küll, aga ta lihtsalt ei julge proovida ja ülemused talle riskide võtmise eest ei maksa ka. Soovitas otsida Oi! kliente nende teiste firmade hulgast, kellele tulemus tähtis on. Kes aga on riskinud ja proovinud on saanud väga hea tulemuse ning selle üle olen tõeliselt happy.
“Meie Internetti ei kasuta ja ei hakka lähiajal kasutama ka” on aga vist üks levinumaid lauseid, mida turundusinimesed mulle viimase kuu aja jooksul on öelnud. Mina ei uskunud, et selliseid nii palju on, nii suurte kui ka väikeste firmade hulgas.
Väga mõistlik jutt! Lisaks veel omalt poolt, et kui eksperimenteerimisele kulutada 10% rahast, siis tuleb sellele kulutada vähemalt topelt osakaal oma tööajast. Muidu jääb lonkama kas tulemuste mõõtmine, analüüs või asja maja sees müümine, ja asjal pole mõtet.
Kui minu nimel klikkad, leiad sealt ühe hiljutise selleteemalise artikli.
“Meie Internetti ei kasuta ja ei hakka lähiajal kasutama ka” tundub ootamatu, aga Emor räägib, et “40 protsendil internetiühendusega Eesti ettevõtetest pole oma kodulehte” https://emor.ee/arhiiv.html?id=1997
See on üks asi, millega, e-ühing peaks tegelema. Üksi ei jõua harida ja need, kes jõuavad, sillutavad konkurentidele teed, niisama eest…
Kodulehe kohta öeldakse, et “Oi meil on nii kole koduleht, et seda ma küll reklaamida ei saa, andmed ka kõik vananenud seal ja keegi ei tegele sellega” :)
Natuke kurb tundub. Aga ilmselt jääb veel pikaks ajaks nii, et ettevõtted jagunevad e-võimelisteks, kellele veeb on oluline kanal, ja e-vältijateks, kes kas ei saa aru või muul põhjuselt ei soovi e-kanaleid kasutada.
Mingi hulk e-vältijaid on võimalik teha edukates e-kanalite kasutajateks, aga kas see on ühe turundusettevõtte jaoks mõistlik tegevus. Pigem tegeleda nendega, kes juba ise õiges suunas liiguvad.