Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu
Ma näen tihti päringuid, mille puhul küsija tahab väikese pingutusega saada erakordseid tulemusi. Nende teemade hulka kuuluvad internetiturundus valdkonnas järgmised:
- Meil on 500 eurot, et nende sõnadega Googles esimeseks saada
- Me tahaksime Facebookis 10000 fänni saada
- Kas te saaksite meie meili saata 100000 inimesele
Ükski neid eesmärkidest ei ole iseenesest teostamatu. Mul tekib nende eesmärkide peale omakorda küsimus. Miks te seda tahate? Enamasti kipub vastus olema see, et siis saab palju kliente. OK! See on täiesti hea mõte. Palju kliente, palju raha!
Teine küsimus on eelarve kohta. Kui suur on teie eelarve selle eesmärgi saavutamiseks. See on koht, kus ootused hakkavad veidi laperdama. Kuna pärijatel puudub arusaam, kuidas nende tulemusteni jõutakse, siis on eelarved tihti oluliselt madalamad, kui tegelikult olema peaks.
500 euroga ei saa turuliidriks!
OK! Ma saan aru, et asjade eest tahetakse vähe maksta! Ma tahan ka vähe maksta! Aga tuleb aru saada, et kui väike pingutus tooks tulemuse, siis ei ole see konkurentsieelis, sest kõik teised võivad ka SMS laenu võtta ja selle pingutuse ära teha.
Sinu konkurentsieelis tuleb nendest asjadest, mida on raske kopeerida. Need asjad, mida on raske kopeerida ei maksa 100 eurot ega tuhat. Need tegevused maksavad palju aega ja raha ja aju. Enamasti tekivad need sinu ettevõtte sees, sest kõik, mida sina saad väliselt pakkujalt osta, seda saab osta ka su konkurent.
Bränd, patent, litsents
Kui sul on bränd või nimi, mille eest kliendid on nõus maksma, siis konkurentidel on raske sellest eelisest mööda saada. Nime loomine võtab aega mõni kord ka raha. Ka muud mittemateriaalsed väärtused võivad luua konkurentsi eelise. Riigi poolt antud litsents. Tuntud brändi edasimüügiõigus. Patent mingi leiutise kaitseks. Vaata, kuidas digis brändi mõõta.
Süsteem
Süsteemid tagavad efektiivsuse. Need on konkurentsieelis, mida on väga raske murda, sest see on tihti ettevõttest väljaspool nähtamatu. Teed sama tegevust, mida konkurent, aga süsteem tagab kiiruse ja efektiivsuse, mis avaldub hinnas või kliendi rahulolus.
Kliendisuhe
Üks süsteemide eesmärk on tagada klientide rahulolu. Kui klient on rahul ja suhe toimib, siis ei ole tal vajadust konkurentide poole vaadata.
Võrguefekt
Kui su toote või teenuse kasutamine eeldab teisi kasutajaid, siis nimetatakse seda võrguefektiks. Kui sa müüd ühele inimesele telefoni, siis on selle väärtus klientidele kokku täpselt null. Kahe inimese puhul üks. Kolme inimese puhul kuus ja nii edasi. Kui sa oled ehitanud kliendibaasi nagu Facebook, siis on konkureerivatel tegijatel väga raske sellest jagu saanud.
Suurus
Suurus võimaldab sul tingimusi dikteerida. Kui sa oled väga suur, siis sa saad öelda tarnijatele, millise hinnaga sa neilt allhanget osta tahad. Alati leidub keegi, kes lõpuks järgi annab.
Switching cost
See on kulu ja peavalu, mida on vaja üle elada, kui tahan teenusepakkujat või toodet vahetada. Hea näide on raamatupidamine. Kui asjad on enam vähem korras, siis keegi ei taha selle kolimist uue pakkuja juurde ette võtta.
Ükski nimetatud konkurentsieelistest ei ole miski, mida oleks võimalik kiiresti ja odavalt saada. Siiski saab 500 euro eest midagi osta. Kui kõik on pekkis ja midagi on vaja teha, et asjad liikuma saada, siis esimene samm võib olla, et keegi teeb sul SEO või muud turunduse baasasjad korda. Selle juures võiks oodata, et midagi paraneb natuke, aga sa ei saa Googles esimeseks.
Aga kas 1000 euroga saab turuliidriks?
Ei!
Turuliidriks ei saa 500, 1000 või 27463 euroga.
Turuliidriks saadakse pideva tööga, mis ei lõpe kunagi. Turuliider olemine on protsess.
Aga kas AI-ga saab turuliidriks?
Hmmm… oleneb. Loe siit lähemalt, miks tehisintellekt sulle tähtis on.
__________________
Pilt: Photo on Visualhunt