Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu
Pinterest ei ole Eestis küll väga laialt levinud, aga kuna ma kasutan mitme oma äri turundamises Pinteresti, siis mõtlesin, et panen mõned punktid kirja, mis võiks aidata neid kel selle sotsiaalmeedia kanali vastu huvi.
Pinterest on üks väheseid sotsiaalmeedia kanaleid, milles täna on veel võimalik tasuta levi saada. Postitused Pinterestis toovad kasutajad sinu veebi ja sealt saad neile juba muude vahenditega edasi turundada.
Mis on Pinterest?
Pinterestiga saab koguda kokku kõik pildid, mis interneti avarustest leiad ja kuvada need ühel lehel koos. Igal kasutajal Pinterestis on oma “board” ehk “tahvel”. Kuna inimeste huvid ja tegemised on väga erinevad siis võid vahest avastada, et oled juba 2 tundi teiste tahvleid jahtinud. Pinteresti saab ära kasutada näiteks, kui korraldad endale puhkus reisi, tahad kodu ümber sisustada või lihtsalt uurida viimase moe trende.
Kõik kasutajad kes loovad endale kasutaja, märgivad ära oma lemmik kategooriad, mida nad soovivad näha enda tahvlil. Avalehele sisenedes näeb pilte erinevates valdkondades, mille oled endale huvide alla märkinud, samuti ka teiste kasutajate pinned postitusi.
Eesti turundajale hoiatus: Pinteresti kasutamine on eestlaste seas väga madal. Seega ei ole enamusel ettevõtetel mõtet sinna oma aega panustada. Pinteresti pärusmaa on inglisekeelsed turud ja silmadega õgitavad kaubad.
Experian Hitwise on öelnud:
Pinterest visitors also over-index for the Hobbies and Crafts category (versus the online population) which is expected given the abundance of crafts content on the website. […] This group of consumers is characterized as baby boomers and young adults who are heavy web users who spend time on house and garden, sports and fitness, and family-oriented websites.
Businesskonto
Kui soovid Pinterestis turundajana katsetada, siis loo omale ärikonto https://business.pinterest.com/.
Pinid
Tavaline sõnum Pinterestis on pin. Enamasti on mõistlik luua piltidest pinne, sest video loomine on töömahukam. Pin koosneb pildist, pealkirjast, kirjeldusest ja lingist.
Pilt
Pinterest on visuaalne meedia ja pilt on seal kõige tähtsam. Pildil peab olema atraktiivne visuaal ja sõnum, mille saab umbes ühe pilguga ära lugeda. Parima mõõduga pilt Pinteresti on 1000x1500px, aga kuna seal võib korduv kasutada Instagrami pilte, siis on 16:9 suhe ka OK:
Kui pilt ja pildil olev sõnum on kõnetavad sihtgruppi, siis on lootust, et nad teevad midagi su pinniga. Tegevused on järgmised:
Vaatamine
Vaatab su pinni lähemalt ehk klikib selle suureks. See on sõnum Pinterestile, et pin on huvitav ja seda võiks laiemalt levitada. Pinni avades näeb kasutaja ka sinu pinni ülejäänud osi. Pealkiri, kirjeldus, link, kommentaarid.
Salvestamine
Huviline võib su pinni salvestada mõnele oma tahvlile. See on sisuliselt jagamise analoog. Sa tahad, et see juhtuks, sest nii saad oma sõnumile suurema levi, aga see näitab ka Pinterestile, et tegemist on levimisväärse pinniga.
Lingi klikkimine
Kui kasutaja on nii huviline, et on su pini lahti teinud, siis on tal võimalus ka seal olevale lingile klikkida ja lõpuks sinu veebi jõuda. Keskkondades, mille statistikat mina olen näinud on linkide klikkimise protsent 0,1 ja 1,5 protsendi vahemikus.
1,5% klikke bännerilaadsel meediatükil on päris muljetavaldav saavutus.
Kui võtta natuke tagasihoidlikum 1% omale verstapostiks, siis on lihtne välja arvutada, kui palju peab su pinnidel näitamisi olema selleks, et saaksid omale sobiva tulemuse.
Pealkiri
Pini pealkiri on enamasti kasutajate eest peidus. Seda näevad nad ainult siis, kui avavad pinni. Samas ei ole pealkiri päris mõttetu. Juhul kui inimesed midagi otsivad, siis on pealkiri abiks nagu otsingumootorite puhul ikka.
Veendu, et sa kasutaksid pealkirjades sellised sõnu ja fraase, mida huvilised tegelikult võiksid otsinukasti kirjutada.
Olen katsetanud pealkirjadesse üleskutsete kirjutamist. Näiteks „Click to find out more about this important thing“. Mu andmed ei ole piisavalt mahukad, et kindlaid järeldusi teha, aga tundub, et see siiski mõjutab klikkimise protsenti.
Kirjeldus
Kirjeldus on pikem tekst, mille saad oma pinile lisada. Teksti mahub siia päris palju, aga ma ise panen sellele väljale tavaliselt umbes SEOst tuntud meta kirjelduse jagu infot. Seal peaks ka kindlasti vaatama, et kasutaksid märksõnu ja lisaksid üleskutse läbi lingi lisainfo uurimiseks.
Link
Link on kogu pinterestinduse kõige tähtsam osa. Ma enamasti teen kogu Pinteresti tegevust just selleks, et lõpuks huviline kasutaja oma veebi tehingut tegema saada. Link peaks viitama kindlasti täpselt sellele kohal, kus inimene vastava info leiab.
Kui see on enamvähem selge, kuidas Pinteresti pin erinevatest tükkidest kokku panna, siis järgmine küsimus võiks olla, kui sagedasti postitama peab.
Pinteresti postitamise sagedus
Pinterest on vist kanal, mis tulemuste saavutamiseks nõuab kõige jõhkramat postituste tulva. Kui Facebooki ja Instagrami puhul võib planeerida ühe postituse päevas või isegi harvem, siis Pinterestis nii lihtsalt ei pääse.
Pinteresti postitamise sagedus on 10-15 korda päevas. Kuna sellise mahu unikaalse sisu loomine on pea võimatu, siis on üheks parimaks taktikaks „reverse content pyramid,“ milles võtad suure sisu ja pihustad selle jupi kaupa oma kanalitesse.
Teine probleem 15 postituse tegemisel päevas on töömaht. Kuidas sa teed 15 pildimaterjali, kirjutad/kopeerid tekstid ja postidad selle kõik regulaarselt oma kontole?
Enamasti on selleks mõistlik kasutada mingit tööriista.
Jälgimine
Ideaalis lood sa nii ägedat sisu, et paljud Pinteresti kasutajad hakkavad sind jälgima. Nii kasvab su pinnide nähtavus ja üha rohkem inimesi hakkab sind jälgima.
Mõnikord ei pruugi see viraalne laviin toimima hakata. Aga sellest pole midagi. Erinevalt Facebookist ja Instagramist on Pinterest küllaltki vastutulelik sinu pinnide tasuta levitamises.
Kui sa hirmsasti tahad followere saada, siis toimib Instagramis ja Twitteris kasutusel olnud „ma jälgin sind, sa jälgi mind skeem“. See võte kuulub suuresti spämmi valdkonda, aga mingeid tulemusi sellega saab.
Pinterest ja SEO
Mõningates valdkondades tulevad Pinteresti tahvlid päris hästi välja ka Googles. Nii on teoreetiliselt võimalik luua oma brändi board, mille kõik pinnid viivad sinu lehel. Kui selle märksõnad on paigas, siis see tuleb Google otsingus välja ja väikse ringiga jõuavad inimesed su veebilehele.
Kui sa näed, et sinu valdkonnas on topp 10 tulemuse seas tihti Pinteresti lehti, siis tasub kaaluda selle võtte kasutamist.
Pinteresti riigid
Eestis vist ei ole Pinterestiga midagi teha?
Peamine turg selle kanaliga on inglise keelne ja Ameerika Ühendriikides. USAs on ligi 100 miljonit Pinteresti kasutajat.
Ameeriklastele järgnevad 15 miljoni kasutajaga sakslased ja pärast neid tulevad britid 12 miljoni kasutajaga.
Kui su turuks on inglisekeelne maailm siis liites suuremad turud kokku on potentsiaalne auditoorium üle 123 miljoni kasutaja. Andmed Statistast.
Pinterest ja sotsiaalmeedia turundus
Pinterest töötab väga hästi, kui töötad näiteks järgnevatel aladel: kodu sisustus, mood, reisimine, disaini mööbel ja kõik mis paistab silmale ilus ning trendikas.
Mõned Pinteresti trendid
- Enamus kasutajatest on naised.
- Toote pildid hinnasildiga müüvad paremini (see tähendab, et CTR on kõrgem), kui pildid ilma hinnasildita.
- CTR ja müügitehingute protsent on Pinterestis sarnane Facebooki omaga, aga orgaaniline levi võib olla suurem.
- Pinteresti kasutajad pidavat olema kõrgema sissetulekuga kui keskmine sissetulek.
- Pinteresti kõige populaarsemad teemad on: interjöör, tee ise (DIY), kokkamine, mood, hobid ja käsitöö.
- Pinterestist tulevad külastajad kulutavad 10% rohkem raha, kui teistest lehtedest.
5 mõõtet, et turundada paremini Pinterestis
1. Reklaami oma elustiili, mida su bränd väljendab. Anna inimestele ideid ja inspireeri neid. See paneb nad jagama sinu postitusi, mis tähendab suuremat publikut sinu toodetele või teenustele.
2. Korralda konkursse, kus inimesed peavad su toote pilte pinnima või tegema pilti sinu toodetega.
3. Pinterest võimaldab sul repinnida häid blogipostitusi ja saada läbi selle levi.
4. Müü tooteid Pinterestis. Pinnid, mis viivad otse toote või teenuse lehele toovad ka müüki.
5. Loo pinnitavat sisu. Kui lood tootepilte ja blogipostitusi, mõtle milliseid pilte kasutad, et neid ka Pinteresti jagada.
Pingback: 8 kl Grupitöö vahendid – Padlet | Arvutiõpetus