Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu
Põhimõtteliselt on võimalik SEO Eesti tingimustes ära teha ka tasulisi vahendeid kasutamata. Tihti on SEO Eesti tingimustes küllaltki väikeste otsingumahtudega ja tööriistad ei anna sulle alati soovitud vastuseid.
Samas kui tegeled SEOga väga palju või suurematel turgudel, siis aitavad tasulised vahendid sul märkimisväärselt aega kokku hoida. Tööriistad on abiks, aga tööd pead ise tegema, milliseid SEO vigu nendega parandada leiad siit.
SEO: Tasuta kodulehe optimeerimise e-raamat
Kodulehe optimeerimine: tasuta SEO raamat. Tahad oma veebilehte Google otsingu esimesel positsioonil näha? Tõmba omale ülevaatlik e-raamat kodulehe optimeerimise tehnilistest elementidest. Vaata lähemalt...
Ahrefs – tõenäoliselt enimkasutatud tasuline SEO vahend
Ahrefs on tõenäoliselt üks kõige võimekam SEO tööriist. See on ka üks väheseid tasulisi vahendeid, mida sul vaja läheb. Teenuse hind on päris kõrbe ja kõige väiksema paketi hind algab 100 dollarist kuus.
Selle vastu on natuke rohtu. Ahrefs pakub 7 dollariga 7-päevast prooviperioodi. Samuti ei pea sa iga kuu neile raha maksma kui sa pidevalt vahendit ei kasuta. Ajalugu võib siis küll kaduma minna, aga kui paar korda aastas maksad kuu raha ja saad oma asjad tehtud, siis polegi rohkemat vaja.
Selle raha eest saab aga päris mitu tööriista, mis on SEO tegevustes abiks.
Site Explorer
Site Explorer on vahend, mis annab sulle ülevaate, kuidas ühel või teisel keskkonnal otsingutulemustes läheb. Seda saad kasutada selleks, et näha, kuidas su oma saidi lehed ja märksõnad edenevad. Peamine väärtus on aga konkurentide tulemustel silma peal hoidmine.
Domain rating ehk DR on Ahrefsi mõõdik, mis peaks viitama sellele kui autoriteetne on mingi domeen internetiavarustes. DR on muutunud üheks peamiseks keskkonna väärtuse hindamise vahendiks.
Külastajate arv, kes tulevad otsingumootorist. See on hea raport, et saada aru, kuidas konkurentidel läheb. Oma andmeid sa ju näed niigi oma analüütikavahendis ja Search Console’is. Seda tööriista on vaja kalibreerida. Vaata oma lehe tegelikke numbreid ja Ahrefsi poolt pakutavat, siis saad umbes aimu, milline võiks olla konkurendi tegelik otsingust tuleva liikluse maht.
Lingid, mis viitavad sinu lehele või su konkurentide lehele on Aharefsi tööriista kõige suurem väärtus. Ahrefsil on peale otsingumootorite tõenäoliselt kõige suurem linkide andmebaas maalimas. Kui sul on käsil linkide ehitamine tahad teada, kes viitavad su konkurentidele ja milliseid linke neist saaksid ka endale tekitada.
Märksõnade raport annab sulle ülevaate, milliste sõnadega üks või teine veeb Googles esile tuleb. Mis on nende keskmine positsioon, kui palju võiks olla nende sõnade igakuine otsingu maht ja kui palju sellest mahust võiks jõuda uuritavat lehte külastama.
Parimaks leheks on raport, milles Ahrefs hindab ühes domeenis olevate lehtede väärtust läbi sellele tuleva otsinguliikluse ja viitavate linkide. Üks viis seda vahendit kasutada on leida veebilehti, mis võiksid sulle viidata ja siis paluda neil viidata oma võimalikult väärtuslikelt lehtedelt. Teine võimalus nendest raportitest kasu saada on konkurentide lehtede analüüs, et aru saada nende kõige väärtuslikematest lehtedest. Nii saad teha plaani, millega konkurentidest paremaid lehti teha ja neist Google otsingus mööda minna.
Competing domains on hea raport selleks, et aru saada, kellega sa ostingumootorites konkureerid. Tihti, kui ma küsin ettevõtjatelt SEO jaoks, et kes on teie konkurendid, siis saan vastuseks firmad, keda nad päris elus konkurentideks peavad. See ei pruugi aga üldse meenutada nimekirja, kellega sa Googles konkureerid.
Keyword Explorer
Märksõnad ja nende otsingumahtude hindamine läbi Ahrefsi aitab sul aru saada, millised sõnad võiksid sulle tulemusi tuua ja millised kõrvale jätta.
Keyword difficulty – selle tööriista tähtsaks mõõdikuks on Keyword difficulty, mis aitab aru saada, kui keeruline on ühe või teise sõnaga Google otsingus esimese kümne sekka jõuda. Kui sa lisad sellele ka märksõnade otsingute mahu, siis saad luua omale plaani, millises järjekorras oma SEO-töödega alustada.
Keyword volume – märksõnade otsingumaht. Kui palju üht või teist sõna Google otsingus iga kuu sisestatakse? Need andmed on enamasti pärit Google käest ja Ahrefs lisab sellele kasutamise mugavust, kui sul on vaja suurte andmemahtudega tegeleda. Mitte keegi ei tea otsingumahte peale Google ja need andmed on saadaval ka Google Ads märksõnade planeerijas.
Search results on ilmselt üks kahest kõige kasulikumast vahendist Ahrefsi märksõnade analüüsi juures. Sa saad riikide kaupa võtta välja otsingutulemused ja iga positsiooni juures on antud lehe SEO näitajad kui palju sellele lingitakse ja mis on domeeni reiting. Kiire pilk sellele tabelile annab aimu, millised võimalused on sul oma keskkonnaga antud konkurentsis tulemusi saavutada.
Teine väärt funktsioon märksõnade analüüsi vahendis on Position history. Seda raportit vaadates saad aimu, kui kindlalt on praegu esimesed kümme lehte oma positsioonidel püsinud. Mida suuremat loksumist sa selles raportis näed, seda suurem on tõenäosus ka ise antud märksõnaga läbi lüüa.
Rank tracker
Vahend märksõnade positsiooni jälgimiseks aitab sul märgata liikumisi oma peamiste märksõnade positsioonides. Lisaks näed ka seda, kas su lehel on otsingutulemustes mingeid lisavidinaid nagu KKK, galeriipilt või muud taolist.
Paljud inimesed jälgivad märksõnade positsioone väga tähelepanelikult. Mina vaatan pigem suuremat otsingust tulevate külastajate voogu, sest sadade, tuhandete või kümnete tuhandete sõnade postitsioonide analüüs ei tundu liiga efektiivne tegevus. Eriti arvestades, et rank tracker jälgib ainult neid sõnu, mis sa ise oled süsteemi sisestanud.
Batch analysis
Paljude domeenide korraga võrdlemiseks on vahend, millega saad ülevaate korraga kuni 200 domeeni andmetest. See on suurepärane tööriist kui sul on vaja aru saada, millistega sadadest potentsiaalsetest partneritest koostööd teha.
Ühe näitena, milleks samuti Batch analysis vahendit kasutan, toon aegunud domeenide analüüsi. Aegunud domeene saab kasutada oma lehe SEO positsiooni tugevdamiseks. Samas on selleks vaja läbi kammida sadu ja tuhandeid domeene. Batch analysis teeb selle töö märkimisväärselt lihtsamaks.
Link intersect
Üks võimalus lingipartnerite leidmiseks on leida keskkonnad, millele viitavad samad saidid. Näiteks, kui tegutsed köögitehnika valdkonnas, otsid välja kolm kuni viis keskmisest tugevamat konkurenti ja vaatad, millised teised keskkonnad viitavad neile kõigile. Kui üks keskkond viitab paljudele konkurentidele, siis on lootust nendega mingile kokkuleppele jõuda, et ka omale link saada.
SEO toolbar
Chrome brauseri extension, mis võimaldab sul saada kiire ülevaade iga keskkonna peamistest andmetest ja soovi korral klikkida otse juba põhjalikuma Ahrefsi raporti juurde.
Lisaks nummerdab Ahrefsi SEO toolbar ka tulemused ühest sajani. Kui sa oled seadnud oma Google näitama 100 tulemust esimesel lehel, siis on väga lihtne saada kiire ülevaade oma keskkonna ja konkurentide seisust.
…ja lisab otsingu päisesse info märksõnade kohta
Ahrefs hind
Ahrefsi hind algab 99 dollarist. See peaks katma suure osa turundajate vajadustest. Teine aste on 179 dollarit kuus. Kui sa tahad, kiiresti saada ülevaadet oma veebi ja konkurentide praegusest olukorrast, siis võid võtta ka 7-päevase 7 dollarit maksva prooviperioodi. Enne kui sellega alustad, pane kirja kõik andmed, mida tahad vahendist 7 päeva jooksul kätte saada.
Ahrefs tasuta vahendid
Ahrefs pakub turunduseesmärkidel paljusid oma vahendeid ka tasuta. Kui sa lihtsalt katsetada tahad, siis saab nende vahenditega mingit aimu oma või konkurendi veebilehe seisukorrast. Samas on need vahendid päris piiratud ja soovitatakse täisversioon osta.
Soovitan tasuta vahendeid katsetada ja panna kirja küsimused, millele ei saanud vastust, sest piirang tuli ette. Pärast seda tee 7-päevane proovikas ja leia nendele küsimustele vastused.
SEO: Tasuta kodulehe optimeerimise e-raamat
Kodulehe optimeerimine: tasuta SEO raamat. Tahad oma veebilehte Google otsingu esimesel positsioonil näha? Tõmba omale ülevaatlik e-raamat kodulehe optimeerimise tehnilistest elementidest. Vaata lähemalt...
Surfer SEO – sisu optimeerimiseks
Artiklite märksõnade analüüsi vahend, mis töötab nii nagu ma Google otsingu punktis kirjutasin. Googles esimeseks olemise valem on Google esimesel lehel.
Minu jaoks on Surfer SEO kõige väärtuslikum vahend Content Editor. Kui sa paned oma teksti sellesse masinasse, siis selle suurepärane tehisintellekt võrdleb sinu materjali Google esimese 10 tulemusega. Kui see tehtud, pakub sulle välja kõikvõimalikke ideid, mida peaksid oma sisumaterjalis kasutama, et olla sarnane esimestega.
Samuti saad Content Editori oma kirjutajatega jagada ja paluda neil jälgida selle vahendi näpunäiteid.
Teine funktsioon Surfer SEO vahendis on Audit. Sellesse saad sisestada oma või konkurendi veebilehe koos märksõnadega ning vastuseks tekib raport, mida oma sisus muuta, et see paremal positsioonil olevate lehtedega sarnasesse seisukorda viia.
Taiplik inimene märkab, et see vahend aitab olla võrdne parematega, aga mitte parem. Sinu ülesandeks jääb oma sisu nii muuta, et see praegustest parematest järgmisele tasemele upitada.
Surfer SEO hind
Surfer SEO hinnad algavad 59 dollarist kuus, aga selles paketis on üks tähtis funktsioon puudu. Selleks on NLP ehk natural language processing. NLP abiga peaks Surferi sisuanalüüs paremini vastama sellele, mida Google lehelt otsib. Täisväärtusliku paketi hinnaks on 119 dollarit kuus.
Surfer SEO tasuta vahend
Surfer SEO tasuta tööriist aitab sul kokku panna oma artikli kondikava. Selleks sisestad oma märksõna ja Surfer analüüsib praegu otsingus häid tulemusi saavutanud lehtede struktuuri. Tulemuseks saad omale alalpealkirjade nimistu, mida sisuga täitma hakata. Eesti tingimustes on tulemused tihti mõttetud. Inglise keelse SEO puhul saab väga hea sisendi, mille alusel oma sisu luua
SEO: Tasuta kodulehe optimeerimise e-raamat
Kodulehe optimeerimine: tasuta SEO raamat. Tahad oma veebilehte Google otsingu esimesel positsioonil näha? Tõmba omale ülevaatlik e-raamat kodulehe optimeerimise tehnilistest elementidest. Vaata lähemalt...
Tasulised SEO tööriistad ajutiselt
Ahrefs ja Surfer SEO on kulda väärt. Üks Eesti SEO tegija lubas isegi omale Ahrefsi logo tätoveerida, kui saab eluks ajaks tasuta teenuse.
Kui sa tahaksid Ahrefsi ja Surfer SEOd pidevalt kasutada, siis maksab see sulle üle 2500 euro aastas. Enamus turundajatel ei ole neid tööriistu pidevalt vaja. Kui sa iga päev SEO teenuseid ei pakku, siis ei pruugi pidev maksmine nende vahendite eest end õigustada. Kasuta ära tasuta proovikate võimalused ja siis jätka seni, kuni oled vahendi võimalused selleks hetkeks ammendanud. Katkesta tellimus. Kui ajapikku tekib uusi küsimusi, siis pane tellimus jälle käima kuni saad oma vastused. Vaata üle ka kõik tasuta SEO vahendid.