tasuta veebinar

Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu

Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
 

Jaga artiklit sõbraga

Olen siia kogunud oma Äripäeva raadio „Digiturunduse praktikum“ saates tehtud vestlused Eesti parimate digiturundajatega. Lisaks pikkinud mõne podcastid, milles ise olen külalisena vestluses osalenud. Neid kõiki ühendab lähenemine praktiline internetiturundus, mis peaks andma kuulajale mõtteid, millega saab kohe oma turunduses tulemusi paremaks optimeerida.

Kokku olen siia kogunud üle 60 tunni väärt materjali Eesti digiturunduse kõvematelt praktikutelt. Saated ja podcastid on reastatud nii, et uuemad on ees ja vanemad on taga.

internetiturunduse podcastid

Viimane saade:

Kuidas Veebimajutus saab partneritega tulemusi?

Arutasime Veebimajutuse partnersuhete juhi Tõnis Bramanisega “Digiturunduse praktikumi” saates, kuidas strateegiline koostöö partneritega aitab nii ettevõtte kui partnerite kasvu kiirendada. Näiteid sisuturundusest ja meilindusest, SEO strateegiateni.

Tulemusi loov sisu: Veebimajutus töötab partneritega, kes pakuvad klientidele lisateenuseid nagu SEO, veebiarendus ja digireklaam. Ühiste tegevusega tuuakse esile nii Veebimajutuse kui ka partnerite tugevused, mis aitavad kasvatada usaldusväärsust ja müüki.

Mõõdetavad tulemused: Igal kampaanial on mõõdikud, olgu selleks müüdud teenused või liikluse kasv partnerite veebilehtedel. See tagab, et kõik osapooled saavad selge pildi oma panusest.

Kui otsid viisi, kuidas oma brändi uuele tasemele viia, on Tõnise kogemused väärtuslikud. Kuula saadet ja saa teada, kuidas koostöö tõstab efektiivsust, aitab jagada ressursse ning luua püsivaid tulemusi.

Personaalsed sisekoolitused

Too digiturunduse ja tehisintellekti kompetents oma meeskonda. Vaatame koos üle praeguse olukorra ja aitame teie meeskonnal praktilise töö käigus leida uusi võimalusi, kuidas oma turundustegevusest mõõdetavaid tulemusi saada ja neid AI abil automatiseerida. Vaata lähemalt, milliseid teemasid täiendada, et oma eesmärke saavutada.
 
Sisukord peida

Vaata siit internetiturunduse koolitusi.

Varasemad saated

Seekordses “Digiturunduse praktikumis” räägime sellest, kuidas päriselt kampaaniad teha, nii et see tooks tulemusi ja ei põletaks lihtsalt reklaamiraha. Mul on külas Karl Pae digiagentuurist ePPC Digital. Arutame Google Ads’i ja Facebooki reklaamide seadistust ning kõike seda, mis aitab reklaamidel sihtmärgini jõuda ja tulemused kätte saada.

Karl aitas auhinnatud Facebooki kampaania abil, kasvatada käivet ning kasumit. Alates toote lansseerimisest on Facebooki reklaami kaudu genereeritud vähemalt 1,8 miljonit dollarit tulu. Tulemus tõi kampaaniale Aasta Digitegu 2024 võidu müügikampaaniad/performance marketing/lühiajaline turundus sotsiaalmeedias (Instagram ja Facebook) kategoorias.

Keskendume praktilistele nippidele. Näiteks, kuidas inimesi õigesti maandumislehtedele suunata, mismoodi õiged märksõnad valida ja millal on mõistlik kasutada loovlahenduste mitmekesisust. Juttu tuleb ka sellest, kuidas jälgida tulemusi eri kanalites ja võtta maksimaalne kasu Google’i ja Facebooki andmetest, et igast reklaamieurost viimast võtta.

Mainime ära ka need kohad, kus saad tehisintellekti abil oma tööd kiiremini ja kvaliteetsemalt teha.

Kuidas nutikalt SEO ja AI-ga nähtavust suurendada?

ContentGecko kaasasutaja Risto Rehemägi tõi välja, et kui oled esimene ja teed hästi on võimalik püsida pildis. Teisel positsioonil olev ettevõte või isik peab rohkem pingutama, et sinust mööda saada.

Räägime SEO ja digiturunduse seostest ning SEO tulevikust tehisintellekti ajastul. Risto jagab praktilisi nõuandeid ja soovitusi, kuidas AI‑d kasutada SEO parendamiseks.

Risto jagab ka konkreetset SEO case‑study, kus saadi suurepäraseid tulemusi. Lisaks tuleb juttu märksõnadest ja nende põhjal artiklite loomisest veebilehele, mis ka lugejatele korda lähevad.

Siin on saates viidatud lisamaterjal:

Taavi Lindmaa: Peamised eesmärgid, mida LinkedIn konto abil saavutada

Taavi Lindmaa on LinkedIn ekspert ja iduettevõtte Saxby asutaja, kutsusin ta “Digiturunduse praktikumi” saatesse rääkima sellest, kuidas Linkedinis tulemusi saavutada. Taavi on pikaaegne LinkedIni kasutaja ja tunneb hästi platvormi võimalusi, eriti ettevõtete ja isiklike brändide arendamisel. Taavi räägib, millised on tema praktilised kogemused ja konkreetsed nõuanded, kuidas LinkedInis oma nähtavust kasvatada. Käisime üle teemad LinkedIni profiili täiendamisest, õigete kontaktide leidmisest ja postituste olulisusest. Taavi jagas ka oma vaadet, millal võiks tasuda LinkedIni tasulise konto eest. Lisaks puudutasime teemasid, mis seonduvad reklaami ja sihtimise võimalustega.

Juhtimispodcast: kui sa 5 aasta pärast AI-d ei kasuta, siis sind enam ei ole!

https://soundcloud.com/veiko-valkiainen/priit-kallas-2024

Veiko Valkiainen kutsus mind oma juhtimispodcasti rääkima sellest, kuidas AI mõjutab juhtimist ja ettevõtlust.

Põrgatasime mõtteid tehisaru kasvavast rollist juhtimises ja otsuste tegemises. Pragmaatikuna jagasin mitmeid praktilisi näiteid, kuidas saab tehistaipu kasutada igapäevaste ülesannete lihtsustamiseks, ideede genereerimiseks ja otsuste toetamiseks.

Ma olen märganud, et tihti juhid delegeerivad tehnoloogia rakendamise tööd. ChatGPT ja teiste juturobotite puhul on tegemist personaalse tehnoloogiaga, mille mõistmist ei saa delegeerida.

Juhid peavad hakkama ise tehisintellekti oma töös kasutama, sest see tehnoloogia tuleb tohutu kiirusega peale ja muudab radikaalselt organisatsioonide toimimist tulevikus.

Kust võiks juht alustada?

Esimese asjana hakka lihtsalt ise AI-d kasutama, ära delegeeri seda IT-juhile või kellelegi teisele. See on nagu mobiiltelefon, kui sa palud kellelgi teisel katsetada ja küsid, kuidas oli, siis sa ei saa tegelikult aru tehisintellekit väärtusest.

Küsi tehisaru käest nõu otsuste tegemisel – küsi ideid, küsi tagasisidet oma mõtetele ja valikuvariantidele. Tehisaru suudab olla suurepäraseks sparringupartneriks, olgu selleks siis olukorra analüüs, ideede genereerimine või otsuste toetamine. AI-d tulebki võtta kui oma vääruslikku assistenti, kes ei tee küll kõike täiuslikult, aga tema abi muudab otsuste langetamise palju tõhusamaks.

Juhina pead juba täna AI-d kasutama igapäevases otsuste tegemises ja mõtlema, kuidas AI võib sinu tööd hõlbustada ja täiustada. Kui sa viie aasta pärast AI-d ei kasuta, siis sind enam ei ole. Isiklikult usun, et viie aasta pärast teeb AI vähemalt 90% minu tööst.

Produktiivsuse suurendamine organisatsioonis on väga tähtis järgmiste sammude tegemiseks, siit lisainfot.

Kuidas teha AI abil pilte turunduses kasutamiseks

Kristofer Järvelaht räägib saates AI-ga piltide tegemisest ja nende kasutamisest turunduses. Kristofer on Topeltklikki tegevjuht, kes räägib eri valdkondade promptide kirjutamisest, sellest kui pikad need olema peavad ning kuidas Midjourneyst saada kätte just selline pildimaterjal, mis sinu turundusse sobib.

Kristofer tutvustab, millised on AI pildi tööriistad, mida millal kasutada ja kuidas neile juhiseid anda. Lisaks jagab ta ka soovitusi, milliseid pilte teha ja kuidas loomingulisust pildi tehisintellekti puhul ära kasutada.

Suured keelemudelid – kas võluvits või tavaline tööriist?

Käisin Kübercastis, saates keskendusime suurtele keelemudelitele, nende kasutusaladele ja turvalisusele. Jagasin oma kogemusi ChatGPT kasutamisest oma igapäevatöös.

Rääkisime sellest, kas suured keelemudelid on alati usaldusväärsed, puudutasime nende piiranguid ning võimalikke probleeme, mis kasutamisel ette võivad tulla. Üks teema oli, kuidas ära tunda, kui tehisintellekt (AI) annab eksitavat või valeinfot, mida tihti nimetatakse “hallutsineerimiseks”, ja mis võib sellist käitumist põhjustada.

Samuti oli osa vestlusest pühendatud sellele, kuidas AI-d ohutult kasutada, arvestades privaatsust, turvalisust ja eetikat. Arutasime, kuidas inimfaktor ja uued turvalisuse aspektid mõjutavad meie digitaalset tulevikku ja kuidas me saame neid tööriistu targalt ja vastutustundlikult kasutada.

Tehisintellekti coaching programm aitab sinul oma meeskonna tegevused tulemuslikumaks muuta ja müüki suurendada. Uuri lähemalt, milliseid tegevusi saad AIga efektiivsemaks muuta.

Jenny Tupits: Mõtle oma TikToki kontost kui oma telesaatest

Selles episoodis räägime TikTokist ja selle potentsiaalist ettevõtete jaoks. Sotsiaalmeedia ja videoturunduse strateeg Jenny Tupits jagab oma kogemust Aatriumi brändi TikToki konto loomisest. Aatriumi eesmärk oli luua spetsiifiline kogukond, mis koosneb valdkonna fännidest ja potentsiaalsetest klientidest. Esimene samm oli sisustrateegia väljatöötamine. Selleks pandi paika persoona ja leiti viisid, kuidas bränd saab lahendada selle persona spetsiifilisi probleeme hariva või humoorika sisu kaudu. Lisaks keskenduti väärtuspõhise sideme loomisele brändi ja tarbija vahel ning brändi visuaalsele identiteedile TikTokis. Saatest saad näpunäiteid ja ülevaate, kuidas Tiktok käima saada.

Kuula ka eelmist Tiktoki saadet.

ChatGPT ja AI teevad turundaja elu lihtsamaks

Seekordses Digiturunduse Praktikumis võtsin ette tehisintellekti teema. Tehisintellekt on meie elu juhtinud juba päris pikalt, aga me pole seda enamasti tunnetanud. Google, Facebooki ja teiste tehnoloogiahiidude AI-algoritmid on meid suunanud valikuid tegema ja ostu sooritama.

Alates ChatGPT välja tulemisega on igal inimesel võimalik tehisintellekti praktilisel oma isikliku produktiivsuse suurendamiseks kasutada.

Kui sinu tööriistaks on sinu aju, siis leiad saatest omale mitmeid ideid, millega katsetada

Sammud, kuidas LinkedInist maksimum võtta

Rääkisin Indrek Põldveega LinkedInis turundamisest. See on kanal, kus kõik B2B valdkonna inimesed peaksid tegusad olema. Seekord tegin saadet nii, et selles tekiks võimalikult kompaktne ja praktiline „how-to rock on Linkedin.“ Ma loodan, et saad selle abil oma tegevuste strateegia ja taktika paika! Sealt edasi on tähtis olla järjepidev. Kuula saade kindlasti läbi ja saad teada kõik, mida vaja. Sa ei pea isegi tohutus koguses sisu tootma ja postitama. Alustamiseks piisab ka palju vähemast. Arutame läbi

  • Mida peaksid enne paika panema, kui alustad?
  • Milline on minimaalne tegevus, et pildil püsida?
  • Kui sagedasti postitada ja kommenteerida?
  • Millised elemendid pead oma profiili juures korda tegema?
  • Millised postituste formaadi toimivad?
  • Kas sul peaks olema ka firma leht Linkedinis?

Indreku Linkedini õppevideod:

Digiturunduse pääs GDPRst: ole aus ja ära ahnitse

Uuring saates Infopankur digiturunduse ja isikuandmete kaitse üldmääruse ehk GDPRi kooseksisteerimise võimalusi. Kas isikuandmete kaitse on juba piisavalt range? Jah ja ei! Leebemaks see kindlasti ei muutu, kuid on mitmed hallid alad, mis peatselt samuti reguleeritud saavad. Saates räägivad turundaja (Dreamgrow Digital OÜ tegevjuht Priit Kallas) ja andmekaitseinspektsiooni õigusnõunik Liisa Ojangu. Saadet juhib Äripäeva Infopanga konkurentsianalüütik Sigrid Kõiv.

Ära jookse TikToki trendiga kaasa, kui sa seda ise teha ei taha

Digiturunduse praktikumis on külas Rahva Raamatu turundusjuht Annika Altmäe ja Httpooli kliendisuhete juht Karl Trepp, kellega tuleb juttu TikToki sisuloomest ja reklaamidest. Arutame Tiktoki formaadi, hashtagide, pealkirjade, jälgijate saamise ning videote levimise üle. Samuti anname soovitusi TikToki tööriista kasutamise kohta ning tulemuste analüüsimise kohta.

Instagrami sisu loomine on nagu trennis käimine

Saates on külas Instagrami mentor Katriin Mangus. Räägime Instagrami erinevatest sisuvormidest ja lisategevustest, mis aitavad tulemust tuua. Lisaks räägime ka sellest, kui Instagrami konto ei tööta nii nagu peab, siis millised on need tegevused, mis tuleb ära teha. Läbi saate anname soovitusi postituste sageduse, plaani tegemises, linkide lisamises ning tagimise kohta.

Väikeettevõtja sammud edukaks digiturunduseks

Digiäri loomisest käis rääkimas kinnisvaraekspert Peeter Pärtel. Arutame, kuidas ta oma internetipõhiseäri üles ehitas ja mida on vaja selleks, et edukalt veebis teenuseid müüa.

Saates tuleb palju juttu sellest, mis on tavapärasest teistmoodi. Blogi pidamine ja selle osa turunduses. E-kirjade saatmisest, müügilehtrite loomisest ning maandumislehtedest. Anname sulle vastuseid, kuidas ühemehe veebiäri käima saada ja kuidas sa seda turundad.

Käime läbi kogu Peetri teekonna esimestest sammudest digitoote loomisel kuni tänase päevan, kui kõik juba sissetöötatud protsesside abili hästi toimima on hakkanud.

Instagramis jälgijate kasvatamisest ja raha teenimisest

Instagram on kanal, milles ma ei ole väga palju elulugusid näinud. Kutsusin Instagramist rääkima Vahur Singa. Vahur on leidnud omale Instagramis väljundi, millega oma potentsiaalsete klientideni jõuda ja müüki kasvatada. Saates räägime tema CCC-strateegiast, mida kasutades võiks iga turundaja oma tulemused Instagramis paremaks saada. Kuna saate tähtsaks teemaks oli ka oma kliendi tundmine, siis loe siit lähemalt persoona loomise kohta.

Digiturunduse väljakutsed topp brändide turundajatel

Mis on suuremate brändide peamised väljakutsed? Räägime kolme turundajaga, kes kõik haldavad turundust Eesti suurte brändide juures, aga kelle ärimudelid on väga erinevad. Saates on külas Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski, Orkla Eesti turundusdirektor Annika Oja ja Luminori brändi ja Baltikumi turundusjuht Silja Aav. Millises mahus brändi digis turundatakse ja millise nurga alt need ettevõtted turundusele lähenevad, mis on tähtis, mis on keeruline? Räägime sellest, kui tähtis on e-pood ja internetitehingud. Kui palju kasutada omakanaleid ja influencereid? ning sellest, kuidas digikanalid mõjutavad brändi.

Kuidas kliendisuhtluse automatiseerimine aitab tulemusi saavutada?

Kui sa oma klientidega suhtlemise automatiseerid, siis saad paremaid tulemusi, sest kliendid tunnevad, et neist hoolitakse. Kliendisuhtluse automatiseerimine võib alata väga lihtsatest sammudest. Märt Jõesaar on LeverUp äriarendusjuht ja räägib sellest, kuidas kliendisuhtlust planeerida ja automatiseerida. Räägime testimisest, AIst, personaliseerimisest ja turunduskanalite haldamisest.

Kuidas Google Analytics enda jaoks tööle panna?

Google vahendite seadistamine vähem kui 40min

Arendaja küsib tihti 100 kuni 200 eurot selle eest, et Google vahendid saaks seadistatud. Vaata siit, kuidas kõik asjad ise TASUTA ära teha. Olen vähem kui 40 minuti sisse pakkinud tonni teadmisi. Google Analytics 4, Google Analytics Universal, Google Search Console ja Google Tag Manageri kontode loomine ning seadistamine. Vaata lähemalt siit...
 

Tibusid ei loeta sügisel, vaid kogu aeg. Selleks, et turunduses oma tulemustel silm peal hoida on vaieldamatu turuliider Google Analytics. Selles saates räägime Lavii turundusstrateegi, Henri Palmariga, mõõtmisest. Mida silmas pidada, mida on vaja mõõta ja milliseid vahendeid kasutada? Näiteks Google Tag Manager, ja Data Studio. Google on üle minemas uuele Analyticsi versioonile, millised muutused sellega kaasa tulevad.

Kuidas mitte eksida vene sihtrühmale turundades?

Digiturunduse raadio räägib vene keeles. Mitte päris, seekord on külas reklaamiagentuuri Kriit projektijuht Konstantin Burõi, kellega tuleb juttu venekeelsele sihtrühmale turundamisest. Saates saame teada, milliseid kanaleid nad kasutavad, kui suure sihtrühmaga on tegemist, mis on olulised detailid sõnumi edastamisel ning, kuidas toimib kampaania sidumine staariga. Konstantin toob välja ka näiteid brändidest, kes teevad hästi venekeelset reklaami ja millised on peamised vead mida tehakse.

Kuidas muutub turundajate elu peale küpsiste kadumist?

Kutsusin külla adform Baltikumi müügidirektori Matis Metsala. Räägime sellest, kuidas kasutatakse küpsiseid selleks, et reklaame optimeerid. Juttu tuleb trackimisest ehk kasutajate jälgimisest ning sellest, kuidas muutub tulevik selles osas.

Viimased Apple uuendused on muutnud reklaamite jälgimise raskemaks. Mida need uuendused tähendavad turundajale, kes igapäevaselt oma ettevõtte reklaame haldab.

Küpsiste kadumine muudab digireklaami. Uurime ka, millised tehnoloogiad võivad tulevikus tekkiva tühimiku mõõtmises täita.

Sisuturundus: Kuidas Photopoint teeb 600-700 tükki sisu aastas

Photopoint on sisuturundusega tegelenud üle kümne aasta. Eestis n vähe ettevõtteid, mis ei ole meediakanalid, aga loovad iga aasta 600 kuni 700 artiklit oma veebikeskkonda. Kutsusin saatesse Jürgen Veerme, kes on tegelenud väga pikalt Photopointi sisuturunduse ja SEO teemadega. Räägime sellest, kuidas üks e-pood saab oma jõududega toimetades hakkama väga mahuka sisu loomisega. Mida on vaja uue sisu loomiseks? Mis saab vanematest materjalidest ja kuidas neid uuendama peaks? Mida jälgida sisuturunduse tulemuste loomisel.

Digiturunduse planeerimine järgmiseks aastaks

Kutsusin vestlema digiturunduse praktiku ja Hobby Hall Grupi (Hansapost) e-kaubanduse ja digiturunduse juhti Ilmar Mihkelsoo. Räägime aasta digiturundusplaani tegemisest. Saates tuleb juttu eelarve jaotamisest, mõõtmisest ning erinevatest kanalitest, millega digiturunduse plaanik koostamisel arvestada. Lisak vaatame, kui pikk plaan tasub üldse teha. Keda planeerimisse kaasata ja kuidas peak oma tegevusi ülevaatama ning autiteerima.

Kuidas B2B turunduses häid tulemusi saavutada?

Selle saata külaline on Qminder CMO Triin Uustalu, räägime B2B turundusest. Kuidas jõuda kliendituni, kui nendeks on teised firmad? Kui palju erineb äridele turundamine jaeklientide turundusest? Lisaks saame teada, kuidas teada saada, mida kliendid tahavad, millised on B2B müügi ja turunduse protsessid ning kuidas toimub tulemuste mõõtmine.

Kuidas teenusdisain tulu tooma panna?

Müük ja turundus on palju tulemuslikumad, kui su teenus on täpselt selline nagu kliendid seda ootavad. Kutsusin Digiturunduse praktikumi saatesse Karl-Erik Hioni, kellega räägime lähemalt, mis on teenusedisain. Teenusedisain ei ole ainult suurte organisatsioonide pärusmaa. See on tähtis kõigile, kes tahavad oma teenustest kitsaskohad üles leida ja rohkem kliente saada.

Tasuta persoona minikoolitus

Mida su kliendid tahavad? Paremate tulemuste saavutamiseks, pead vestlema oma olemasolevate klientidega ja panema kokku kliendi profiili. Annan sulle kiire ülevaate persoona loomisest. Tasuta lühikoolituses annan sulle selle teema peamised punktid. Vaata lähemalt siit...
 

Kuidas SEO abil ennast nähtavamaks teha?

Arutame SEO eksperdi Ruslan Goginiga, kuidas Googles esimeste sekka saada ja lõpuks ka külastaja oma lehele saada. Google jaoks on tähtis, et tulemustena tuleksid välja need asjad, mida inimesed tegelikult saada tahavad. Kuidas olla kliendikeskne ja pakkuda otsingutulemuses just seda, mida inimene sel hetkel tahab saada.

Inglisekeelne fraas „search intent“ tähendab seda, et kui su märksõna on õige, aga point vale, siis otsijad sinu lehel ei tule ja Google hakkab sind tahapoole puksima. Mida tahab inimene, kes otsib sõna „köögimööbel?“ Hinda? Tootekataloogi? Nõuandeid? Ideid?

Kuula saatest, mida teha, selleks, et paremaid tulemusi saavutada.

Saates viidatud tööriistad:

Tehniline audit:

Märksõnade positsioonid:

SEO: Tasuta kodulehe optimeerimise e-raamat

Kodulehe optimeerimine: tasuta SEO raamat. Tahad oma veebilehte Google otsingu esimesel positsioonil näha? Tõmba omale ülevaatlik e-raamat kodulehe optimeerimise tehnilistest elementidest. Vaata lähemalt...
 

Kuidas saada digikampaaniatest paremaid tulemusi?

Reklaam Googles ja teistes kanalites on pea möödapääsmatu. Rääkisin Äripäeva raadios Harlis Velkiga reklaamide tegemisest, kampaaniate planeerimisest ja tulemuste mõõtmisest.

Harlis Velk on Mediabrands Digital digistrateeg ning konsultant. Räägime Google Ads’ist, analüütikast ning kampaaniate planeerimisest ning optimeerimisest. Mida on mõistlik enne kampaania ehitamist teha.

Harlis on detailidele orienteeritud turundaja. Kõige pealt paneme plaani paika ja siis hakka me tulemusi mõõtma. Harlis rääkis oma kogemustest kampaaniate haldamisel üldiselt ja Google vahenditest spetsiifilisemalt.

Kuidas YouTubes rohkem tähelepanu saada?

Saates on külas Reigo Kimmel, kellega tuleb juttu videoturundusest, videote levitamise tehnikatest ja turundamisest maailma teisel positsioonil asuval veebilehel. Millistes teistes kanalites videoid levitada? Milline on video tootmise köögipool ja kuidas saada paika protsess, mis pidevalt tulemusi tooks. Juttu tuleb ka SEO, videote pealkirjade, pildi ja subtiitrite olulisusest.

Selleks, et olla videoturunduses edukas peab see sõnum, mida videos öelda soovid, olema huvitav nendele, kellele sa seda öelda soovid. Selles lihtsas lauses on kolm osa:

  1. Sõnum, mida öelda soovid. Turunduslikus mõistes ei ole mõtet teha videot, mis ei ole sinu teemast. Näiteks kassidest.
  2. Huvitav tähendab, et see on hariv, meelelahutuslik või informatiivne. Kui video ei ole huvitav, siis ei ole midagi teha.
  3. Kellele sa öelda soovid. Sinu sihtgrupp, täpsemalt persoona. Ehk ideaalne klient. Teistele ei ole mõtet oma huvitavat videosõnumit toota.

Loe lisaks tööriistade kohta siit.

Kuidas kogukond ettevõtte brändi toetab?

Kutsusin saatesse kogukonnakonsultandi Johanna-Mai Riismaa. Kuidas saavutada seda, et su brändi ümber oleks tõelised fännid ja kogukond toetaks sinu toodet, teenust ja turundust. Kui palju on vaja hallata? Millised reeglid on vaja kehtestada? Kas kogukonna käima tõmbamine võtab palju aega ja ressursse? Ja muidugi kõige tähtsam küsimus, kuidas kogukond käivet suurendab?

Lisaks saatele saad kogukondade kohta infot ka siit

Mis on kogukonnaturundus?

Kui tahad Johanna-Maiga sel teemal rohkem rääkida võta temaga otse ühendust: LinkedIn ja Twitter.

SEO nipid: kuidas ettevõte internetis paremini leitavaks teha

Seekordses digiturunduse praktikumis oli külas Marten Saar. Marten on üks Eesti kõvemaid SEO tegijaid.

Rääkisime temaga kõikvõimalikest praktilistest nõksudest, mida oma veebilehel rakendada, et Googles paremaid positsioone saada. Vaatame, kuidas märksõnu valida, millised elemendid sinu kodulehel on vaja korda saada ja kummutame mõne müüdi. Kui pikk on hea sisu ja kas iga leht peab olema 1000 sõna pikk artikkel.

Linkide ehitamine ehk kui tähtsad on sulle viitavad teised lehed. Mida teha selleks, et Eestis linke saada? Jutu käigus mainime ka tööriistu, mida oma tegevuse hõlbustamiseks kasutada saad.

Siit leiad enamus saates mainitud vahenditest, mida tasuta või vähemalt prooviperioodi ulatuses katsetada saad:

Facebooki grupid

Märksõnade ja lingianalüüside tööriistad

Kasulikud Chrome brauserilaiendid

Schema pluginad

Esimese tööriistaga saad oma WordPressi keskkonnas panna soovitud lehtedele külge korduma kippuvad küsimused, mis kuvatakse eraldi blokina sinu Google otsingutulemuse juures. Teine vahend teeb ka mitmesuguseid muid struktureeritud andmete formaate. Struktureeritud andmete kohta leiad lisainfot siit.

SEO: Tasuta kodulehe optimeerimise e-raamat

Kodulehe optimeerimine: tasuta SEO raamat. Tahad oma veebilehte Google otsingu esimesel positsioonil näha? Tõmba omale ülevaatlik e-raamat kodulehe optimeerimise tehnilistest elementidest. Vaata lähemalt...
 

Bolt Foodi turunduse telgitagused

Kutsusin saatesse Bolt Foodi turundusjuhi Liia Pjatakova, kellega räägime Bolt Foodi turundamisest. Kuidas nii suured kui väikesed turundajad saavad oma protsesse optimeerida ja seeläbi tulemuslikumalt turundada. Räägime sisenemisest uutele turgudele, turunduskanalitest, äpist ning tulemuste mõõtmisest. Saad vastuse küsimusele, kui palju sotsiaalmeedia postituse alla raha kulutada?

Kuidas väikeettevõte väikese eelarvega tulemuslikult turundab?

Kunagi, kui küsisin ühelt turundajalt, kui palju nad veebist käivet saavad, siis ta vastas tähtsalt, “Ei tea! Meil tegeleb sellega raamatupidaja.” Kutsusingi seekord digiturunduse praktikumi ramatupidaja, kellelt enamus turundajad võiksid mõndagi õppida. Saates on külas ettevõtja Krista Teearu, kes räägib oma äri turundamisest, infotoodete loomisest ja klientide saamisest. Eestis pakub raamatupidamisteenust 5000 tegijat, kuidas nende seast silma paista? Juttu tuleb ka sellest, millised kanalid on väikeettevõtte jaoks kõige toimivamad ning mis on ta selle nimel teinud.

Mida teeb VOOG, et digiturunduse kaudu kliente saada?

Seekord räägib veebiplatvormi VOOG tegevjuht Henn Runnel oma platvormi arendamisest, ideaalsetest klientidest, uute klientide leidmisest, välismaale müügist ning ka sellest, kuidas nad ennast ise turundavad ning mis nende puhul väga hästi töötab.

Nõuanded ja sammud, mis aitavad Amazonis edukalt tooteid müüa

Seekord on saates külas Amazoni ettevõtja Egle Raadik. Räägime sellest, kuidas käib müük Amazonis. Mida pead teadma, et Amazoni platvormil äri ajada ning seal tooteid müüa ja turundada. Räägime natuke ka sellest, kui hästi Eesti Amazoni müüjatel läheb, kuidas SEO’d optimeerida ning kui olulised on Amazonis klientidelt saadavad tootearvustused.

Toodete käibeid ja müügimahte näeb selliste tööriistadega:

Millised reklaamid töötavad Facebookis ja Instagramis?

Digiturunduse praktikum: Saates on külas agentuuri ConnectiveAds juht Madis Birk, kellega tuleb saates juttu sihtimisest, persoonidest, algoritmidest, retargetingist ning kampaaniate tasuvusest. Saates saab ka vastused küsimustele: mis reklaami tüübid töötavad Instagramis ja Facebookis kõige paremini, kuidas mõõta tulemusi ja kuidas õigete inimesteni jõuda?

Kuidas affiliate turundusest võtta maksimum?

Digiturunduse praktikum: Saates on külas turundusstrateeg ja SafetyWing äriarendusjuht Enelin Paas, kes räägib affiliate turundusest, kampaaniatest ning turunduse tööriistadest ja kanalitest. Saates saab teada ka, millised on esimesed sammud selles vallas ning kuidas partnereid motiveerida.

Kuidas analüütika ja lojaalsusprogrammid enda kasuks tööle panna?

Digiturunduse praktikum: Saates on külas analüütikaettevõtte Newbase asutaja ja turundusanalüütika konsultant Raul Leppik, kes räägib, kuidas mõõta, inimesi segmenteerida, lojaalsusprogrammi teha ning kuidas seeläbi ettevõtte tulemusi parandada.

Kuidas mõõta digiturunduse edukust?

Digiturunduse praktikum: Saates on külas strateegiakonsultant ja juhtimiskoolitaja Indrek Maripuu, kellega tuleb juttu eesmärkide seadmisest ja saavutamisest digiturunduses.

Kuidas sisuturundus enda jaoks tööle panna?

Digiturunduse praktikum: Saates on külas veebimajutus.ee turundusjuht Richard Rõõmusaar, kellega tuleb juttu sisuturundusest ja SEO optimeerimisest enda veebilehel. Saates arutletakse ka selle üle, milliseid formaate kasutada ning kui palju veebimajutus investeerib sisu tootmisele.

SEO ehk otsimootorile optimeerimine aastal 2020

Turundusraadio: Meie 19 saate külaliseks oli Priit Kallas, kellega toona rääkisime sellest kuidas kasutada sotsiaalmeediat rahvusvahelises turunduses. Täna kutsusime ta uuesti külla, et rääkida SEO-st aastalt 2020.

Priit Kallas on töötanud viimased 24 aastat digiturundajana ja ta on üks tuntumaid SEO spetsialiste Eestis. Uurisime talt mida peab teadma täna SEO-st sellega alustades ning millised on trendid.

  • Mis üldse on SEO?
  • Millised on olulisemad muutused, mis on varasemaga võrreldes toimunud?
  • Kuidas saada kätte maksimum?
  • Millega tavaliselt eksitakse? Mida algorütmid armastavad ja mida mitte?
  • Kuidas saab SEO-d ise teha?
  • Millal tasub lasta kellelgi teisel appi tulla?

Saadet juhib Anu-Mall Naarits. Mõnusat kuulamist!

SEO: Tasuta kodulehe optimeerimise e-raamat

Kodulehe optimeerimine: tasuta SEO raamat. Tahad oma veebilehte Google otsingu esimesel positsioonil näha? Tõmba omale ülevaatlik e-raamat kodulehe optimeerimise tehnilistest elementidest. Vaata lähemalt...
 

Kuidas oma äri Facebookis ja Instagramis silmapaistvaks teha?

Digiturunduse praktikum: Tänases saates tuleb juttu ettevõtte käima saamisest, e-poe turundamisest, sisuloomest ning üldiselt Facebookis ja Instagramis turundamisest. Saates on külas Boost Yourself kaasasutaja ja Facebooki koolitaja Sven Nuum.

Vastupidavusest, kriisidest ja idee muskli kasvatamisest

Täitsa Pekkis: Priit Kallas on Dreamgrow digiagentuuri asutaja ja strateeg. Ta tegeleb internetiturundusega juba aastast 1996. Priit on olnud 25 aastat ettevõtja ja teinud väga palju erinevaid ärisid – näiteks on ta teinud firmade interneti kataloogi, müünud viina Soomes ning 7 aastat juhtinud reklaamiagentuuri. Täna on Priidu igapäevatöö panna veebilehed kasumit tootma. Priit on viimase 15 aasta jooksul koolitanud tuhandeid turundajaid ning viinud läbi üle 500 koolituse ja töötoa. Ta on jooksnud järjest üle 105 kilomeetri, sõitnud lumelauaga 106km/h ja kirjutanud artikleid iga päev juba üle 1000 päeva järjest.

Kuidas turundada Facebook Messengeris?

Digiturunduse praktikum: Saates on külas messengeri turunduse ekspert ja Eduliiga asutaja Raul Järve. Saade keskendub juturobotitele, messengeri turundusele ja sammudele, kuidas sõnumivahenduskeskkondade võimalusi kasutada ja millest alustada.

Nipid podcasti ja sotsiaalmeediasse

Digiturunduse praktikum: Saates on külas Jaan Kruusma sotsiaalmeedia agentuurist 7Blaze. Saade keskendub sotsiaalmeedia kampaaniatele, gruppides tegutsemisele ja sisu loomisele. Juttu tuleb ka sellest, kuidas alustada podcastidega ning kuidas neid levitada.

Kuidas otsimootoris paremini silma paista?

Digiturunduse praktikum: Sel korral on teemaks otsimootoriturundus ehk SEO. Saates on külas Eesti parim SEO-ekspert Raido Tamar. Saatest selgub, kuidas Google´i otsimootoris paremini silma paista ning milliseid vigu otsimootori turunduses tehakse.

Mida (digi)turundusest 24 aasta jooksul õppinud olen

Hakkame Tegutsema: Indrek Põldvee kutsu mind oma podcasti hakkametegutsema.ee. Siin on tulemus. Räägime kliendi mõistmisest, personade loomise olulisusest ja muust, mida ma oma turundaja ametis alates 1996 aastast näinud olen. Natuke on juttu ka sellest, kuidas tööd teha ja tulemusi saavutada. Mõned nopped:

  • „[Turunduses] maksan selle eest, et klient saada.“
  • „Kui sa teed turundust ja selle tulemusel ei tule rohkem raha, kui sa sinna sisse panid, siis see on vale.“
  • „Kui inimesed ei saa aru, mida mõõdetakse, siis suuremad numbrid kipuvad võitma.“

Sisu:

  • 04:10 Mis on turundus?
  • 23:53 Kuidas Priit turundusega alustas?
  • 40:32 Mis on Growth-Hackeri tuumikomadus?
  • 43:18 Turundaja oskused
  • 48:07 Oluline reegel turunduse seisukohast
  • 1:09:35 Branding
  • 1:35:56 Kas- ja miks-küsimused

Osav digireklaam arvestab ka põua ja pakasega

Digiturunduse praktikum: Seekordses saates tuleb juttu kampaaniatest, mis arvestavad reklaami kuvamisel ka ilmaga ehk pakasega pakutakse kasukat ja päikesega lühikesi pükse. Saates on külas digiturundusagentuuri ADM tegevjuht Riho Pihelpuu ja digimeedia ärisuuna juht Ailar Jüriado, kellega tuleb juttu parimatest digiturunduse projektidest ja turunduse automatiseerimisest.

Kuidas teha töisest võrgust LinkedIn turunduse tööriist?

Digiturunduse praktikum: Saates on külas B2B Growth juht ja LinkedIni koolitaja Indrek Põldvee, kellega tuleb juttu LinkedInis turundamisest, profiili loomisest ning potentsiaalsete klientide leidmisest.

Kuidas turundus automaatseks timmida?

Digiturunduse praktikum: Saates on külas Mosaic juht ja Tallinna Ülikooli turundusautomaatika õppejõud Alar Pink. Saates piilume sisse turundusautomaatikasse ehk mida täna Eestis kasutatakse, millised on automaatika piirajad ja mida võiks kohe kasutama hakata. Juttu tuleb ka meiliturundusest, botidest, masinõppest ja tehisintellektist.

Kuidas Google enda heaks tööle panna?

Digiturunduse praktikum: Saates on külas Google Adsi ja Google Analyticsi haldamise ja veebilehe optimeerimise teenust pakkuv Holini partner ja Analytics Developer Taavi Kalvi. Saates tuleb juttu Google Analyticu ja Tag Manageri eripäradest ja antakse nõu, kuidas neid kõige paremini edukalt kasutada. Luubi alla võetakse ka tulemuste mõõtmine ja märksõnade kasutamine.

Sõjaplaan, mis toob tulemuse

Digiturunduse praktikum: Kuidas pannakse paika tulemuse toov plaan ja tegevuskava edukaks digiturundamiseks, sellest räägib seekordses saates digiagentuuri Lavii turundusstrateeg Timo Porval. Saatest saab teada ka seda, kust saab puhast kulda kliendi mõistmiseks ja oma tegevuste planeerimiseks.

Kuidas Kristi Saare oma ettevõtmisi turundab?

Digiturunduse praktikum: Saates on külas ettevõtja ja investor Kristi Saare, kes räägib sellest, milliseid turunduskanaleid ta kasutab ning millised tegevused koheselt raha toovad. Saates tuleb juttu Facebookist, valdkonna sotsiaalmeedia gruppidest, blogimisest, artiklite kirjutamisest, listidest ning väärtuspakkumisest.

Internetiturunduse Meistriklass – Priit Kallas Ja Timo Porval

7blazesocial: [#46] Kokku üle 30 aasta digiturunduse tarkusi ja praktikat ja sadu joostud kilomeetreid. Tere tulemast saatekülalised Dreamgrow asutaja Priit Kallas ja Lavii asutaja Timo Porval. Selles kasulikest nõuannetest pungil podcastis leiavad muuhulgas vastused järgmised küsimused:

  • Mis on Internetiturundus?
  • Kus on Instagramis raha?
  • Kas Palja Porgandi blogist tuleb Sulle trafficut?
  • Mis on Next Big Thing?

Kõik saates mainitud viited, soovitused ja muud vajalikud lingid leiad 7Blaze blogist.

Kuidas turundada ükssarvikut? [Bolt]

Digiturunduse praktikum: Saates on külas Bolti turundusjuht Karola Karlson, kes räägib sellest, milliseid turunduskanaleid nad kasutavad ning millised neist nende jaoks kõige paremini töötavad. Samuti kuuleme, mida tähendas turunduse jaoks Bolti nimevahetus, ja sellest, kuidas uutele turgudele minekul turundust tehti, et saada nii autojuhte kui ka kasutajaid. Samuti saab teada sellest, kuidas ilma rahata või väikese eelarvega reklaami teha.

Kuidas Facebookis edukalt turundada?

Digiturunduse praktikum: Saates tuleb postituste orgaanilisest levikust, sisutootmisest ning sõnumite paika panemisest, ürituste ja Facebooki gruppide turundamisest, eelarve mahust ning Facebooki reklaami sihtimisest ja seal kanalis toodete müügist. Saates jagatakse mitmeid tööriistu, mida tasub Facebookis turundamisel kasutada. Saates on külas Turunduskoolitused asutaja ja digistrateeg Katrin Vilimaa-Otsing.

Kuidas testitud digiturunduse abil käivet kordades kasvatada?

Digiturunduse praktikum: Saates tuleb juttu digireklaamide testimisest ja tulemuste mõõtmisest. Teemadena võetakse ette otsingureklaamid, bännerid, Facebook ning tekstid ja video. Kuidas mõõta nende tulemuslikkust ning mida edukalt kasutada? Saates on külas FCR Media digistrateeg ja partner Martin Paršin.

Kuidas meiliturunduses paremaid tulemusi teha?

Digiturunduse praktikum: Saates tuleb jutu sellest, millised on head meilide loetavuse numbrid, kui oluline on personaliseeritus ning miks peaks tegema meilide testimisi. Samuti räägitakse sellest, kuidas äratada surnut baasi ning jagatakse soovitusi, kuidas müüki läbi meiliturunduse kasvatada. Saates on külas Smaily asutaja ja tegevjuht Erkki Markus.

Kuidas Google Adsis edukas olla?

Digiturunduse praktikum: Esimeses saates oli juttu sellest, kuidas eestlased said Google’i Dublini kontorisse tööle ning mis nad seal tegid ja õppisid. Teises pooles jagati konkreetseid nõuandeid Google Adsi konto haldamisest, märksõnade lisamisest, testimisest ja optimeerimisest ning klikihindadest. Saates oli külas Google Premier Partneri agentuuri ePPC koolitaja Karl Pae.

Jaga artiklit sõbraga