Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu
Ma olen kindlalt veendunud, et ideed ei maksa midagi. Iga inimene võib tulla täiesti erakordsetele mõtetele ja kui need ellu rakendada, siis on tulemuseks miljonid. Ellu rakendada – see ongi võti. Enamus meist on tulnud mingi idee peale, võib-olla rääkinud sõbralegi, ja siis näinud seda mõne ajapärast kellegi teise poolt teostatuna poes müügil.
Mul endalgi on aegajalt selline 1.0 tunne, et ma peaks oma ideid kiivalt varjama, sest äkki keegi varastab ära. Püüan sellest üle saada. Mul on ideid rohkem, kui ma elus jõuan ära teha. Lisaks sellele pakutakse mulle aegajalt erinevaid ideid/projekte ja küsitakse, kas tahan kaasa lüüa. Kõik ideed ei pruugi alati toimida, aga peamiseks takistuseks on siiski pealehakkamine ja piiratud ajaline ressurss. Panen siia valiku juhuslikke ideid, mis on mulle kuidagi pähe sattunud:
- „Tavalise ostukorvi“ hinnavaatlus sait, mis võrdleb erinevaid jaekauplusi (Selver, Rimi, turg jne) – tehtud
- Veebilemmik, kes elab blogides ja toitub külastustest, tulu reklaamist
- Arvete ja igapäevase elu majandamine varakatel klientidel – klient suunab kõik oma kommulaanarved firmasse, mis tasub need ning esitab kuu lõpus kliendile arve (mille ta ka tasub :). Lisaks koduabiline (koristamine, pesu, majahoidmine, lapsed kooli/trenni)
- (Oma) fotode müümine suurte plakatitena, kasutades trükkimise ja saatmise teenust (USA, euroopa)
- Sushi kiirtoidu restoran ja müük poodides – sushi on liiga kallis (bränd, kett, automatiseerimine) – tehtud, kui ma selle artikli esimest korda ligi 15 aastat tagasi kirjutasin, siis ei olnud odavat supermarketi sushit veel olemas.
- Eestikeelsete raamatute audioraamatuteks muutmine (Esialgu võib kasutada Out of copyright teoseid Tasuja, Kalevipoeg jne)
- Tuua Taco Bell / Burger King / Subway Eestisse – poolenisti tehtud, Burger King ja Subway jõudsid Eestisse samuti 10 aastat pärast seda, kui see idee siia kirja sai.
Nüüd aga postituses pealkirjas mainitud 999 äriidee juurde. Need leiab siit: Hamster Burial Kits & 998 Other Business Ideas.
Mõni aeg tagasi kutsus Richard Veebimajutusest, mind arutlema teemal, kuidas alustada oma äriga kui raha veel liiga palju ei ole. Kokku sai materjal, mis võiks mõnele alustamisel abiks olla.
Veel 10 äriideed
Mõned mu ammu-ammu lisatud ideedest on tänaseks ära tehtud. Seetõttu lisan siia järgmised, mis võiks pea igale ühele jõukohased olla:
1. 2020 suurendas märkimisväärselt inimeste vastuvõtlikust online teenustele. Oma oskuste pakendamine ja müük e-kursusena. Kui sa oskad kududa, või oled osav puutöömees, siis pane selle põhjal kokku veebipõhine koolitus ja müü seda huvilistele.
2. Lemmikloomade pesemine – koertele ja kassidele meeldib põnevalt lõhnavates asjades püherdada. See on nende loomulik käitumine. Mõnedele omanikele ei meeldi selle probleemiga tegeleda. Lahenda see. See teenus võib käia koos lemmikute jalutamise ja hoidmisega.
3. Autohooldamine – autot on vaja remontida, pesta, sisupuhastust teha, rehve vahetada, ülevaatusel käia. Kõik see võtab inimestel aega. Tee seda nende eest, kes ise ei viitsi, säästa aega ja esita neile pärast arve.
4. Müü välismaalastele giiditeenust ja matku erinevatesse Eesti paikadesse. Reisimisel on alati küsimus, kuhu minna ja mida teha, et äge oleks. Lahenda see probleem. Organiseeri transport leia kohad, koosta programm. Tule Googles välja otsinguga „top things to do in Estonia“. Müü päeva kaupa ja gruppidele. Kalastamine, kõrtsituur jne. Pileteid tuuridele võid müüa läbi Fienta. Ettevalmistustega saad tegeleda seni kuni koroona taandub ja turism taastuma hakkab.
5. Vahenda eelnevalt kirjeldatud välismaalastele suveniire, mis on põnevad ja haruldased, mitte merevaik ja matrjoškad.
6. Vanakraami kogumine ja müümine. Mul on laotäis asju. See maksab mulle üle 100 euro kuus. Ei ole aega tegeleda. Kogu inimestelt neile kasutuks muutunud asju, tee need rahaks ja jaga tulu. Sellest on telekas terve ports reality TV saateid.
7. Tee mobiiliäpp, mis muudab kasutajale tema südamelöögid kuuldavaks. See aitab meeleolu reguleerida ja spordis tulemusi saavutada. Müü läbi Google Play ja AppStore või rahasta reklaamidega. Mul on seda vaja, teen esimese ostu.
8. Leia toitumisnišš, mida ei ole lihtne reisimisel jälgida (näiteks paleo või 4hb). Tee kaua säilivad pakendatud eined, mida saab reisides kaasa võtta.
9. Tee pagas, mida saab lennuki salongi kaasa võtta ja mille kaal jääb alla 1000 grammi. Mõtle Ikea sinine kott, millel on mingit sorti tugevdused ja pehmendused.
10. Hakka õppima mingit valdkonda, mida väga paljud tahavad omandada. Anna oma õppimise protsessist pidevat ülevaadet läbi blogi, Youtube ja muude oluliste kanalite. Müü reklaami ja valdkonnaga seotud tooteid ning teenuseid, kasuta affiliate võimalusi.
Nende mõtete peale läks 12 minutit. See ei ole keeruline. Aga nagu eelnevalt mainitud, siis ideed ei olegi keerulised, nende elluviimine eraldab terad sõkaldest.
Võibolla sulle tunduvad need ideed täiesti mõttetud? Selleks, et saada häid ideid on vaja genereerida terve prots mõttetuid ideid.
Ideede genereerimine ja aju arendamine
James Altucher on kirjutanud protsessist, millega tema oma aju paremini tööle saab ja ajapikku ideede genereerimise masinaks muutub (The Ultimate Guide for Becoming an Idea Machine). Selleks on vaja järjepidevust ja 15 kuni 20 minutit aega iga päev.
- Võta endale ette paberileht, Word või mobiilirakendus, milles saad märkmeid teha.
- Vali teema, millele hakkad ideid genereerima.
- Kirjuta 10 ideed antud teemal, koos ühe või mõne lausega, mis avab idee tausta.
- Valmis!
Mida aju treenimise juures silmas pidada:
- Võid teha rohkem kui 10, aga mitte kunagi vähem!
- Ei ole tähtis, mis ideid sa genereerid. Esimesel päeval võid genereerida ideid, mis teemadel järgmistel päevadel ideid genereerida.
- Ideede kvaliteedil ei ole tähtsust, see muutub ajaga paremaks. Aga olenemata sellest kui heaks su ideed ka muutuvad olene su enda arvamus nendest peamiselt su enesehinnangust.
- Ajakulu on 20 minutit. Ei jäta ühtegi päeva vahele!
- Selle harjumuse kinnistamiseks on vaja 60 kuni 80 päeva järjepidevalt harjutust korrata. Pärast seda muutub tegevus juba automaatseks.
- Kui sa oled ideede genereerimisega hoo sisse saanud, siis võid võtta ette juba keerulisemad teemad. Klientide probleemidele lahenduste leidmine. Võta üks klient ja genereeri talle ideid viis päeva järjest.
- Võta ette oma elu ja genereeri ideid, kuidas seda paremaks muuta 14 päeva järjest.
- Ideed võivad olla täiesti absurdsed. Aga… neid peab olema vähemalt 10.
Järjepidevuse tagamiseks võta endale kalender ja tee iga päev pärast ideede genereerimist sinna suur punane rist. Eesmärk on lihtsalt tagada see, et ahel ei katkeks. Seda protsessi järgides genereerid sa aastas 3650 ideed. Mõned neist on ilgelt vinged. Aga mis veel olulisem, sa oled muutnud oma aju kiiremaks ja paremaks.
Kokkuvõtteks võib öelda, et kui sa tahad mõnd oma erakordselt head ideed maha müüa, siis tee plaan, kuidas seda teostada, otsi inimesed, kes seda teostama hakkavad, ja müü idee selliselt pakendatuna maha.
Vaata ka Veebimajutuse artiklit, kuidas äri alustamine lihtamalt minna võiks.
Panen siia 30-päeva välja kutse. Tee järgmised 30 päeva iga päev 10 ideed ja aegajalt mõtle ideid ka ideede rakendamisele. Vaatame, mis 30 päeva pärastu tulemused on.
_____________________
Pilt designed by Freepik
Esimene mõte on väga hea. Täna küll on sellised turu uuringud vist korra kuus, aga online ei ole midagi. Seda jälgiks küll:)
Sellist arvete majandamist minu teada täitsa pakutakse täna.
Audio raamatuid tahaks küll. Autos saab liiga palju aega veedetud.
Siin vist jälle turu väiksuses probleem. Aegajalt keegi midagi teeb sellel teemal ja siis sinna see jääbki.
Taco Belli ei tule niipea kahjuks. Liiga kallis projekt oleks. Me oleme jälle liiga väike turg.
Tuleb tõdeda, et inimestel tulevad ideed ka paralleelselt. Siin toodud ideedest on mul olnud 4, neist kolme ma ei ole mõelnudki teha, kuid ma tahaks, et keegi teeks. Eriti neid frantsiisi asju, neid on jube palju, mida Eestis tarbida tahaks. Kõikide linnade need “eat all you can” sushi kohad, kus toit on konveieril ja visatakse kolmandal ringil prügikasti, kui keegi suhu ei pista… oeh.
A kirjutama hakkasin seda commentit, et ideest 2 ei saanud aru, et mis mõttes täpsemalt?
Nende frantsiiside jama on see, et igasugused starbucksid, taco bellid subwayd jne ei tasu meil kuidagi ära ja keegi ei viitsi väikese Eestiga jamada.
suvaline Usa väikelinn teeb sama suure käibe kui potensiaalsed “putkad” Eestis.
See frantsiisijutt ei ole sul päris pädev, just kuulasin ühte kodaniku, kellel on kümmekond burger kingi. Päris sobiv maht eestisse. Aga peamine probleem on pigem selles, et keegi ei võta isegi ette, et arvutus ära teha.
Ma näiteks uurisin järgi, mida IKEA toomiseks vaja. Minu jõud ei käi praegu peale. IKEA Eestiss toojale annan isiklikult auhunna “for extreeme cleverness” ja ostan ka kohe palju asju.
Burgeriputka võiks isegi püsti panna. Kunagi uurisin subway toomist, aga seal oli tingimuseks “no absentee ownership” ja seega ei sobinud. Keegi võiks kindlalt ette võtta. Suht odav ja turgu ka on ma usun.
Enamus inimesi ei vaevu isegi netti kasutama, et esimesed sammud teha. Kriitikat ja maha laitmist on meil küll ja küll. Nüüd, Andrus, kirjuta siia kaks mõtet, mida sa kõvasti toetaksid või isegi kampa lööksid. See oli tegelikult kogu selle postituse point. Teheke midagi!
Priit ei ole nõus.
tean paari kohalikku Ameeriklast kes on seda ideed edasi arendanud.
Kahjuks ei viitsita seal pool asjaga eriti tegeleda, sest me oleme kahjuks nii väikesed oma turuga. Lisaks siin launchimise kulud on hoopis teised ning tihti on arvutused näidanud et ei tasu:(
Väidetavalt olid just hiljuti kõnelused Starbucksiga mingil seltskonnal juba suht kaugel, kui selgus et ei ole lihtsalt rahaliselt mõtet:(
Sinu ideedest toetaks ostukorvi ja audioraamatuid. Lisaks audioraamatutele tahaks erinevaid raadiosaateid ka kuskilt ühest kohast sikutada.
Muidu nõus, tegutseda tuleb ja ideesid realiseerida.
Ah lõpetage, on majanduslangus, teeme parem eksporti.
Tead ma ei viitsi vaielda https://www.mcdonalds.ee/
ei peagi vaidlema:) Kui on tõesti usku Burger Kingi Eestis, siis võib ju ise proovida.
Aga jah, milleks jälle midagi sisse tuua. Äkki hoopis midagi siit välja:)
1. Ehh, enne läks eneter liiga kiiresti. Mäkil on 8 putkat.
2. Pets mu arust tegi kukule miski raadiosaadete arhiivi https://podcast.kuku.ee/
3. Mis värk, kes rääkis majanduslandusest? Lihtsalt eesti suurus ei võimalda mõningaid ärimudeleid. ja mujal pidi muidu ka langema. see mingi ühendatud anumate värk :)
Veebilemmik on siis koduloom, kes on videofeediga veebis nähtav?
Või keegi inimene, kes omab kodulehte (blogi), veedab enamiku oma ajast veebis, blogisid lugedes ja on mingil põhjusel veebikülastajate lemmik (ehk on ta ka veebikaameraga nähtav)?
Või on tegu koera/kassi/hamstri widgetiga sidebaris, mis hakkab otsi andma kui kodulehte pole tükk aega külastatud, sest sellest ta ju toitub. Hamstri kohal/all on aga reklaamlink.
Ideedepuudust vist tõesti ei tule kui juba ühe idee all võib mõelda nii mitut asja.
Veebilooma mõte on selles, et sul on kaunteri asemel selline animeeritud elukas, mis on jube kuul. Need elukad on omavahel sõbrad läbi blogrolli taolise asja ja võivad üksteisel külas käia.
Toituvad nad postitustest, tracbackidest, kommentaaridest ja külastustest. Selline sotsiaalne vidin.
Mule on selle kohta päris palju ideid kirja pandud, aga nüüd on kataloog kus veebilooma stuff oli miskipärast tühi
Päris hea mõte. Paljud nö päevikublogijad kindlasti adopteeriksid sellise looma.
Hea teostusega (maagiline sõna) saaks asi kindlasti väga popiks ja teeniks nii mõnegi kopika.
Ja miks mitte ka äriblogijad :) Näiteks meil võiks siin pensionipäevi pidada vana-kooli-turundusmees, kes käib ja vaatab mööda linke, mis e-sõprade juures toimub. Need võivad olla ju konn ja tibu, aga elu peabki lõbus olema
Kui sel ka mingi statistika funktsioon oleks, peab ta ju oma toitumise üle arvet pidama, siis võiks olla funktsionaalsus laiemgi kui ainult lõbustus.
Ideede kohta täiesti nõustun: iga idee läheb “hapuks” kui see ei ole õigeaegselt välja öeldud. Aga avalikustades saab ju leida kasvõi äripartnerit või vähamelt kui kellelgi õnnestub müni sinu idee käima lükata, oled sa ise selle esimene õnnelik kasutaja.
“Kommentaarides” sinu ideed:
+ odavad sushid on juba tulnud Tallinna — sushicat.ee
Õnnestumise korral lubasid muutuda lausa ketiks.
+ audioraamatud. kõige suurim takistus on meie väga kitsas turg. kuid mu koolikaaslane üritas vormistada see idee sotsiaalprojektina. vangid loevad teosed ette, tudengid produtseerivad ja kujundavad ning pimedate liit turustab ja müüb.
+ veebilemmik. ma olen vabal ajal sama mõte arendanud ning isegi olen üht-teist ka proovinud meisterdada. tegelikult, lemmiku funktsionaalsus võib olla kordades laiem, k.a. aktiivne müük.
+ “ostukorv”. oleks vahva kui saaks online ka päriselt toidukaubad ja majapidamisasju osta ning töölt koju sõites nkomplekteeritud pakid kuskilt peale võtta.
+ “igapäevase elu majandamist” jätkaks nii, et võiks olla keegi kes näiteks peseb mu autot kui ma olen tööl (ei viitsa peale tööpäeva lõppu või nädalavahetusel selle peale oma vaba aja raisata), toob mulle mu lemmiktoidukohast süüa ja täidab veel mõned lihtsamad korraldused ja soovid (teeb ostud offline poodides, toob ja viib asju jne). Usun, et sellist teenust on mõtet pakkuda ka firmadele – pisitoimetuste outsourcing.
See sishicat on päris lahe! Kujundus ehmatas natuke ära alguses. (Näide sellest kuidas tarbijad üksteisele brände soovitavad :)
Need minu ideed on ja sellise paar tükki valitud lihtsalt näitek, umbes 100 seast mis mul ühes docis kirjas. need olid lauseehituselt piisavalt viisakad, et sai kohe siia üle tõsta.
Samas nende 999 idee seast on ikka valida nii, eestisse kui ka internetti ja usasse. lihtsalt peale tuleb hakata.
Ideede küpsetamiseks pakkusin kinagi välja sellise mõtte: Luua tavaliste äriideede viki, milles on juhendid, kuidas teha näiteks pitsabaari või jalgrattapoodi. https://www.dreamgrow.ee/888-kuidas-maailma-paremaks-teha/
Priit – äkki paned enda ideed http://www.in.ee ideepanka? Äkki kuskil kellegil läheb pirn põlema ning vähemalt 1 nendest ideedest tehakse ära.
p.s. Sushicat’is käidud. Päris maitsev – soovitan soojalt.
Pingback: Sevenline internetiturundus » 999 äriideed
Pingback: » DreamGrow on nüüd IN - DreamGrow internetiturundus
Mul on olnud mõttes ka Starbucks ja Subway (olen mõlema suur fänn) – samas kui nii paljud inimesed on tulnud sarnastele mõtetele, tähendab see, et järelikult on teostus liiga raske (Eesti turu väiksus, kapitalimahukus jne), nagu eelpool öeldud juba.
PS, Sushicat on super indeed :)
No ei ole raske. Pealehakkamise küsimus on. Miljon inimest võib tulla ideele, aga ainult tegijad on tegijad. Alla 10% inimestest võtab üldse kunagi midagi taolist ette.
No Starbucks näiteks – umbes aasta tagasi proovisin neid kätte saada telefoni teel, tutvuste kaudu, täitsin maaletoojaks tahtja ankeedi internetis, saatsin maile erinevatele funktsionääridele jne. Mitte kõigevähematki tagasisidet peale automaatmailide, et “dont call us, we call you”. Samuti on mitmel lehel kirjas: maailmas on miljoneid inimesi, kes meid esindada tahavad, me ei suuda teie kõigiga suhelda. Ärge pahandage, kui me ei vasta.
Ma ei pahandanud.
Tere.
Usun ise sama, et ideed iseenesest ei maksa midagi. Ära tegemine on võti.
Samuti on rikkaks saamise võti raha tegemine!
Veeb on tasuta infost üleküllastunud. Kui vaid seda veidi kokku pakkida ja õige kuju anda, korralik turundus takka ning tagatipuks kogu kupatusele ka hinnalipik külge ajada, peaks kopikad liikuma hakkama.
Kui julged pakkuda ja hinda küsida. Võid ka raha teenida.
Pessimismiga ei ole võidetud ühtegi lahingut!
Ps. Viimasepeal veebileht teil siin, väga meeldib. Sooviksin endalegi taolist teha, millest alustama peaks!? Vb paar näpunäidet,juhendit.. Kui keegi viitsib aidata mu mail: [pole enam siin]@windowslive.com
creedo ätt windows live vastasin sulle mailile
Priit, kas saaksid minu maili sealt kommentaarist ära võtta. Vaikselt hakkab spammi tulema..
Tänan :)
tehtud!
Esimese idee leidsin aprillis AM-ist ning juurutlesin selle üle 2 õhtut. Idee oleks pagana hea ning tõenäoliselt sellel siin ka turgu oleks.
Sisestad enne poodi minemist vajaminevad tooted süsteemi ning annab sulle vaste, kust saad lõpphinnana selle ostukorvi kõige soodsamalt kätte. Arvestada tuleks ka piirkonda (mitte, et Vändra Avelile Vändrast pakutakse, et tule Narva RIMI-sse, saad 10 eeksu odavamalt).
Pigem tekib seal küss kaubanduskettide infosüsteemidega ning info saamisega veebi.
Väga hea mõte. Kaubandusketid muidugi oma infi selliseks otstarbeks välja ei anna, nii et peab ise koguma. Seetõttu ei saa tuhandetesse toodetesse seda mahtu ajada vaid ikkagi peamiste kaupade nimistu.
Mõnesmõttes on see niiöelda müügvõimalus kettidele, promomaks oma soodushindu jms. Ja probably muudaks selline lahendus inimeste ostmisharjumusi, kuna enamasti praegu teevad perekonnad ostlemisi ühes konkreetses poes – aga MASU ajal teeksid seal, kus on lõpphind parim.
Seega kliendid vahelduksid ning kettidel promo pind juures.
Aga jah, tõenäoliselt see idee ideeks jääbki.
Ei ta jää ainult ideeks. Näiteks Google just alustas ja kindlasti jõuab asi ka meile. Telefonide kaamerad loevad/dekodeerivad triip- ja muid koode juba vabalt ja hindadega ühendamine on mõne aasta küsimus.
Priit ole hea, võta enda kommentaarist ka minu mail ära. Tänan :)
Halleluuja inimesed, kas keegi hakkab bensiini kulutama selleks,
et toidukraami osta teisest poest?
Seda saavad teha pensionärid, juhul kui on ühistransport tasuta.
SIIT KA MÕTE, et neid võiks rakendada toidu kojutoojatena, neil vaba aega käes palju :)
Kui hakata lugema lisaks bensiini kulutamisele ka aja kulu ja närvide kulu, mis poes ära kulub siis vaevalt küll, et keegi viitsiks toidu pärast minna kolme erinevasse poodi selleks, et saada näiteks 350 eegu eest toidukraami mingi 30 eeku soodsamalt.
Aega kulub ju selleks 1,5-2 tundi et kolmes poes järjekorras olla!
Ja üleüldse, milleks soodustada tarbimist:P
Ja kolmandaks kas poed on sellega nõus, kas poe eesmärk on võistelda hinnas?
Tahad soodsaimat hinda – ole valmis kvaliteedis kaotama.
Siis tuleks ju minna otse maximasse või säästumarketisse, aga arvan et hoopis stockmann on teie lemmik:)
Iseenesest oleks muidugi selline andmebaasi kõva kui saaks kodus OSTUkorvi hinna valmis arvutada ja siis ühe ja õige poe valida.
Eriti just kallimate asjade puhul.
See on väga hea artikkel.